Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Психологія цифр: чому ціни часто закінчуються на 99 і не заокруглюються

Психологія цифр: чому ціни часто закінчуються на 99 і не заокруглюються

Напевно, ви нерідко зустрічали на цінниках числа, які закінчуються на 99 і навіть, можливо, нервувалися із цього приводу. Адже ж можна замість 119.99 написати просто 120.

Але насправді цим дуже користуються маркетологи. Адже таке ціноутворення точно працює. Різниця між 100,00 і 99,99 доларів економічно незначна, але психологічно значна.

Це тому, що спершу люди читають число зліва і вони легше сприймають ціну за нижчу, хоча по суті — різниця всього в одній копійці, яку і так не враховують.

Читайте також:
«Іди міняй гроші, у мене немає здачі»: що робити, якщо касир у супермаркеті таке каже

Цей ефект називається «лівостороннім сприйняттям» або «ефектом першої цифри». Коли покупець бачить на ціннику 119,99 замість 120, він автоматично фокусується на першу цифру — 1, а не на те, що фактично сума майже дорівнює 120. У результаті ціна здається нижчою і виглядає привабливішою, що збільшує ймовірність покупки.

Такий прийом використовують у багатьох сферах, не тільки в роздрібній торгівлі, але й у рекламі, сервісах, навіть під час укладення контрактів. Відчуття «економії», хоч і мінімальної, підсвідомо стимулює покупця прийняти рішення швидше та охочіше. Саме тому маркетологи так активно застосовують встановлюють ціни, які закінчуються на 99, знаючи, що воно має вплив на психологію споживача.

Але не всі бренди виграють від такого ціноутворення. Наприклад, Samsung продаватиме більше одиниць за ціною 999 доларів, ніж 1000 доларів, однак для Apple цей ефект є зворотним.

iPhone стає привабливішим, якщо його ціна не закінчується на 99. Очевидно, деякі бренди та категорії не вписуються в дивну тактику ціноутворення. Хоча ціна 9999 інтуїтивно змушує нас відчувати, що продукт доступніший, ця асоціація відбувається за рахунок наших очікувань щодо статусу та якості. Наш мозок буквально сприймає це як «дешевий трюк».

Раніше повідомлялось, як покупців можуть обдурювати у супермаркетах та на що варто звернути увагу.