У Південній залізниці розглядають можливість відновлення прямого сполучення між Харковом і Ужгородом
Про цеповідомив начальник пасажирської служби Південної залізниці Ігор Плескач, коментуючи початок курсування з 12 вересня нового швидкісного поїзда «Нічний експрес» № 113/114 Харків - Мукачево.
- Потік пасажирів на напрямку Схід-Захід має стійку тенденцію до збільшення. У той же час зростають і вимоги пасажирів до сервісу і швидкості пересування, – розповів Ігор Плескач. – Скажімо, ділова людина, яка поспішає у справах до Львова, або курортник, який хоче відпочити в Карпатах, зволіють нічний експрес, а не фірмовий поїзд № 111/112 Харків - Львів, який у дорозі 20 годин 57 хвилин. А Івано-Франківський експрес домчить до міста Лева за 12:00. Як бачимо, в пасажирському сегменті з часом чітко сформувалися дві соціальні групи мандрівників, тому повинні догодити всім, але й самі не залишитися «в нулях». Спираючись на такі принципи, і за підтримки «Укрзалізниці» та керівництва магістралі ми сформували другий нічний експрес в Мукачеві. Характерно, що курсуватиме він буде по одній нитці графіка з першим нічним експресом Харків - Івано-Франківськ, тобто чергуватися з ним через день, щоб таким чином швидкісне сполучення в цьому напрямку не припинялося.
- Але навіть з введенням в обіг ще одного експреса західний напрямок не втратив економічну привабливість, і освоєння нових маршрутів буде продовжуватися, – говорить керівник пасажирської служби. - Наприклад, зараз вивчається можливість продовження проходження фірмового поїзда № 111/112 «Слобожанщина» Харків - Львів до станцій Івано-Франківськ та Трускавець (через день). А також розглядається перспектива запуску поїзда сполученням Харків - Ужгород. Здавалося б, ужгородський поїзд в якійсь мірі дублюватиме Мукачівський експрес. По-перше, це істотно не вплине на рівень населеності, а по-друге, таким чином Південна залізниця вирішить найважливішу сторону цієї справи - соціальну: не залишать без уваги пасажирів, які за коштами вибирають подорож по цим же маршрутам в плацкартних вагонах. І якщо нічні експреси курсують швидкісними ділянками Київ - Коростень, Новоград - Волинський і далі на Захід, то і перспективний поїзд соціальної спрямованості (у схемі якого є плацкарта) Харків - Ужгород направлять також в цьому ж напрямку. А фірмовий поїзд № 111/112 «Слобожанщина» Харків - Львів, як відомо, курсує через Жмеринку, Вінницю і далі до Львова. Таким чином західний напрямок для поїздів формування Південної буде охоплено двома напрямками, що дозволить повною мірою задовольнити попит пасажирів різних соціальних верств, які воліють подорожі з кінця в кінець без турбот, пов’язаних з пересадками. Крім того, поїзди нових напрямків значною мірою сприятимуть завантаженні роботою провідників скасованих поїздів кримського та донецького напрямків. У разі запуску ужгородського поїзда швидкісними ділянками можна буде зменшити кількість зупинок експресів, тобто «закріпити» їх за соціальним поїздом, що дасть можливість прискорити рух нічних експресів. Одним словом, розмежовуючи швидкість і комфорт, на Південній вдалося сформувати так звані бізнес та економ-класи для подорожуючих в напрямку Схід - Захід.