Як працюватиме новостворений в Ужгороді ситуаційний центр
Сьогодні, 5 травня, закарпатська поліція посилила свою роботу в напрямку реагування на звернення громадян та охорони громадського порядку. Урочисте відкриття оновленого центру провели начальник департаменту організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування НПУ Олексій Сергєєв, очільник закарпатської поліції Роман Стефанишин, заступник голови Закарпатської ОДА Олександр Петік та міський голова Ужгорода Богдан Андріїв.
Презентував центр та пояснив його принципи роботи начальник департаменту організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України Олексій Сергєєв. Посадовець виділив, що основною метою ситуаційного центру є забезпечення оперативного реагування на всі заяви та повідомлення громадян про злочини та інші правопорушення, – повідомляє відділ комунікації поліції Закарпатської області.
РекламаСитуаційний центр складається з декількох складових. Однією з основних є служба «102», яка приймає дзвінки зі всієї області. Заяви зі всіх районів, як зі стаціонарних номерів, так і мобільних операторів, реєструють оператори Головного управління Національної поліції в Закарпатській області, вносять в електронну картку, і ця картка автоматично переходить до наступної складової ситуаційного центру – диспетчерів.
Диспетчери безпосередньо управляють нарядами, всіма силами та засобами ГУНП області, групами реагування патрульної поліції в районах та нарядами патрульної поліції в містах Ужгород і Мукачево. Отримавши картку від оператора «102», диспетчер визначає місце вчинення кримінального правопорушення, найближчий вільний наряд патрульної поліції або групи реагування патрульної поліції, і негайно направляє ці наряди на місце вчиненя злочину для надання невідкладної допомоги громадянам та вжиття заходів щодо негайного встановлення та затримання осіб, які вчинили правопорушення.
Реклама«Робота цього центру скорочує термін реагування в декілька разів. Якщо раніше надходження інформації до чергової частини, запис в паперовий журнал, неволодіння якоюсь інформацією про місце перебування нарядів доводило до того, що реагування на певні події йшло в деяких випадках годинами, то зараз це зведено до декількох хвилин: отримання повідомлення, передача диспетчеру, і направлення наряду на кримінальне правопорушення. Загальне керівництво роботою ситуаційного центру здійснює чергова служба. Вся інформація про події в області стікається в чергову частину, де оперативний черговий зі своїми помічниками узагальнює цю інформацію, контролює реагування на заяви і повідомлення та інформує, якщо потрібно, сусідні області, апарат Національної поліції, для залучення додаткових сил і засобів для реагування на ту чи іншу подію», – повідомив Олексій Сергєєв.
У ситуаційній залі працюють найбільш підготовлені фахівці різних служб – превентивної діяльності, головного слідчого управління, управління карного розшуку. Всі служби МВС у разі можливого ускладнення ситуації працюватимуть в ситуаційній залі та організовуватимуть реагування на кризові ситуації.
«Кризовий центр – це крок в майбутнє, для організації загального центру кризового реагування в державі. Якщо раніше вчинялися різні надзвичайні події чи терористичні загрози, то реагування відбувалося неефективно, взаємодія була низька між різними службами та правоохоронними органами. Зараз, якщо вся інформація надходить оперативно в єдиний центр, цей процес переходить на новий рівень», – наголосив Олексій Сергєєв.
РекламаНачальник Головного управління Національної поліції в Закарпатській області Роман Стефанишин звернув увагу, що тепер місто стало більш безпечним, коли більшість камер відеоспостереження з міст і сіл нашого краю безпосередньо транслюють зображення кращим спеціалістам закарпатської поліції.
«Це не просто накопичення інформації, але й оперативне реагування на неї. Дуже позитивним є те, що відбувається співпраця поліції з місцевою владою, починаючи від керівників міст, селищ та сіл», – резюмував Роман Стефанишин.