В Ужгороді розширять парковку, облаштують зупинки і встановлять світлофори
Сьогодні, 30 квітня, засідала транспортна комісія Ужгородської міської ради, члени якої разом із представниками Громадської ради обговорили нагальні транспортні проблеми міста.
ВІДЕО ДНЯНасамперед, в центральній частині Ужгороді планують облаштувати сучасні платні парковки за європейськими стандартами. Зокрема, такий паркувальний майданчик може з’явитися на вул.Фединця.
Спільно з представниками Громадської ради міста члени комісії з’ясували, чи можливо оптимізувати рух і паркінг на площі Петефі, а також розширити паркувальну зону біля Закарпатського обласного українського музично-драматичного театру ім. братів Шерегіїв.
Реклама«Ситуація на площі Ш.Петефі критична, діяти треба негайно, – наголосив заступник міського голови Ярослав Шафарь. – Тут повсякчас трапляються аварійні ситуації. Місяць тому відбулася виїзна комісія, на якій були присутні представники депутатського корпусу, архітектори, громадські активісти. Відділ благоустрою обіцяв облаштувати турнікети й клумби, пофарбувати розмітку, але цього так і не було зроблено. Після проведених розрахунків ми вирішили, що доцільно перенести клумби до лінії бруківки, аби вивільнити і розширити зону для паркування автомобілів».
Ярослав Шафарь розповів, що парковки на площі Ш.Петефі ефективніше будуть використовуватися, якщо водії залишатимуть тут машини на короткий термін. «Аби не виникало непорозумінь з водіями, запропонуємо облаштувати паркувальну зону неподалік Закарпатського обласного музично-драматичного театру. За нашими розрахунками, там може розміститися 100 авто. Ця парковка буде безкоштовною, на площі Ш.Петефі – платною. Година паркування, за встановленими раніше тарифами, обійдеться власнику авто у 2 грн, день – 15 грн».
РекламаНа паркувальних майданчиках планують розмістити 9 паркоматів. Їх міська рада закупила у 2012 році, але досі вони не працюють і зберігаються у приміщенні мерії. «КП «Ужгородпарквідео» є збитковим і має 70 тис. грн заборгованості, – розповів Ярослав Шафарь. – До цього паркомати не запрацювали, бо місто змушене було б сплачувати значні податки за землю. Крім того, не маємо ефективного механізму покарання водіїв, які не платять за паркінг. Паркомати встановимо, але не одночасно і не стихійно».
Як покарати неплатників на парковках, на засіданні комісії прозвучало кілька версій. Ярослав Шафарь запропонував блокувати порушників алюмінієвою огорожею, інші члени комісії – використовувати блокування колес, а також евакуатори. Щодо останнього способу, то, як зауважив заступник мера, наразі це неможливо: в Ужгороді немає окремої території для розміщення всіх оштрафованих автомобілів. Крім того, потрібні зміни в українському законодавстві щодо паркування – наразі чинні закони ускладнюють судовий процес із порушниками. Тому з допомогою юристів ініціативної групи члени комісії звернуться до Кабміну щодо внесення змін до законодавства. Опісля створять комісію, яка вирішить, де розмістити паркомати.
Разом із паркоматами, в Ужгороді на пл.Ш.Петефі, вул.Л.Толстого і на вул.Корятовича (біля ринку) планують встановити світлофори.
РекламаГромадські активісти також просили облаштувати зупинку для маршруту №10 – її вкрай потребують мешканці майже восьми вулиць мікрорайонів Горян та Радванки. Незабаром одна зупинка на вимогу тут таки з’явиться – неподалік «АВС». Власника магазину запевнили: оскільки це його прибудинкова територія, паркування автотранспорту біля «АВС» не обмежать». Задоволений власник навіть пообіцяв, що облаштує на зупинці лавицю і самостійно прибиратиме територію. Іншу зупинку встановлять за газовою заправкою.
Члени транспортної комісії разом із представниками ініціативної групи підготували лист-звернення щодо врегулювання цін на проїзд у громадському транспорті. Відтак усі нюанси підвищення тарифів обговорять уже наступного тижня.
Прес-служба Ужгородської міської ради