Закарпатські сидіння на європейських автомобілях
Напевно, однією з мрій кожного закарпатця є власний автомобіль іноземного виробництва. Але лише невелика частина краян здогадується, що деякі деталі їхніх улюблених іномарок виготовлені на Закарпатті. Одним з підприємств, яке співпрацює з провідними автомобільними брендами світу, є «Гроклін-Карпати».
Маленькими кроками до великої мети
Товариство з іноземними інвестиціями «Гроклін-Карпати» створене і зареєстроване в Україні наприкінці 2001 року з метою реалізації інвестиційного проекту з будівництва швейної фабрики на 1600 робочих місць.
В 2003 році було збудовано та введено в експлуатацію першу чергу швейної фабрики загальною площею 7200 кв.м, що включала в себе швейний, розкрійні цехи та офісні приміщення. Після відкриття першого цеху підприємство почало розвиватись. А, отже, розширювалось і збільшувало власні виробничі потужності. Так, у 2005 та 2008 роках збудовано та введено в експлуатацію другу чергу швейної фабрики площами 5100 кв.м та 4200 кв.м відповідно.
Нині для здійснення власної господарської діяльності підприємство оперує виробничою платформою загальною площею біля 16500 кв.м. Загалом діють 4 виробничих підприємств у Польщі, Україні та Німеччині загальною площею 58 000 квадратних метрів та штатом із 1 700 працівників.
Саме впровадження стандартів європейської компанії в українському підприємстві є першочерговим пріоритетом розвитку. І саме завдяки дотриманню усіх міжнародних стандартів компанія «Гроклін-Карпати» досягла світового визнання та успіху.
Міжнародний успіх з відомими брендами
Як розповів начальник відділу кадрів «Гроклін-Карпати» Володимир Горінецький, основним інвестором підприємства є польське акціонерне товариство «GROCLIN S.A.», яке є одним із провідних виробників автомобільних сидінь, чохлів, а також різних елементів автомобільної оббивки. «Groclin Group» вже понад 35 років успішно працює на західному ринку в умовах жорсткої конкуренції. За 16 років діяльності компанії в Україні для розвитку українського підприємства було залучено інвестицій в загальномурозмірі 26 млн доларів.
Представник «Гроклін-Карпати» у коментарі «Панорамі» зазначив, що головна філософія підприємства – бути високоефективною, економною, низькозатратною та динамічною компанією, яка пропонує усьому світу високоякісну продукцію та професійні послуги, що сприяють зростанню прибутків і роблять цей світ більш комфортним та безпечним.
Близькість до кордонів з ЄС сприяє досягненню поставлених цілей. Адже не секрет, що компанія експортує власну продукцію на європейські ринки і співпрацює з провідними брендами, відомими на увесь світ: BMW, Opel, VW, Renault, Ford, Mitsubishi, Audi, Volvo, Smart, Suzuki, Mercedes i Porsche. Крім того, «Гроклін-Карпати» співпрацює з виробниками TIER 1, у тому числі з такими як: Faurecia, Johnson Controls, Lear Corporation та іншими.
Українсько-польська компанія здійснює пошив верху автомобільних сидінь як зі шкіри, так і з тканини. Підприємство співпрацює з провідними світовими виробниками шкіри, вінілу та текстилю. За словами Володимира Горінецького, виробничі потужності компанії «Гроклін-Карпати» обладнані сучасною технікою CNC. Зокрема, ріжучими пристроями для шкіри та тканини (Lectra, Bullmаr) та спеціалізованими швейними машинами. Крім того, працівники компанії розробляють автоматичні та напівавтоматичні рішення для елементів безпеки та декоративних елементів (Dürkopp Adler, Juki, Mitsubishi тощо).
Важливим доказом успіху є те, що компанія виробляє продукцію згідно європейських та світових стандартів якості. Так, щороку підприємство проходить сертифікацію на відповідність міжнародним загальним та галузевим стандартам. Так, у квітні 2017 року продукція ТОВ «Гроклін-Карпати» успішно пройшла сертифікацію на відповідність вимогам ISO/TS 16949:2009, ISO-9001:2008.
Амбітні плани українського підприємства
Якісна продукція, виготовлена на підприємстві «Гроклін-Карпати», користується високим попитом серед замовників. А, отже, необхідно розширювати власні виробничі потужності. Саме у зв’язку зі збільшенням обсягів замовлень було прийнято рішення про розширення виробництва шляхом створення виробничого підрозділу поза межами Закарпаття – у місті Долина Івано-Франківської області. На реалізацію масштабного інвестиційного проекту було створено «Долинський швейний цех», загальна площа виробничих приміщень якого становить біля 2000 кв.м. Заплановано також розширення виробничих площ до 4000 кв.м.
Начальник відділу кадрів «Гроклін-Карпати» стверджує, що на сьогодні на українському підприємстві працює 728 працівників, з яких 568 – в Ужгороді, а 160 – у Долині).
При цьому ТОВ «Гроклін-Карпати» планує додатково працевлаштувати ще біля 600 швачок та іншого допоміжного персоналу.
Володимир Горінецький також зазначив, що підприємство потребує нових працівників. Фірма активно веде набір персоналу та мотивує нинішніх працівників й надалі співпрацювати з «Гроклін-Карпати». Так, з липня 2017 року підприємство анонсувало чергове підвищення заробітної плати для основної категорії своїх працівників, а саме швачок – в розмірі 11000 грн. Крім того, підприємство набирає осіб без досвіду роботи швачки та гарантує їм заробітну плату в розмірі 5000 грн на період навчання, яке триває три місяці.
Працевлаштування проводиться згідно європейських стандартів. Так, підприємство є одним з лідерів по розміру заробітних плат в регіоні. Середня заробітна плата на підприємстві в травні місяці 2017 року склала 9252 грн. Крім того, для працівників діє медичний пункт.
Також проводяться роботи з покращенню умов праці. Зокрема, з червня розпочався монтаж сучасної системи кондиціювання повітря, що забезпечить оптимальні температурні режими у швейному цеху та дозволить працівникам підприємства працювати у комфортних умовах.
Загалом, підприємство продовжує розвиватись і продовжує підкорювати європейські ринки якісною продукцією.
Робота підприємства «Гроклін-Карпати» – це успішний приклад виробництва продукції на експорт. Та це лише невелика частинка великої кількості підприємств, які працюють на європейський ринок. Як зазначив старший аналітик FOREX CLUB Андрій Шевчишин, будь-яке діюче підприємство, орієнтоване на експорт - це частина економічної незалежності і стійкості країни. Незалежно від типу інвестицій.
“По-перше, це робочі місця і конкурентна зарплата. По-друге, це технології і доступ до материнського капіталу для переозброєння. По-третє, це експорт і приплив валютного виторгу в Україну. Наслідком цих факторів є податкові відрахування на місцевому і державному рівні, споживчі можливості співробітників підприємства і членів їх сімей. Це також фактор курсової стабільності. Крімтого, якщо компанія також займається імпортозаміщенням, реалізуючи продукцію на вітчизняному ринку, це також фактор звуження інфляційного тиску і економічної стійкості”, – зазначив експерт.