Нова реальність для двох закарпатських шкіл: на Тячівщині реалізовують унікальний освітній проєкт
Дві школи Тячівщини незабаром стануть надсучасними центрами освіти у Закарпатській області. Адже учні Солотвинського ліцею з румунською мовою навчання імені Міхая Емінеску і Нижньоапшанської школи І-ІІІ ступенів Тячівського району навчатимуться за допомогою надсучасних технологій. Це стає можливим завдяки участі обох навчальних закладів краю в транскордонному проєкті “Віртуальна реальність єднає Карпати”, який фінансується за підтримки Європейського союзу в рамках Спільної програми Румунія-Україна 2014-2020.
Партнерами цього проєкту є навчальні заклади в сусідній Румунії, зокрема, середня школа “Mircea Eliade” в місті Сату-Маре, а також технічна школа “Anghel Saligny” у місті Турц. Загальний бюджет проекту складає 332,580.5 євро, з яких внесок Європейського Союзу – 299,286.85 євро. Голова агенції регіонального розвитку “Закарпаття” Михайло Данканич, яка є головним бенефіціаром проєкту, розповів, що в рамках проєкту закуплені і вже встановлені нові комп’ютери та інша необхідна техніка загальною вартістю більше півмільона гривень.
Також проводиться поточний ремонт класу площею 100 квадратних метрів із потенціалом зонування та окремим індивідуальним входом до приміщення, у якому буде встановлене обладнання віртуальної реальності. І вже обидва навчальні заклади очікують на 40 пар VR-окуляри. Михайло Данканич також зауважив, що наразі вже третій тиждень поспіль проводиться навчання вчителів інформатики Тячівського району.
За його словами, під час цих навчальних тренінгів викладачі Ужгородського національного університету та Закарпатського інституту післядипломної освіти навчають мові програмування Scratch. Адже саме ця мова орієнтована на дітей і дає можливість ознайомитись із програмуванням, створенням ігор, музики чи анімації. Тим паче, що мова програмування Scratch розвиває не лише навички програмування, але і творче мислення.
Тренер проєкту Галина Левко розповіла про особливість цієї мови програмування: “Для мене як для вчителя Scratch корисний тим, що це дає можливість захопити дітей програмуванням. Створити ситуацію успіху, бо юні кодери, реалізувавши свою ідею чи певний проєкт, одразу можуть бачити результат. І навіть невдача дає ще більше відкриттів. Учні, навчаючись програмувати на Скретчі, мають можливість створити ігри, вікторини, історії та експериментувати з музичними фрагментами. Також кодування розвиває творчість, креативність, пошук рішень для поставленої цілі, співпрацю і дружні стосунки. Бо що може бути краще як створити гру і дати пограти своїм друзям та рідним”.
Завідувач відділу технічної творчості Тячівського районного центру дитячої та юнацької творчості Василь Гайович, який є одним із менеджерів проєкту, зауважив, що одним із найяскравіших і найкорисніших результатів є те, що вчителі інформатики, які проходять тренінги, дуже задоволені навчанням. “Вчителі навіть не очікували, що отримають такі знання і здатні працювати на дуже високому рівні”, – мовив Василь Гайович.
За його словами, такі інтерактивні віртуальні лабораторії ще більш заохотять учнів до навчання, адже різні предмети викладатимуться в дуже доступній і цікавій для учнів формі: “Завдяки 3D-технологіям учні бачитимуть різні деталі кожного предмету. Наприклад, ми майже не бачимо еритроцити в крові і не маємо навіть поняття, що це таке. Однак у 3D-формі кожен учень зможе побачити і уявити, що воно таке”.
Цей сучасний освітній проєкт є унікальним для Закарпатської області. І педагоги, і учасники проекту сподіваються, що завдяки інноваційним технологіям результати навчання дітей лише
покращаться.