Як "позбутися" авто на єврономерах, яке дорого розмитнити, і "відбити" хоч якісь гроші
Кількість розмитнених "євроблях" б’є рекорди, але чимало українців і досі вагаються, чи варто їм сплачувати митні платежі. Які ж тоді варіанти у них є?
ВІДЕО ДНЯУ власників авто на європейських номерах залишилося менше чотирьох місяців на розмитнення.
Пільговий період, протягом якого можна сплатити удвічі менший акцизний податок, добігає кінця 22 лютого, а 24 травня спливає так званий перехідний період, протягом якого "бляхарі" можуть вільно пересуватися на єврономерах.
РекламаПісля цього правоохоронці обіцяють жорстко реагувати на всі випадки порушення податкового та митного законодавства.
За пільговими умовами українці вже оформили понад 30 тис авто. Оптимістичний прогноз — до кінця перехідного періоду українські номери отримають 250-300 тис машин.
РекламаІнший момент – чи доцільно такий транспортний засіб реєструвати на українських номерах. Усе залежить від віку автівки та об’єму двигуна, а враховуючи, що старих машин більше, розмитнення для їх власників може виявитися непідйомним.
Що ж робити, якщо розмитнити з якихось причин ви не можете?
Залишити за кордоном
Чимало нерозмитнених авто вимушено доживуть свій вік у прикордонних зонах Польщі, Угорщини та інших європейських країн, що межують з Україною. На це є дві причини.
РекламаПо-перше, з моменту набуття чинності законами про "євробляхи", з 25 листопада 2018 року, резидентам України заборонили ввозити такі авто без сплати митних платежів або грошової застави, яка майже дорівнює вартості розмитнення.
Ця норма відсікла величезну кількість машин, власники яких були за кордоном та не планували або не мали змоги сплатити всі податки.
По-друге, якщо громадянин ввіз авто за так званою транзитною схемою та оформив його на своє ім’я, в нього скоро можуть виникнути проблеми із законом.
"Якщо машину ввіз іноземець, її спокійно можна здати на "розбирання" або металобрухт, вона на вас не оформлена. Правоохоронці шукають "верблюда", який ввіз 100-200 авто.
Якщо ж ви "засвітили" своє прізвище, то вас може очікувати величезний штраф. Якщо його не сплатити, то вас можуть не випустити за кордон, тому краще вивезти таке авто і зняти із себе відповідальність", – пояснює голова Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко.
Останнім часом такі випадки масово трапляються в прикордонних селах та містечках сусідніх держав: машини залишають просто на узбіччях або на парковках супермаркетів, перетворюючи їх на звалища.
РекламаДехто планує повернутися та розмитнити авто, інші – кидають їх назавжди. Є й такі, хто хоче врятувати хоч маленьку суму вкладених коштів шляхом продажу. Проте їм у кращому випадку вдається отримати 100-300 євро, бо покинутих авто уже тисячі.
Продати на запчастини
Якщо автовласник має час і натхнення, "євробляху" можна розібрати і продати придатні для використання запчастини.
Повністю повернути вартість машини не вийде, але це вигідніше, ніж просто здати "залізного коня" на металобрухт.
На спеціальних майданчиках за авто залежно від його стану можна отримати 300-1300 дол. Набагато вигідніше самостійно розібрати транспортний засіб і продати справні деталі на спеціальних сайтах. Попит на такий товар є завжди.
Потенційних покупців можуть зацікавити справний двигун, колеса, неушкоджене скло, радіатор, трансмісія.
РекламаОкремий лот – салон автомобіля. Залежно від стану та моделі машини за нього можна отримати непогану суму. Інші металеві складові можна здати на металобрухт.
Перед розбиранням авто варто подумати, чи буде витрачений час відповідати отриманій вигоді. Звичайно, набагато простіше і безпечніше відправити на брухт цілий автомобіль.
Здати на металобрухт або утилізувати
Такий варіант підійде власникам старих авто або тих, що побували в ДТП. Збагатитися не вийде, але можна врятувати кілька тисяч гривень.
Спочатку варто продати придатні запчастини на спеціальних сайтах. Якщо здавати машину в повній комплектації, то можна отримати 3,5-5 тис грн за тонну.
Якщо ж відділити скло, пластик, гуму, рідини і метал, то винагорода суттєво зросте. Вартість брухту чорних і кольорових металів в різних областях відрізняється, тому розрахувати точну суму складно.
Наприклад, у Києві вартість тонни чорного металу коливається в межах 4-7 тис грн залежно від майданчика, а кілограм алюмінію коштує 30-60 грн. Знаючи характеристики авто, можна розрахувати приблизну суму.
Інший шлях – утилізація. Такий варіант, на думку опитаних експертів, найменш імовірний. Перш за все, щоб зробити все відповідно до букви закону, машину треба зняти з обліку, що буде непросто.
"Закон про утилізацію в Україні є, але він не виконується. Утилізація у нас працювати не буде. Нема стимулювання та жодних компенсацій", – заявив Назаренко.
Крім того, за його словами, в Україні є проблема з утилізаційними центрами.
"Навіть якщо громадянин захоче здати своє авто на утилізацію, то його нема куди здавати. Я розумію, чому такі центри не будують. Якщо ви захочете такий об’єкт побудувати, у вас не буде клієнтів. Людям вигідніше здати авто на розбирання або металобрухт", – пояснює Назаренко.