Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Віктор Балога пропонує передати Боржавську залізницю під опіку місцевої влади

Віктор Балога пропонує передати Боржавську залізницю під опіку місцевої влади

Віктор Балога пропонує передати Боржавську залізницю під опіку місцевої влади
Поступове невпинне нищення Боржавської залізниці вимагає негайного реагування місцевої влади. Руйнування історичного й соціального об’єкта Закарпаття слід остаточно зупинити і якнайшвидше вирішити...

Поступове невпинне нищення Боржавської залізниці вимагає негайного реагування місцевої влади. Руйнування історичного й соціального об’єкта Закарпаття слід остаточно зупинити і якнайшвидше вирішити подальшу долю вузькоколійки. Таке переконання висловив міністр надзвичайних ситуацій України, депутат Закарпатської обласної ради Віктор Балога, коментуючи повідомлення ЗМІ про черговий демонтаж колії.

ВІДЕО ДНЯ

Урядовець відзначив, що влада Закарпаття виявляє дивну байдужість і недалекоглядність щодо понад столітньої долі Боржавської залізниці. Її приватизація, проведена без згоди місцевої громади за ціною, фактично нижчою за вартість металобрухту, призвела до значної втрати інфраструктури цього унікального виду транспорту. Вузькоколійка, яка пережила дві світові війни і розпад імперії, сьогодні не витримує навали спритних ділків, яким немає діла до історичного спадку Закарпаття.

«Після юридично сумнівного приєднання нашого краю до УРСР нова радянська влада одразу ж почала руйнувати. У перші роки сталінської політики стосовно загарбаних територій були розібрані, розкрадені і вивезені залізничні колії, прокладені Чехословаччиною по схилах гір для потреб лісової промисловості і переробки деревини. Це варварство можна пояснити дикунською суттю сталінського режиму. Однак важко знайти пояснення, для чого сьогодні нищиться Боржавська залізниця. Можу припустити, що місцеве чиновництво має від того зиск, який для них більший за історичну пам’ять та інтереси місцевої громади».

Реклама

В.Балога вважає, що вирішення цього питання мають взяти на себе органи місцевого самоврядування. Прикладом того, що вузькоколійки цілком здатні бути самоокупними та давати вигоду як транспортні і туристичні об’єкти, може бути досвід сусідніх Угорщини, Словаччини та Румунії. Одним із способів збереження і розвитку Боржавської залізниці є передача її у комунальну власність, під управління і контроль місцевих громад.

Міністр заявив, що ініціював розробку пакету документів, у тому числі й на розгляд уряду, які покликані вберегти унікальну Боржавську вузькоколійку від остаточного знищення. «Закарпатська громада, місцева представницька влада не повинні допустити, щоб історичне надбання краю було розтягнуто на шматки. Особисто домагатимусь, щоб Боржавська залізниця зберегла своє виняткове транспортне і культурне значення», - сказав В.Балога.

Реклама

Прес служба ЄЦ

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно