Українські школярі зможуть самостійно обирати профільні предмети
Міністерство освіти і науки готує сенсацію – старшокласники зможуть самі вибирати профільні предмети, орієнтуючись на майбутню професію.
ВІДЕО ДНЯ“Плануємо, що вже у 2018 році 10-ті і 11-ті класи стануть профільними, і діти зможуть обирати предмети, які їм допоможуть у майбутній професії, – говорить директор департаменту загальної середньої та дошкільної утворення Олег Єресько. – 18 годин на тиждень буде присвячено обов’язковим предметам і ще 20 – оберуть самі. Останній блок розбивається на частини – спецкурси, вибірково-обов’язкові і додаткові години. Так, якщо учень зробить математику профільною, то він не буде ходити на неї, як на обов’язковий предмет. Години з математики збільшаться і будуть викладатися групі поглиблено. Що стосується спецкурсів, то учень вибере всього один профпредмет, а на решту навантаження візьме спецпредмети. Ще п’ять – додаткові години, які запропонують школи. Також учні повинні будуть обрати з чотирьох вибірково-обов’язкових предметів два, один з яких проходитимуть в 10-му класі, а інший – в 11-му”.
До профпредметів учні будуть звикати ще з 8-го-9-го класів. Профільні класи будуть ділитися на підгрупи (максимум – вісім осіб). Вчителів до нововведень також почнуть готувати ще в педінститутах і перепрофілювати в школах. Наприклад, фізик буде читати астрономію, вчитель літератури – культурологію чи історію релігії і т. д. Ще одне нововведення від Міносвіти – введення профпроб. За словами Єреська, майбутній перекладач зможе провести екскурсію англійською, а журналіст – попрацювати в редакції. Список предметів може розширюватися, і проект будуть допрацьовувати: “Обдаровані діти зможуть пройти відразу два або кілька профілів і бути орієнтованими, наприклад, на перекладача і фізика”.
РекламаУкраїнські вчителі позитивно сприйняли ідею МОН, але кажуть, що можуть бути неприємні наслідки. “Потрібно орієнтуватися на потреби ринку праці. Можемо отримати ситуацію, коли на юристів та економістів будуть орієнтуватися ще зі школи. Адже в країні і так цих фахівців більше, ніж потрібно, – каже завуч столичної школи Людмила Кривошея. – Вибирати професію учні повинні разом з психологом. Адже підліток може вибрати предмет лише тому, що йому подобається вчитель і його викладання”. Ще одна проблема, яку треба буде вирішувати, – приміщення. Адже класи поділять на багато груп, у кожної з якої – своя окрема програма.