Митники розповіли про оновлення пункту "Ужгород" та можливе створення нових КПП на Закарпатті
26 та 27 листопада пройшло 14-е засiдання Українсько-Словацької мiжурядової комiсiї з питань транскордонного спiвробiтництва
На сьогоднiшнiй день в пунктi пропуску «Ужгород», як на вантажному так i на пасажирському напрямку, вiдбуваються роботи в частинi встановлення вiдповiдного технiчного обладнання, здiйснюється реконструкцiя пасажирського напрямку.
– На ужгородський напрямок видiлена вагома сума – до 50 млн грн. Цi кошти повиннi реалiзуватись в цьому роцi, i ще майже така ж сума реалiзується в наступному роцi, – зазначив Андрiй Рахуба, директор департаменту матерiального забезпечення та розвитку iнфраструктури ДФС України.
Водночас Микола Ясевич, заступник начальника Закарпатської митницi ДФС поiнформував присутнiх про перспективи, якi стосуються iнших пунктiв пропуску на українсько-словацькому кордонi.
– Ми проаналiзували статистичну базу перетину кордону у автомобiльних пунктах пропуску Закарпатської областi 2013-2017 року i спостерiгаємо у всiх категорiях перемiщення тенденцiю до зростання, зокрема, вантажних автомобiлiв на 20 %, легкових автомобiлiв – на 18%, i майже на 30% автобусiв. Якщо брати словацьку частину нашого кордону, а саме «Ужгород-Вишнє Нiмецьке», то там спостерiгається найбiльш критичний момент перевищення пропускної здатностi легкових автомобiлiв – на 30%, у «Малому Березному» – на 46%, – пiдкреслив Микола Ясевич.
Особливо критична ситуацiя з вантажними автомобiлями. Пропускна здатнiсть єдиного пункту пропуску для вантажного сполучення «Ужгород-Вишнє Нiмецьке», через роботу сканера на словацькiй сторонi – не перевищує 300 транспортних засобiв. При цьому українська сторона може пропускати 500 вантажiвок за добу.
Фахiвцями Закарпатської митницi ДФС проведено комплексне дослiдження всiх кордонiв i фактично наразi робота зосереджена на трьох напрямках: реконструкцiя дiючих пунктiв пропуску, будiвництво нових пунктiв пропуску та створення сервiсних зон.
– В пунктi пропуску «Ужгород» розпочалася реконструкцiя в цьому роцi. На цей рiк заплановано облаштувати всi центральнi будiвлi i основний масив зробити будiвельних робiт, на напрямку «виїзд з України». В наступному роцi облаштовуватиметься напрямок «в’їзд в Україну» i пiшохiдна дiлянка. Плануємо закiнчити реконструкцiю у 2019 роцi до листопада, – наголосив заступник начальника Закарпатської митницi ДФС.
Микола Ясевич розповiдає, що рiшенням Кабiнету мiнiстрiв у державнiй програмi розвитку зафiксований пункт пропуску «Забрiдь-Улiч», при цьому мiжнародного договору нема; є пункт пропуску «Чєрна-Соломоново», якому присвячений окремий договiр, але будь-яких iнших рiшень уряду нема; є пункт пропуску «Сторожниця-Загор» – це теж мiждержавна угода з 1997 року щодо точки з’єднання з дорогою D1.
У Закарпатськiй митницi ДФС переконанi, якщо зараз ситуацiю з вiдкриттям нових пунктiв пропуску кардинально не змiнити, то за два-три роки на кордонi може бути колапс, який уже спостерiгається, але перiодично, йде мова про вантажне сполучення.
– У ходi дослiдження визначено можливiсть вiдкриття нового пункту пропуску «Паладь Комарiвцi – Руське». Мова про нього йде з середини дев’яностих рокiв. Цей пункт пропуску знаходиться на вiдстанi 20 кiлометрiв вiд «Ужгорода» i 15 кiлометрiв вiд «Чєрна-Соломоново». Сiм сiл з нашої сторони i п’ять сiл зi словацької сторони пiдписали на попереднiй зустрiчi добросусiдства угоду про те, що вони взаємодiють щоб цей пункт пропуску вiдкрити. Якщо зараз там вiн вiдкриється, це буде гарна логiстична розв’язка, яка виходить на трасу M6 (Чоп – Київ). Вiдтак ми можемо зняти навантаження в пунктi пропуску «Ужгород-Вишнє Нiмецьке». Фактична характеристика пункту пропуску «Паладь Комарiвцi – Руське»: пiшохiдне сполучення, чотири смуги для легкових автомобiлiв, двi для автобусiв та двi для вантажних транспортних засобiв до 7,5 тонн. Це дозволить збiльшити пропускну здатнiсть легкових авто на словацькому кордонi, вiдносно до iснуючої на 30%, вантажiвок – майже в два рази, оскiльки знiме напругу по вантажах до 7,5 тонн, – каже Микола Ясевич.
Також у Закарпатськiй митницi ДФС пропонують вирiшити проблему накопичення транспортних засобiв на дорозi перед пунктами пропуску будiвництвом сервiсних зон. Наразi розроблено концептуальний проект, архiтектурне розмiщення i розташування сервiсної зони «Ужгород».
– Все що ми зробили i плануємо зробити є результатом нашої спiльної працi з обласною державною адмiнiстрацiєю, управлiнням транскордонного спiвробiтництва i управлiнням iнфраструктури, яка лягла в обласну програму розвитку митної iнфраструктури до 2022 року. Якщо нам вдасться побудувати всього вiсiм пунктiв пропуску, з них це два зi Словаччиною, ми суттєво збiльшимо показники пропускної здатностi, – звернув увагу присутнiх заступник начальника Закарпатської митницi ДФС.