Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Платимо тільки за те, що купуємо? Чи справні електронні ваги, на яких нам зважують товари?

Платимо тільки за те, що купуємо? Чи справні електронні ваги, на яких нам зважують товари?

Платимо тільки за те, що купуємо? Чи справні електронні ваги, на яких нам зважують товари?

У суспільстві поширеною є думка, що електронні ваги зручніші за механічні (миттєвий результат на екрані) і гарантують точне зважування. Споживачі впевненні у чесності зважування через те, що на такі ваги «не можна вплинути» і це додає впевненості, що обману тут бути не може. Чи бували у вас сумніви про точність роботи електронних ваг?

ВІДЕО ДНЯ

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», «Засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації і потрапляють під державний метрологічний нагляд підлягають обов’язковій повірці... Для більшості вагового обладнання цей термін дорівнює одному року, що означає, що не пізніше ніж 365 днів з моменту минулої повірки або ремонту, ваги повинні проходити планову періодичну держперевірку в уповноважених організаціях».

Якщо зважувальний пристрій не пройшов чергову, він не повинен бути допущений до експлуатації!

Реклама
Читайте також:
На ринку у Мукачеві вже продають свіжу кукурудзу

Ужгородка, Марія Штибель, 62 роки: «Я завжди купую м’ясо у одного й того ж продавця на базарі в «Новому районі». Цього разу я купила 2 кг свіжого м’яса і коли прийшла додому та почала розбирати покупки, мені здалось, що вага цього пакету менша просто за відчуттям. Я маю дома ваги, такі кухонні на яких важу продукти коли щось готую. Я переважила і там виявилось не 2 кг, а на 270 г менше. Я зібрала знову те м’ясо в пакет і пішла на базар де його купувала. Коли ми з продавчинею ще раз зважили те м’ясо то у неї на вагах було 2 кілограми! Я наполягала на своєму і ми пішли до сусіднього прилавку і зважили там – виявилось, що я була права і що це саме її ваги показують неправильно».

Реклама

Як бачимо із цієї ситуації, навіть точні електронні прилади можуть помилятись. Ми спробували розібратись, як регулюється ця сфера, хто контролює справність і точність електронних ваг та головне – як захищені споживачі?

Звичайно, будь яка техніка, що експлуатується тривалий час виходить з ладу і не завжди це помітно «неозброєним оком». Але поряд з цим, поширеними є випадки коли окремі «умільці» перелаштовують електронні зважувальні пристрої з вигідною для продавця похибкою.

Законодавець передбачив, що усі ваги, які використовуються у торговельно-комерційних операціях повинні регулярно успішно проходити оцінку відповідності, після чого дані про такий пристрій вносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до експлуатації в Україні.

Реклама

Після відповідної процедури, суб’єкт господарювання отрмує відповідний документ і споживач може вимагати, щоб йому його продемонстрували. Також є право перевірити, чи наявний запис у «Паспорті» з датою останньої повірки з відбитком повірчого тавра.

Споживач має повне право вимагати дотримання всіх встановлених законом норм і правил в обслуговуванні та торгівлі. І тільки активна позиція в цьому питанні може гарантувати дотримання таких прав. Тому вимагайте від продавців Свідоцтво про повірку, яке повинно бути у всіх суб’єктів, які здійснюють комерційне зважування у сфері роздрібної торгівлі на ринках, в магазинах і супермаркетах, у сферах побутових і комунальних послуг, послуг поштового зв’язку та доставки, охорони здоров’я та ін.

Добросовісним продавцям нема чого приховувати і вони зобов’язані надати вам описану вище інформацію та документи на першу вимогу і не уникатимуть цього. Однак, саме за споживач залишається тим «контролером», який має захищене Законом право, вимагати чесної і прозорої процедури обслуговування. То ж будьмо обізнані і відповідальні.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно