В обласній раді обговорили питання будівництва об’їзної дороги навколо Берегова
Сьогодні, 18 січня в.о. голови облради Йосип Борто провів нараду щодо будівництва об’їзної дороги навколо м. Берегово.
У нараді взяли участь в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА Едуард Маляр, головний інженер Служби автомобільних доріг в Закарпатській області Василь Стадник, перший заступник голови Берегівської РДА Віталій Матій, перший заступник голови Берегівської міської ради Гейза Орос та інші, – йдеться у повідомленні Закарпатської ОДА.
Як зазначив Йосип Борто, велика ймовірність того, що цього року в основному за кошти ЄС буде проведена реконструкція пункту пропуску "Лужанка-Берегшурань" та облаштування інфраструктури для оформлення вантажного автотранспорту. При реалізації цих планів для усунення автозаторів на дорозі регіонального значення "Мукачево-Берегово", яка проходить через центр міста Береговo, важливо найближчим часом вирішити питання будівництва об’їзної дороги навколо м.Берегова.
Усвідомлюючи важливість цього питання в рамках розвитку Пан-європейського транспортного коридору №5 за маршрутом "Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів-Київ" на території Угорщини практично завершено будівництво нової автомагістралі у напрямку українсько-угорського кордону. З території Угорщини через КПП "Лужанка-Берегшурань" очікується значне зростання потоку транспорту, – наголосив Йосип Йосипович. Тепер слово – за українською стороною.
У ході обговорення порушених питань наголошувалось, що цей проект вже має свою історію. Затверджувався він у 2007 році. Відповідним розпорядженням Кабміну України передбачалось завершення цього об’єкта ще у 2010 році. Кошторисна вартість його становила 149 млн грн (у цінах 2007 р.).
Загальна протяжність об’їзної дороги 14,8 км з двома шляхопроводами та двома мостами. Замовник робіт – Державне агентство автодоріг України.
На нинішній час виконання робіт на цьому дорожньому проекті становить 25,1 млн грн, а попередньо до скоригованої проектно-кошторисної документації орієнтовна вартість будівельно-монтажних робіт складає на сьогодні в межах 500 млн грн.
Обласна рада та обласна державна адміністрація зі свого боку провели низку нарад, у т.ч. й спільно із представниками відповідних міністерств і служб Угорщини. Надіслано ряд звернень в органи державної влади України з проханням виділити кошти на продовження будівництва цієї важливої дороги. Але, на жаль, справа не зрушилася з місця.
На думку Василя Стадника, логічно проект поділити на чотири пускові комплекси і поетапно йти до його завершення.
Як зазначалось на цій нараді, для завершення робіт облдержадміністрація спільно з Головним управлінням Держземагенства України, Службою автомобільних доріг України в Закарпатській області та представниками угорського уряду опрацьовували питання про можливості співфінансування угорським Ексімбанк (EXIMBANK) під державні гарантії будівництва об’їзної автодороги.
Як стало відомо, 4 грудня 2015 р. у Будапешті відбувся угорсько-український бізнес-форум, на якому перший заступник Міністра інфраструктури України В. Шульмейстер заявив, що з метою вирішення цього давно наболілого питання українська сторона готова розглянути різні пропозиції, у т.ч. й ті, що поступили з Угорщини. Тому Державне агентство автомобільних доріг України готове до співпраці з угорською стороною, але без надання державних гарантій.
Ситуація ускладнюється й іншим питанням, як зазначали учасники наради. А це відведення земельних ділянок під цей об’єкт на місцях. Люди неохоче йдуть на співпрацю.
Як підсумував Йосип Борто, маємо предметно і відповідально попрацювати з кожним власником земельної ділянки окремо, провести реєстр земельних ділянок, направити відповідне Звернення обласної ради на адресу КМУ щодо пошуку шляхів фінансування в необхідних обсягах будівництва об’їзної дороги навколо Берегова та облаштування КПП «Лужанка».