Вступна кампанія на Закарпатті пройшла без порушень
15 серпня в Ужгородському прес-клубі відбулася підсумкова прес-конференція представництва Громадянської мережі ОПОРА в Закарпатській області на тему «ЗНО-2012. Підсумки громадського спостереження у Закарпатській області».
ВІДЕО ДНЯВступна кампанія-2012 у до вищих навчальних закладів Закарпаття пройшла спокійно, - зауважили координатори кампанії спостереження ГМ Опора в Закарпатській області. До найбільших навчальних закладів області (Ужгородського національного університету та Закарпатського державного університету) було подано близько 10765 заяв. Популярними напрямками виявились правознавство, туризм, облік і аудит, програмна інженерія, стоматологія та лікувальна справа.
Святослав Бабіля, співкоординатор кампанії спостереження ГМ Опора в Закарпатській області розповів, що це вже вп’яте за підтримки Фонду «Відродження» ОПОРА моніторить ЗНО та вступну кампанію до вишів.
Реклама«Вступна кампанія в області пройшла вцілому успішно. Проте, були певні проблеми, вирішення яких, не залежало від приймальних комісій. Серед основних - нестабільна робота ЄДЕБПО (Єдиної державної електронної бази з питань освіти). Як прогнозувала мережа ОПОРА, система не будучи заздалегідь протестованою дала збій вже в перші дні прийому документів від вступників. Тому, впродовж перших двох тижнів, в умовах насиченого напливу абітурієнтів, система часто зависала. Через це у вишів часто накопичувались неопрацьовані заяви, які членам приймальної комісії доводилось вносити в після робочий час, коли завантаженість системи – менша, - зазначив Святослав Бабіля. Питання виникають також щодо ефективності використання державних коштів, оскільки на окремі спеціальності закарпатським вишам було надано більше державних місць, аніж надійшло заяв від абітурієнтів.
За словами співкоординатора кампанії, позитивними моментами стало збільшення державного замовлення у вузах.
РекламаВолодимир Феськов, інший співкоординатор Громадянської мережі ОПОРА за вступною кампанією у Закарпатській області звернув увагу на те, що й електронний вступ теж не виправдав надії, які на нього покладало міністерство. Через нестабільну роботу системи, в процесі реєстрації аплікація могла зависнути, тому часто абітурієнти йшли до вищого навчального закладу особисто здати документи. З іншого боку, аплікації що були все-таки зареєстровані електронним чином, нерідко мали певні помилки в даних, що не завжди було провиною абітурієнта. Наприклад, середній бал атестата, який система вираховувала сама.
Володимир Феськов також зазначив, що усі виші продемонстрували, що їм небайдужий принцип незалежного вступу, небайдужа і якість майбутніх студентів. Люди працювали у позаробочий час, вихідні. Водночас роботу членам приймальної комісії ускладнювали новації від міністерства».
Щодо нововведень, які вносилися під час процесу вступу, то, наприклад, велика кількість абітурієнтів просто не знали про додаткові «хвилі зарахування», які дали можливість заповнити вакантні місця. «Загалом, кампанію треба визнати такою, яка мала велику кількість процедурних змін в процесі своєї реалізації. Часто вони були неприємними сюрпризами не тільки для спостерігачів, а й для представників вишів. З найсуттєвіших, наказ профільного міністерства про продовження терміну прийняття заяв від абітурієнтів до 5 серпня, який спочатку носив рекомендаційних характер, а перед фінішною прямою став декларативним, - розповів Володимир Феськов. - Інший приклад, призначення так званої «четвертої хвилі» рекомендованих до зарахування абітурієнтів, яка тривала з 11 до 15 серпня. Тут питання полягало у відсутності конкретної процедури її реалізації. Адже в такому разі, виш міг повідомляти про вакантні державні місця не тільки рейтингових абітурієнтів, а тих хто подав оригінали чи міг швидко їх подати».
РекламаВ. Феськов також додав, що спостерігачі моли змогу бути присутніми на творчому конкурсі. «Можемо стверджувати, що роботи належним чином шифрувалися, тож оцінка залежала від реальної якості роботи, а не від суб’єктивних факторів», - каже експерт.
Для абітурієнтів діяла «гаряча лінія», куди зверталися абітурієнти. Усі звернення стосувалися технічних моментів, а не скарг на роботу членів приймальних комісій. «Можемо стверджувати, що цього року вступна кампанія на Закарпатті пройшла без порушень», - підсумував Святослав Бабіля.
Ужгородський прес-клуб