Шахраї вигадали нову схему виманювання грошей
У мережі не на жарт розігралися інтернет-шахраї. Вони не тільки вміють зламувати сторінки в соціальних мережах, а й добре навчились видавати себе за інших. Як шахраї вводять в оману інтернет юзерів – читайте далі.
Наша героїня Світлана одного дня зайшла на свою сторінку, де побачила повідомлення від знайомого: "Привіт. У тебе часом немає банківської картки під рукою? Мені треба гроші вивести з електронного гаманця, а на моїй картці термін дії закінчився".
Із електронного гаманця чоловік хотів перевести на картку Світлани п’ять тисяч гривень. Здавалося, нічого підозрілого, але він попросив код і пароль для входу в банк-онлайн. "Хоч я і знаю, що цього робити не можна, але я це зробила. Знаю цього чоловіка давно, він запевнив, що усе цілком безпечно".
Щойно пароль було отримано, гроші з картки зникли. За словами товариша, вони мали повернутися майже відразу, ще й з обіцяними п’ятьма тисячами гривень. "Чекала повернення грошей 5-10 хвилин, а потім уже за допомогою іншої соціальної мережі я зв’язалася із цим товаришем. Виявилося, що це були шахраї", – каже Світлана. Більше на на її повідомлення ніхто не відповів, її заблокували. З рахунку банківської картки зникло 19 тисяч гривень.
Приватний детектив Руслан Болгов розповідає, що це вже класична шахрайська схема. Головна помилка ошуканих людей, що більшість не перевіряє інформацію. Отримавши повідомлення із сумнівним проханням про допомогу, варто зателефонувати людині, а також переконатися, що повідомлення писала саме вона.
"Ніколи в житті не надавайте своїх особистих данних. Це CVV код картки, паролі від соціальних сторінок, від інтернет-банків. Це особисто ваша інформація навіть, якщо вас це спитає ваш рідний брат. Це ваш персональні дані", - каже голова комісії з етики Асоціації приватних детективів України Руслан Болгов.
За його словами, нині інтернет-шахраїв стає все більше. Крім цього, вони постійно вигадують нові способи надурити людей. "Вони звертаються точно до людей, знаючи вже їхнє ім’я, прізвище, по батькові, а також де і в якому банку вони обслуговуються", – каже Болгов.
Аби не потрапити на гачок зловмисників – не варто відкривати посилання, які надходять від незнайомців. Якщо таке повідомлення отримали від друзів, то варто перепитати їх особисто. Якщо вас ігнорують, найімовірніше, – це шахрай. Паролі краще встановити індивідуально для кожної соціальної мережі та банківської картки без дублювання. У впадку, якщо вас зламали, то негайно повідомте про це в соціальних мережах і зверніться до поліції.