Прокуратура Мукачівського району інформує щодо окремих аспектів виборчого законодавства
Щодо роз`яснення окремих положень законодавства, які стосуються виборів Президента України.
ВІДЕО ДНЯЗокрема, з метою забезпечення неухильного додержання вимог законів під час проведення виборчої кампанії, реалізації громадянами України гарантованого їм Конституцією України виборчого права, своєчасного та ефективного реагування відповідно до компетенції на факти порушень законодавства про вибори слід ураховувати, що органи прокуратури України не уповноважені здійснювати нагляд, представництво інтересів громадян або держави з питань додержання виборчого законодавства, зокрема виборчими комісіями.
Відповідно до положень Законів України «Про вибори Президента України» (далі - Закон), «Про Центральну виборчу комісію» організацію підготовки і проведення виборів Президента України, реалізацію і захист виборчих прав громадян України, дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу, контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори та однакове застосування його на всій території України забезпечує Центральна виборча комісія.
РекламаКонтроль за додержанням законодавства про вибори на відповідних територіях здійснюють окружні та дільничні виборчі комісії.
Згідно з частиною 5 статті 3 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» та частиною 17 статті 28 Закону ніхто не мас права втручатися у діяльність виборчих комісій, за винятком випадків, передбачених законом. Виборчий процес здійснюється на засадах законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес (ст. 11 Закону).
РекламаКрім того, згідно Закону всі без винятку скарги, що стосуються виборчого процесу, підлягають розгляду на засіданні відповідної виборчої комісії або судом.
Рішення, дії чи бездіяльність окружної виборчої комісії або члена такої комісії оскаржуються до Центральної виборчої комісії (ч. 3 ст. 104 Закону).
Участь органів прокуратури у розгляді скарг про порушення виборчого законодавства регламентовано ч. 3 ст. 93 Закону, згідно з якою якщо виборча комісія при розгляді скарги визнає необхідним проведення перевірки зазначених у скарзі обставин правоохоронними органами, вони перевіряють ці обставини та вживають відповідних заходів щодо припинення порушення законодавства.
РекламаОтже, скарга виборця або іншого суб’єкта про порушення виборчого законодавства підлягає направленню виборчою комісією до органів прокуратури на підставі рішення, яке прийнято за результатами розгляду питання на її засіданні у разі виявлення ознак злочину чи іншого правопорушення та з урахуванням компетенції правоохоронного органу.
У разі надходження до органів прокуратури скарг щодо уточнення попереднього списку виборців слід мати на увазі, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 32 Закону, громадянин особисто подає скаргу до дільничної або окружної виборчої комісії чи органу ведення Державного реєстру виборців, а у разі надходження таких заяв до органів прокуратури, необхідно надавати авторам роз’яснення вимог законодавства.
При розгляді матеріалів виборчих комісій з ознаками вчинення злочину під час проведення виборів, заяв суб'єктів виборчого права або повідомлень засобів масової інформації під особисту відповідальність забезпечити прийняття законних рішень.
В ході виборчого процесу органи прокуратури діють виключно на принципах законності та об'єктивності. Виключаються випадки будь-якої участі прокурорсько-слідчих працівників у його проведенні, зокрема передвиборній агітації, не допускається втягування працівників прокуратури у політичні процеси.
О.Опішняк, прокурор району, старший радник юстиції