Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Закарпатська область може претендувати на статус європейського транзитного центру

Закарпатська область може претендувати на статус європейського транзитного центру

Закарпатська область може претендувати на статус європейського транзитного центру
У цьому переконані депутати облради. То ж на пленарному засіданні 21 сесії своїм рішенням звернулися до Президента України Порошенка П.О.,Прем’єр-міністра України Яценюка А. П. щодо вжиття заходів,...

У цьому переконані депутати облради. То ж на пленарному засіданні 21 сесії своїм рішенням звернулися до Президента України Порошенка П.О.,Прем’єр-міністра України Яценюка А. П. щодо вжиття заходів, спрямованих на ефективне функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів та розвиток залізничного комплексу на Закарпатті.

ВІДЕО ДНЯ

«Закарпаття, знаходячись на перехресті головних транспортних артерій з країнами Євросоюзу, виконує роль західних воріт України в Європу на шляху євразійських транзитних перевезень, - зазначається в Зверненні. -Життєдіяльність області історично пов’язана з роботою митних і прикордонних органів, залізниці і підприємств транспортної інфраструктури. Сьогодні перед нашою країною постали неймовірні фінансово-економічні та військово-політичні виклики з боку Росії, які можуть повністю заблокувати транзитні перевезення через територію України в напрямі країн СНД. Наразі залізничний транзит з ЄС, який раніше пролягав через Україну, переважно скеровується через Білорусь і морські порти Російської Федерації та країн Прибалтики, – повідомляє прес-служба облради.

У той же час Закарпаття могло б відігравати визначальну роль у забезпеченні євразійських транспортно-торговельних зв’язків. Адже на його території є один із найбільших прикордонних транспортних комплексів України у складі 5-го міжнародного транспортного коридору та шести міжнародних і чотирьох міждержавних залізничних й автомобільних переходів, міжнародного аеропорту. Є можливості для розвитку ще й річкового транспорту. Це об’єктивно визначає Закарпаття як природний транзитний міст між Європою й Азією. Раніше потенційний обсяг перевезень через Закарпатську область оцінювався в 52,0 млн т експортно-імпортних і транзитних вантажів у рік. При цьому головною складовою комплексу транспортних послуг завжди були роботи з перевантаження вантажів із колії 1435 мм на 1520 мм. На території Закарпатської області за часів радянської влади на перевантажувальних фронтах щодоби обслуговувалось 1500 – 1700 вагонів, обсяги перевезень сягали 41,5 млн т на рік, в тому числі 33,4 млн т – експорту та 8,1 млн т – імпорту. Це давало стабільну високооплачувану роботу тисячам закарпатців.

Реклама

У зв’язку з цим доцільно розробити державну програму на короткострокову та довгострокову перспективи з відновлення позицій України на міжнародному ринку перевезень як транзитної держави, з врахуванням використання існуючого потужного потенціалу. Наявні можливості комплексної термінальної обробки експортно-імпортних і транзитних вантажів на кордоні з ЄС, що відповідають сучасним вимогам міжнародного транспортного ринку інтермодальних перевезень, а також нормативні та практичні напрацювання транспортних компаній свідчать про те, що Закарпаття вже сьогодні може претендувати на статус європейського транзитного центру.

З-поміж головних завдань означеної програми – відновлення довіри європейських партнерів до безпеки та якості послуг всіх підрозділів «Укрзалізниці» та транспортно-експедиторських і термінально-логістичних компаній. При цьому головним сигналом для учасників міжнародного транзиту про відновлення сприятливих умов транспортування через територію України мають стати конкретні кроки з боку «Укрзалізниці» та влади.

Реклама

Також задля встановлення об’єктивної картини сучасного стану справ у транспортному комплексі на західних кордонах України та з метою відпрацювання програми з відновлення позицій України на міжнародному ринку перевезень як транзитної держави, вбачаємо за необхідне створення відповідного Агентства 5-го міжнародного транспортного коридору з дислокацією в Закарпатській області, головними завданнями якого стали б: консолідація ділових інтересів співтовариства для збільшення масштабів транспортного бізнесу Євразії; створення транспортно-логістичного сервісу на світовому ринку; розвиток технологій взаємодії інфраструктурної системи з іншими стандартами перевізної діяльності; відтворення ринку ремонту і виробництва рухомого складу нового покоління; збільшення інвестиційних потоків у розвиток транспортної інфраструктури.

Крім цього, у контексті стабілізації та розвитку самоврядних територій Західної України просили б також Вашої підтримки у реалізації проекту відновлення і ефективного функціонування гірських залізниць колії 750 мм в Карпатському регіоні України, ініційованого науковцями Дніпропетровщини та підтриманого громадськістю Закарпатської області. Цей проект не тільки реально доступний для реалізації, а ще і вкрай економічно необхідний для Закарпаття, є значимим не тільки для західних регіонів України, а й для держави в цілому».

Враховуючи наведене вище, депутати облради просять вжити відповідних заходів щодо реалізації наведених пропозицій, спрямованих на розв’язання проблем, що негативно вливають на розвиток залізничного комплексу на Закарпатті».

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно