Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • У верховинських селах від об’єднання громад чекають позитиву

У верховинських селах від об’єднання громад чекають позитиву

Перші реальні кроки в адміністративній реформі на Міжгірщині вже зроблено в Синевирі. Зокрема, ще 26 червня цього року депутати сільської ради підтримали ініціативу синевирського сільського голови Миколи Куруца щодо добровільного об’єднання територіальних громад.

Водночас прийняли рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад сіл Синевирсько-Полянської, Синевирської, Негровецької  та Колочавської сільських  рад у Синевирську територіальну громаду з центром у селі Синевир. Щоправда, згодом появилася дещо інша модель по ряду населених пунктів. Про перспективи утворення Синевирської об’єднаної територіальної громади розповів Микола Куруц.

- Миколо Михайловичу, як ви ставитеся до реформи, зокрема до створення спроможних територіальних громад?

- Сама ідея доволі непогана. Мною було зважено усі «за» і «проти», і я дійшов висновку, що зміни все ж таки необхідні, адже ця реформа відкриває для органів місцевого самоврядування нові можливості, серед яких і фінансові, і соціально-економічні. Тому я вніс питання про об’єднання громад на розгляд сесії сільської ради.

Синевирською сільською радою було підтримано мою ініціативу про створення громади. З огляду на зручне географічне розташування та рівень розвитку інфраструктури її центр запропоновано створити у селі Синевир.

- До обласної ради було внесено проект перспективного плану, який передбачає об’єднання Синевирської та Синевирсько–Полянської сіль­ських рад.

- Я є прихильником тієї редакції проекту, яка б забезпечувала повноцінне життя гірського населення, сприяла його розвитку та самобутності. Як відомо, села Тереблянської долини відділені від інших населених пунктів району гірським перевалом, і хоча відстань до смт. Міжгір’я становить лише 15 кілометрів, аби дістатися до райцентру громадським транспортом, треба щонайменше 40 хвилин.

Автобуси курсують нерегулярно, відтак нерідко селянам доводиться чекати попутний траспорт, аби дістатися райцентру. У зимову пору року рух на вказаному відрізку дороги доволі ускладнений, а в період сильних снігопадів – взагалі неможливий. Тому формат об’єдання, перш за все, має бути обумовлений тим, щоб було зручно дістатися до органу місцевого самоврядування об’єднаної громади та центру надання адміністративних послуг.

- Але важливо, щоб і соціальна сфера була зручною.

- Так. За умови створення у Синевирі станції швидкої допомоги та пункту міліції час прибуття спеціальних служб на виклик займе не більше 30 хвилин. Необхідності формування пожежної команди в селі нема, оскільки вона вже успішно функціонує тут декілька років.

По-друге, Синевир має достатньо розвинуту соціальну і транспортну інфраструктуру. У селі успішно працюють хлібопекарня, 32 магазини, 10 кафе, 3 готельно‑ресторанні комплекси, 2 перукарні. Потреби автомобілістів задовольняє АЗС малої потужності з послугами шиномонтажу, магазином супутніх товарів.

У Синевирі працює амбулаторія загальної практики сімейної медицини, що розрахована на 120 відвідувань у зміну та денний стаціонар на 10 ліжок, також діють стоматологічний кабінет й аптечні заклади. Про стан здоров’я людей з обмеженими можливостями дбає соціальна служба комплексної реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів.

Систему закладів освіти у Синевирі складають Синевирська ЗОШ І—ІІІ ступенів, де навчається 624 учні, Товчанська початкова школа, дошкільний навчальний заклад. У нас розгалужена мережа культзакладів.

За умови надходження до бюджету громади обіцяних доходів від сплати податків і зборів наявні в нас, зокрема, недобудовані об’єкти можна буде почергово відновлювати у кожному селі. На жаль, зараз сільського бюд­жету не вистачає для повноцінного виконання програм соціально-економічного розвитку села, ми не можемо собі дозволити навіть ремонт приміщення сільської ради, вже не кажу про інше.

- Якщо об’єднання відбудеться, якою бачите структуру апарату об’єднаної громади?

- Говорити про це ще зарано, але, на мій погляд, це має бути повноцінний апарат органу місцевого самоврядування, до якого входитимуть відділи: загальний, фінансовий, юридичний, земельних ресурсів, дозвільний центр, сектори надання адміністративних послуг, зв’язків із громадськістю та ЗМІ тощо. Законом також передбачено, що у кожному селі свої обов’язки виконуватиме староста.

Гадаю, що за об’єд­нання не обійдеться без переатестації працівників сільських рад, їх скорочення та оголошення прозорого конкурсу на заміщення вакантних посад, за результатами якого на них будуть призначені лише найдосвідченіші з кандидатів, які приноситумуть користь громаді та відстоюватимуть її інтереси.