Львівщина готова поділитись із Закарпаттям позитивним досвідом залучення іноземних коштів
Про це йшлося на IV засіданні загальних зборів Асоціації органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати – Україна», котре відбулось у Львові. Участь у засіданні взяли представники органів місцевого самоврядування з Львівщини, Івано-Франківщини, Буковини та Закарпаття. Під час зустрічі сторони також обговорили низку важливих питань стосовно діяльності органів місцевого самоврядування, які входять у «Єврорегіон Карпати – Україна».
ВІДЕО ДНЯЗокрема, учасники напрацювали звернення до Кабінету Міністрів України щодо необхідності розробки та затвердження Державної програми сталого розвитку Українських Карпат. Також було обговорено й питання про необхідність скерувати до народних депутатів України звернення щодо створення Карпатської групи у Верховній Раді України. Окремо було зосереджено увагу на питанні, яке стосується перспектив участі Карпатського Єврорегіону у реалізації Програм транскордонного співробітництва Європейського Союзу у 2015-2020 роках. Присутні одностайно наголосили, що Карпатський Єврорегіон є унікальним інструментом, який допомагає залучати позабюджетні, а насамперед – європейські кошти, для реалізації пріоритетних для регіону програм та проектів розвитку.
Сьогодні, передусім, Львівщина має позитивний досвід залучення іноземних коштів у межах проектів і програм міжнародної технічної допомоги. Зокрема, коштом програми транскордонного співробітництва Польща – Білорусь – Україна на території Львівської області реалізовується 12 проектів, що дозволило залучити в регіон близько 50 млн. євро. Розуміючи важливість проектів МТД для розвитку місцевих громад, обласна влада напрацювала порядок співфінансування проектів міжнародної технічної допомоги, які здійснюють територіальні громади. Відтак впродовж двох останніх років з обласного бюджету профінансовано 9 проектів на загальну суму приблизно 4 млн. грн. Натомість, на потреби розвитку місцевих проектів було залучено більше 10 млн. євро, а це за нинішнім курсу близько 300 млн грн.