Ціна на бензин і дизельне пальне може різко зрости: в чому причина
Вартість пального за останні тижні хоч і трохи, але все ж знизилась. Ба більше, тенденція до зниження цін зберігається. Причиною називають насичення українського ринку пальним після значного дефіциту весною 2022 року.
ВІДЕО ДНЯАле вже невдовзі ціни на пальне можуть суттєво зрости. Станеться це в тому випадку, якщо повернуть акциз. Про повернення податків повною мірою почали активно говорити в останні дні. В пресі вже з’явились кілька аналітичних статей, до чого це може призвести.
РекламаДля початку нагадаємо, що ще весною було скасовано акцизні збори на моторні палива, а податок на додану вартість знижено з 20 до 7%. У березні такий крок посприяв зниженню вартості пального. Ціни на стелах тоді обвалились подекуди на 10-12 гривень на кожному літрі.
Деякі експерти зазначають, що повернення податків повною мірою призведе до зворотної тенденції й вартість пального поповзе вгору.
Реклама"За розрахунками, акциз із ПДВ додасть до вартості 10-11 грн/л. Але наразі маржа у заправок 6-7 грн. Тож, 4-5 грн є можливими при нульовій рентабельності. Але питання в тому, чи захочуть трейдери працювати в нуль", – пояснює керуючий партнер, старший економіст Ukraine Economic Outlook Михайло Кухар.
Своєю чергою директор WOG Holding BV Андрій Пивоварський показав свої розрахунки. В інтерв’ю на YouTube-каналі "Орестократія" він зазначив, що повернення акцизу підштовхне ціни на дизпаливо у роздробі на 6 грн/літр, на бензин А-95 – на 9,5 грн/літр, на зріджений газ – до 1 грн/літр.
Показуючи зростання цін на АЗС, різні експерти орієнтуються на різні розрахунки:
Реклама- хтось опирається на ті податки, які були до війни;
- хтось каже про необхідність їх збільшення задля кращого наповнення бюджету;
- дехто заявляє, що акциз потрібно повертати, але "в міру", оскільки платоспроможність населення зменшилась в рази.
Відзначимо, що ще кілька днів тому говорили про доволі суттєве подешевшання пального. Тоді причинами називали збільшення об’ємів бензину та дизелю, які завезли в Україну, а також зменшення загального попиту на пальне серед населення.