Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 305 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 10 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 14 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 16 200+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 1500+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Захист інтересів людини праці – понад усе

Захист інтересів людини праці – понад усе
Трудові відносини в житті кожної людини займають найбільшу частину у спектрі усіх суспільних відносин. Саме тому важливо, щоб ця сфера людських стосунків була оптимально врегульована на законодавчому...

Трудові відносини в житті кожної людини займають найбільшу частину у спектрі усіх суспільних відносин. Саме тому важливо, щоб ця сфера людських стосунків була оптимально врегульована на законодавчому рівні.

ВІДЕО ДНЯ

Сьогодні країна живе за Кодексом законів про працю, який був прийнятий сорок років тому. Очевидно, що багато його положень застаріли і не відповідають вимогам сьогодення Серед іншого потребують зміни правові норми, які не дають можливості ефективно захищати інтереси людини праці.

Порушення норм законодавства про працю стало поширеним явищем на підприємствах, установах та організаціях. Підтвердженням цьому слугують результати наглядової діяльності Територіальної державної інспекції з питань праці у Закарпатській області.

Реклама

Протягом квітня-листопада 2012 року службовими особами Територіальної державної інспекції з питань праці у Закарпатській області проведено 606 перевірок додержання законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування,.

За результатами проведених перевірок керівникам та відповідальним посадовим особам державними інспекторами праці внесено 602 приписи на усунення виявлених порушень.

Реклама

За наслідками перевірок складено та передано до суду 529 протоколів про адміністративне правопорушення за ознаками ч.1 ст. 41; 41-1; 41-2 КУпАП

Крім того, безпосередньо державними інспекторами праці за вищеозначений період винесено 48 постанов про накладення штрафів за ст. 188-6 КУпАП відносно осіб, які не виконали внесені приписи, щодо усунення виявлених порушень.

Найбільш характерними порушеннями були випадки несвоєчасної або не в повному обсязі виплати робітникам заробітної плати, використання праці найманих працівників без укладання з ними трудових угод та реєстрації останніх в центрах зайнятості, несвоєчасна виплата «відпускних» та не проведення індексації заробітної плати, тощо.

Реклама

Також роботодавці вдавалися до укладання з працівниками договорів підряду або договорів про надання послуг, які мали ознаки трудового договору, що позбавляло останніх усіх пільг та соціальних гарантій передбачених законодавством.

З метою підвищення рівня захисту трудових прав працюючого населення та посилення відповідальності роботодавців-порушників трудового законодавства, розроблено пакет законопроектів щодо реформування ринку праці та легалізації трудових відносин. Перш за все, йдеться про механізми забезпечення умов, за яких роботодавцю буде економічно невигідно порушувати права робітників. У той же час нова редакція Трудового Кодексу передбачає інтенсифікацію та підвищення ефективності державного нагляду і контролю дотримання роботодавцями вимог трудового законодавства. Зокрема, законопроект містить порядок проведення перевірок посадовими особами Держпраці.

Зазначені зміни внесено у відповідності до вимог Конвенцій Міжнародної організації праці № 81 «Про інспекцію праці в промисловості й торгівлі» та № 129 «Про інспекцію праці в сільському господарстві». Дані документи міжнародного значення ратифіковані Україною у 2004 році. Крім того, враховані положення Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

У той же час триває робота над законопроектами щодо легалізації відносин у сфері праці. Ключові документи містять норми, які будуть спонукати та стимулювати роботодавців виплачувати заробітну плату офіційно та у повній мірі, та не застосовувати «тіньові» схеми використання найманої робочої сили. Це стане запорукою отримання робітниками всіх соціальних гарантій та виплат.

Прийняття вищезазначених законопроектів – це комплексний підхід до вирішення питання реформування відносин у сфері праці. Дане рішення посилить соціальний захист працівників та сприятиме удосконаленню системи державного нагляду у сфері праці, легалізації виплати заробітної плати, детінізації доходів. Запропоновані зміни у чинне законодавство дозволять захистити конституційне право громадян на своєчасне одержання винагороди за працю, забезпечить ефективність у боротьбі із заробітною платою «у конверті» та нелегальною зайнятістю.

Хланта І.Ю., головний державний інспектор праці ТДІзПП у Закарпатській області

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно