Життя   • 15 травня 2019 року, 15:112637

"На свою машину сам заробив, мені її ніхто не подарив": як у Києві протестують "євробляхарі"

У Києві протестують "євробляхарі"

У середу в центрі Києві відновилися акції власників "євроблях" – понад тисячу їх зібралося біля Верховної Ради, а потім перемістилися до Кабміну.

Учасники кажуть, що продовжать акцію і в четвер.

Що вони вимагають цього разу?

Відстрочити штрафи

Лідер об’єднання "Авто Євро Сила" Олег Ярошевич пояснив, що нинішня акція спрямована, перш за все, на те, щоб Верховна Рада продовжила період оформлення "євроблях" без штрафів.

Цей період закінчується 24 травня, після чого власники незареєстрованих авто з єврономерами змушені будуть платити великі штрафи - від 8,5 тис. грн до 170 тис. з можливою конфіскацією, залежно від того, як давно була ввезена машина.

В "Авто Євро Силі" такі норми називають "каральними" і сподіваються, що у середу комітет з податкової і митної політики дослухається до їхніх вимог, і в четвер Рада відтермінує штрафи.

Окрім того, "євробляхери" мають і більш глобальні вимоги – скасування акцизів на ввезення автомобілів взагалі.

"У нас хочуть забрати наші машини, але я на свою машину сам заробив. Мені її ніхто не подарив", – заявив один з виступаючих на сцені.

"Наші люди на заработіках закордоном легально заробили на цей автомобіль, потім завезли його сюди. А тепер вони хвилюються, що вони його втратять, і щоб заробити на розмитнення, вони змушені знову їхати за кордон на заробітки", – додав він.

Після пікетування Верховної Ради учасники акції, які цього разу не перекривали вулицю Грушевського, перемістилися до Кабміну – "щоб поговорити з Гройсманом".

А загалом акція має продовжуватися і у четвер.

"Ми не будемо розходитися. Ми залишаємося на всю ніч і будемо чекати завтра", – анонсував Олег Ярошевич.

Читайте також:  Власників машин з єврономерами будуть штрафувати

Скільки "євроблях"

За даними лідера "Авто Євро Сили", зараз в Україні перебувають близько мільйона незареєстрованих машин з єврономерами.

Офіційна статистика говорить про дещо менші цифри – півроку тому, за даними Державної фіскальної служби, так званих "євроблях" – було близько 640 тисяч.

Згідно із ухваленим в листопаді 2018 року законом, розмитнити авто із єврономерами можна до 23 травня, а від 24 травня до власників таких авто почнуть застосовувати штрафні санкції.

Закон також передбачав пільговий період, під час якого розмитнення коштувало вдвічі менше – він тривав до 22 лютого.

За даними ДФС, протягом пільгового періоду розмитнили 218 тис. автомобілів. При цьому понад половина цих "євроблях" вже перебували на території України, а решта були завезені до 22 лютого.

Як повідомляли у ДФС, пільгове розмитнення принесло до бюджету понад 13,5 млрд грн, які пішли на пенсійні доплати у березні та квітні, а також на індексацію пенсій.

До травня, за даними ДФС, було розмитнено ще близько 400 тис. "євроблях", тобто дві третини від тих, які зафіксувала ДФС.

Джерело: BBC Україна
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Новини партнерів