Кодування супутникового ТБ: перші підсумки та попередження про подорожчання
Після того, як на початку 2020 року всі чотири медіагрупи закодували свої телеканали на супутнику, сотні тисяч домогосподарств змінили тип ТВ-прийому. Про це 2 вересня повідомив генеральний директор "1+1 media" Ярослав Пахольчук, розповівши про підсумки кодування.
ВІДЕО ДНЯСкільки українців відмовилися від безкоштовного ТВ-супутника
"Велика кількість абонентів перейшли в платний сегмент", – повідомив він. Відзначивши при цьому, що кількість платних ТВ-передплатників збільшилася з початку цього року на 600 тис. домогосподарств.
РекламаУ той же час він підкреслив, що не виправдалися прогнози 2018-2019 років з приводу міграції користувачів відкритого супутника. Їх число на кінець першого півріччя 2020 року експерти оцінили приблизно в 2,4 млн. Це на 1,2 млн більше, ніж очікувалося після введення кодування, підкреслив гендиректор "1+1 media". Для порівняння – в 2019 році кількість таких телеглядачів становили близько 4,4 млн.
РекламаЩо ж сповільнило динаміку міграції? На це питання Ярослав Пахольчук відповів, перерахувавши кілька факторів. Перші два з них він відніс до політичної сфери.
По-перше, Верховна Рада направила президенту запит про введення мораторію на кодування супутникового телесигналу. Природно, ця подія набула широкого резонансу.
По-друге, президент Володимир Зеленський зустрівся з керівництвом всіх чотирьох медіагруп. Сторони дійшли згоди про запуск до 16 березня незакодованих версій головних українських телеканалів.
РекламаЦі події спонукали частину користувачів зайняти вичікувальну позицію, зазначив керівник "1+1 media. В результаті різко впали підключення у двох офіційних супутникових DTH-операторів, Viasat та Xtra TV. Якщо після кодування приріст сукупної абонбази у них коливався в межах 12-15 тис./міс., то після втручання парламенту і президента він упав до 2 тис./міс.
Як пандемія COVID-19 вплинула на ТБ-ринок України
"Люди тривалий час повністю були ізольовані вдома ... Люди почали інтенсивно дивитися телевізор, інтенсивно споживати VOD-контент", – поділився спостереженнями Ярослав Пахольчук про те, як карантин вплинув на телеперегляд.
У той же час коронавірус "дуже сильно обмежив логістику інсталяторів". Люди просто відмовлялися пускати до себе додому технічних фахівців супутникових DTH-операторів через страх заразитися. За його оцінками, 300-400 тис. домогосподарств мігрували б з відкритого супутника на інші типи прийому, якби уряд запровадив карантин на місяць пізніше.
Вартість послуг ТВ-провайдерів буде рости
Ярослав Пахольчук попередив, що в найближчі кілька років будуть збільшуватися такі ключові показники, як мінімальний чек і середній дохід від одного абонента (ARPU).
РекламаУ 2020 році ціна самого доступного пакету на ринку платного ТБ - близько 80 грн/міс., а ARPU - 111 грн/міс.
В 2021-му і 2022-му, спрогнозував гендиректор 1+1 media, перший показник збільшиться до 99 грн/міс. (+ 24%) і 119 грн/міс. (+ 20%) відповідно.
Середньомісячний дохід від одного користувача зросте не так стрімко, на 20% і 15% – до 133 грн/міс. і 153 грн/міс.