Як вибрати кондиціонер з екологічним фреоном. Підказки від «Кондиціонери України»

Більшість сучасних кондиціонерів заправлені фреоном, речовиною з низькою температурою кипіння (як правило, нижче 0), яка під тиском конденсується, перетворюється з газу на рідину.
Побутові кондиціонери охолоджують повітря завдяки тому, що по замкнутому контуру між зовнішнім і внутрішнім блоком циркулює фреон, при цьому циклічно відбуваються процеси випаровування, стиснення, конденсації та дроселювання. В процесі випаровування фреон відбирає тепло у вуличного повітря, а в процесі конденсації — віддає його повітрю в приміщенні. Яким фреоном заправляють кондиціонери, чим розрізняються різні типи фреонів, чи варто звертати увагу на тип фреону при виборі кондиціонера?
ВІДЕО ДНЯФреони для кондиціонерів
До 2010 року в холодильниках і кондиціонерах активно використовували фреон R22, але через відчутний вплив на глобальне потепління та руйнування озонового шару більшість країн і виробників від нього відмовилися. Сьогодні практично всі побутові кондиціонери заправляють одним з двох холодоагентів — R410A або R32.
R410A — поступово виводиться з обігу
Це суміш двох вуглеводневих сполук, R32 і R125 в рівних пропорціях. Саме R410A прийшов на зміну R22 і довгий час був найпоширенішим холодоагентом для кондиціонерів. Має чимало достоїнств:
Реклама- висока питома холодопродуктивність — можна використовувати менший об’єм холодоагенту, створювати компактніші компресори та кондиціонери, підвищити енергоефективність обладнання;
- повна безпека для озонового шару (нульовий озоноруйнівний потенціал).
При цьому він відчутно впливає на глобальне потепління — потенціал GWP дорівнює 1890. Через останню обставину була прийнята директива про поступове виведення R410A з обігу до 2030 року. Зараз їм заправляють переважно неінверторні, а також бюджетні інверторні кондиціонери.
РекламаЧи варто купувати кондиціонер на R410A в 2025 році? Зараз цей фреон використовується переважно в кондиціонерах економ-класу та бізнес-класу. Термін служби перших — 7-8 років, другі служать до 10 років. Побоюватися, що кондиціонер відпрацює половину очікуваного терміну служби, а потім від нього доведеться відмовитися через неможливість дозаправки, не варто. Сьогодні все ще можна купити фреон R22 для заправки техніки, випущеної до 2010 року. Слід очікувати, що така ж ситуація складеться з R410A: нові кондиціонери заправляти їм не будуть, але можливість заправити старі залишиться.
R32 — найсучасніший фреон
Цим фреоном сьогодні заправляють близько 80% кондиціонерів. Як і R410A, він має нульовий озоноруйнівний потенціал, при цьому GWP R32 втричі нижче, всього 625. Є у нього й інші достоїнства. Це однокомпонентний склад, заправляти їм кондиціонер простіше та вигідніше — енергоефективність і холодопродуктивність кондиціонерів, заправлених R32, в середньому на 3-5% вище порівняно з моделями на R410A.
Фреон останнього покоління коштує трохи дорожче, але за рахунок більш економної витрати при заправці різниця в ціні практично нівелюється. Серед його недоліків також згадують самозаймистість. Але реальна небезпека відсутня, навіть в разі витоку всього обсягу фреону з кондиціонера його концентрація в повітрі складе менше 10% від необхідної для самозаймання, та й температура потрібна близько 500°С.
РекламаВисновок: сьогодні можна сміливо купувати кондиціонер, заправлений фреоном R32 або R410A, але перший варіант актуальніше. Інверторні кондиціонери вищого класу енергоефективності заправляють переважно R32.