Перевізники просять владу підвищити ціни на проїзд
Голова Закарпатської облдержадміністрації провів зустріч із представниками громадської організації "Закарпатська обласна асоціація автомобільних перевізників". Йшлося про проблеми галузі, в першу чергу – про цінову політику у пасажирських перевезеннях.
ВІДЕО ДНЯНаразі на Закарпатті діє найнижчий тариф на транспортні пасажирські перевезення - поінформували відповідальні за цю сферу фахівці ОДА, повідомивши: передостаннє підняття тарифів на пасажирські перевезення в області відбулося у квітні 2013 року, а 4 червня 2014 року – підняли до 32 копійок з ПДВ (26,6 без ПДВ) за пасажирокілометр. Таким чином відбулося збільшення вартості проїзду на 20 %. Але потім знову трапилося збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів і комплектуючих, відтак тариф, на їхню думку, не покриває витрат, – повідомляє прес-служба Закарпатської ОДА.
На тому, що підвищення тарифу економічно обґрунтоване, наголошує й директор Департаменту інфраструктури, будівництва і ЖКГ Віктор Лукеча, мовляв, комісія, яка вивчала проблему, є пропозиція підняти тариф до 34 копійок з ПДВ, і навіть після цього тариф на Закарпатті залишиться найнижчим в Україні поруч із тими, що діють у Чернігівській і Волинській областях. Чиновник вважає: якщо не підняти вартість, перевізники муситимуть піти "в тінь", будуть перебої з транспортом на маршрутах. Також проблемним лишається оновлення рухомого складу – наявний тариф не покриває витрати на закупівлю автобусів.
РекламаПредставник Асоціації Олександр Воронін нарікає, що комісія, яка визначає тарифи на приміські перевезення, враховує розрахунки чиновників, а не самих перевізників. Вони ж пропонували підняти тариф до 45 копійок за пасажирокілометр (з ПДВ). "У нас відбувається повільне відмирання галузі. Автобусний парк не оновлюється, нема за що це робити. Також у наші тарифи закладена найнижча зарплата. Таким чином, ми скоро можемо просто зупинитися", – каже перевізник. Не враховується інвестиційна складова, коефіцієнт завантаження автобусу, який закладається до тарифу, не відповідає реаліям, перевізники не отримують відшкодування за перевезення пільговиків на міжміських перевезеннях (а щонайменше 20% пасажирів – пільговики, які користуються послугами безкоштовно) – на це все нарікають транспортники. "Нам зауважують: рентабельність, закладена в тариф у межах 10-15% - то багато, але найдешевший кредит для придбання нового автобусу – під 25%" – кажуть перевізники.