Як самому оцифрувати трудову книжку, щоб не втратити стаж і вийти на пенсію вчасно

Електронна трудова книжка незабаром повністю замінить її паперовий аналог. Наразі триває період оцифровування всіх даних про роботу.
Зараз відомості про роботу вписують в електронний реєстр застрахованих осіб ПФУ. Іншими словами, записи з паперової трудової книжки переносять у цифровий варіант.
Оцифровують трудові книжки з кількох причин. Головні — так краще і швидше опрацьовувати дані, а також є доступ до інформації з будь-якого куточка країни чи світу. До того ж паперові книжки в час війни можуть бути знищенні, а дані в електронному форматі зберігатимуться у захищеному стані.
Загалом до 10 червня 2026 року триватиме процес оцифровування. Внести всі записи в електронну базу може роботодавець або це можна зробити самостійно.
Як самостійно оцифрувати трудову книжку
Для цього потрібно пройти кілька етапів:
- на першому доведеться зареєструватись на порталі Пенсійного фонду України (з використанням електронного підпису чи BankID),
- другий етап передбачає збір всієї інформації та її сканування — тобто потрібно зробити цифрові копії всіх сторінок трудової книжки (можна фото, але вони мають бути дуже чіткими, щоб було видно всі написи),
- на третьому етапі заявник заповнює онлайн-форму, в якій вказує свої дані та прикріплює відскановані документи.
Для українців наголосили, що всі зображення мають бути чіткими та читабельними.
Нагадаємо, щоб вийти зараз на пенсію у 60 років має бути не менше як 32 роки трудового стажу. Цей показник буде зростати до 2028 року, коли потрібно буде мати 35 років стажу для виходу на заслужений відпочинок у вказані роки.
Зазначимо, що особливо важливо зібрати всі дані про роботу для людей, які влаштувались до 2004 року.