Замість доріг – напрями і дороговкази
Мабуть, чи не кожен закарпатець задумовувався над проблемою якості доріг нашого краю. Йдучи за бажаннями людей, владні мужі теж активно порушують дорожню проблематику.
ВІДЕО ДНЯОсобливо під час виборів, обіцяючи за два роки, наприклад, відреконструювати усі дороги міста. Та поки це лише обмежується словами та мінімальними, непомітними справами, – йдеться у матеріалі газети "Панорама" від 3 березня 2016 року.
Поки міська влада Мукачева активно піарить ремонт доріг на малопомітних вулицях міста, інші дороги, зокрема ті, які найбільше потребують ремонту, залишаються такими, ніби їх ще не латали після воєнних часів. І навколо ремонту цих шляхів виникає ґвалт. Зокрема, навколо мосту на Берегівській-об’їзній виникла чергова дискусія між представниками міської та обласної влад.
РекламаТак, міський голова Андрій Балога звернувся до прокурора Закарпатської області з приводу «грубого порушення чинного законодавства посадовими особами Закарпатської ОДА та Служби автомобільних доріг у Закарпатській області у частині забезпечення безпеки дорожнього руху та належного утримання доріг загального користування державного значення».
«Йдеться про дорожнє покриття на мосту по вулиці Берегівській-об’їзній. Тут дорога суттєво пошкоджена і знаходиться у жахливому стані. Ремонтувати цю частину дороги має власник – Служба автомобільних робіт. В міській раді розробили проект реконструкції, але без співфінансування Служби повноцінно відновити міст неможливо», – йдеться у повідомленні Мукачівської міської ради.
РекламаГеннадій Москаль миттєво відповів після появи звернення сина народного депутата України Віктора Балоги. Він розкритикував міських посадовців у некомпетентності та небажанні реконструювати дороги.
«Пояснюю також, що якщо Мукачівській міськраді не вистачає грошей для ремонту мосту, то в обласну раду міг звернутися хоч один із 19 депутатів від «Єдиного центру» з проханням виділити відповідну субвенцію. Однак таких звернень не було й не могло бути, оскільки кошти на ремонт мосту в Мукачеві є. На початок року сума вільних залишків тут перевищує 56 мільйонів гривень.
РекламаКрім того, нагадую меру, що в 2008 році Облавтодору передана тільки проїзна частина Берегівського мосту, тобто асфальтне покриття. Тоді як аварійність мосту з’явилася через руйнування підпірних стінок і бетонного настилу мосту. І підпірні стінки, і бетонний настил, і всі конструкції мосту знаходяться на балансі міста. Спочатку мерія має відремонтувати ці конструкції, а вже після цього Облавтодор зможе відновлювати асфальтне покриття, коли з’являться кошти. Якщо робити все в зворотній послідовності, через два тижні в новому асфальті знову з’являться ями й вибоїни. Минулого року був складений проект робіт по капітальному ремонту мосту, його вартість становить близько 890 тисяч гривень. То беріть і відремонтуйте конструкції мосту! Крім того, візьміться нарешті за ремонт міських вулиць на околиці міста, які знаходяться на балансі Мукачева. Під час недавньої поїздки в мукачівські профтехучилища наша службова машина ледве змогла проїхати жахливі ями, які утворилися за десятиліття панування клану Балог у місті, а частину дороги мені довелося йти пішки. Такого бездоріжжя немає навіть у Німецькій Мокрій на Тячівщині, яка двічі потерпала від катастрофічних паводків!», – зазначив Геннадій Москаль.
Варто зауважити, що міські посадовці можуть перекрити рух через згаданий міст, якщо він не буде відремонтований найближчим часом.
Однак не одним мостом живуть люди, адже щодня люди добираються на роботу, до школи чи просто на прогулянку. І чимало людей висловлюють незадоволення дорогами міста та краю.
«Як тільки сніг розтане, як тільки весна починається, на дорогах з’являються суцільні вибоїни, по яких краще не їхати. І це стосується не лише міських доріг. У деякі частини області взагалі не поїдеш. А про села? Туди взагалі не доїдеш. А селянам якось треба і їздити, і жити. Плюс хороші дороги привели б туристів. А так, наші дороги є результатом», – зауважив таксист Віталій.
«Те, що ми сьогодні називаємо дорогами – це тільки пародія на них. Постійно чуємо з екранів і читаємо, що вкладають гроші в дороги. І де нові дороги? Куди поділись гроші? Ніхто не знає. Тому хочеться просто констатувати: у нас нема доріг – лише напрям і дороговкази», – стверджує водій міжміського маршрутного таксі пан Йосип.
Представники міського транспорту вирішити за допомогою ЗМІ внести свої корективи у транспортний рух міста. «На перехресті Берегівської-об’їзної, Ілони Зріні та Графа фон Шенборна часто виникають пробки, оскільки чимало людей з мікрорайонів «Паланок», «Підгород» та навколишніх сіл їдуть на роботу чи проводжають дітей до школи. І тому варто зменшити це навантаження, відреконструювавши вулиці Ерделі та Шевченка, тим самим створивши ще один важливий шлях з околиць до центра міста. Бо по болотах та вибоїнах неможливо їздити», – каже водій однієї з міських маршруток пан Григорій.
РекламаДороги – це обличчя країни, краю, міста, оскільки саме ними туристи добираються до привабливих туристичних місць, їздять і оцінюють нашу країну. І поки наші владні мужі чубляться за те, хто реконструюватиме автошляхи, хотілось би завершити дорожню тему словами Кузьми Скрябіна: «А моя країна – суцільна руїна». Дуже прикро це визнавати.