Світовий успіх української ІТ-індустрії
Українська ІТ-індустрія посідає провідне місце у розвитку вітчизняної економіки. Показники розвитку ІТ-ринку України просто вражають. Так, за останні 6 років він зріс майже у три рази і продовжує стабільно розвиватися, незважаючи на кризові явища в українській економіці. Варто зазначити, що за результатами 2016 року 12 українських ІТ-компаній потрапили в сотню найкращих аутсорсерів світу, і це чудовий показник. Зараз для багатьох компаній важливо не просто розширювати ринок, але й фокусуватися на розробці власних продуктів.
До феноменальних результатів українського ІТ-ринку доклали зусиль і закарпатські спеціалісти, адже не секрет, що одним із центрів вітчизняної ІТ-індустрії є Ужгород. І тут працює понад десяток компаній, які розробляють різноманітні програми та ІТ-рішення.
Однією з таких є компанія ABTO Software. Вона була заснована 10 років тому у Львові трьома друзями – випускниками факультету прикладної математики, які на той час вже мали чималий досвід роботи в ІТ як в Україні, так і за кордоном.
Нині компанія розрослася, і штат розширився до понад 200 спеціалістів різного профілю: девелопери, QA-інженери, продуктові менеджери, бізнес-аналітики та ін. Та все ж компанія розширювалась і не обмежувалась лише роботою в одному Львові. Тому 6 років тому запрацював ужгородський офіс ABTO Software. Саме звідси починалася співпраця з одним із ключових замовників – компанією “JustAnswer”. Це найбільший у світі платний онлайн-сервіс, що дозволяє отримувати кваліфіковану консультацію від понад 10 тисяч експертів у різних сферах – від юридичної, медичної і до технічної.
“До нас “JustAnswer” прийшов вже з готовою командою ужгородських розробників, маючи за спиною невдалий досвід співпраці з місцевою ІТ-компанією, а перед тим – з аутсорсерами з Індії та США. За 6 років наша команда в Ужгороді виросла більш ніж вдвічі, і сьогодні тут працює 35 спеціалістів”, - зазначила менеджер з комунікацій ABTO Software Марта Чавага.
За 10 років львівсько-ужгородська компанія встигла попрацювати з такими світовими брендами як Oce, Philips, Dow, DSM, Ultan Technologies, JustAnswer та Skybow. Та співпраця не обмежується закордонним ринком. Нещодавно вони розробляли графічно-аналітичну систему для “Укрзалізниці”.
Марта Чавага зазначила, що одним із найуспішніших проектів компанії є розробка програмного забезпечення для компанії, що займається горизонтальним бурінням для прокладання комунікацій у складних місцевостях: в межах міст, під річками тощо.
Окрім комерційних проектів, у компанії ABTO Software також є власна R&D-лабораторія, де працівники експериментують з технологіями і створюють власні продукти. Крім того, є багато напрацювань у напрямку “ComputerVision”, як зокрема, технологія розпізнавання писаних від руки текстів чи додаток, який може підрахувати кількість калорій на вашій тарілці.
Загалом до успіху українського ІТ-ринку долучаються не лише компанії, засновані вітчизняними ІТ-спеціалістами, але й закордонні фірми, які зацікавлені у роботі в Україні. Зокрема, однією з таких є Astound Commerce, штаб-квартира якої знаходиться у Сан-Франциско.
Та не лише роботою в США обмежується робота цієї компанії. Офіси Astound Commerce діють у Словаччині, Болгарії, Німеччині, Колумбії, Великій Британії.
Історія Astound Commerce в Україні розпочалася 10 років тому з офісу в Києві та на даний момент компанія представлена ще у 3 містах: Чернігові, Вінниці та Ужгороді. У столиці Закарпаття компанія вже встигла «відсвяткувати» свій п’ятий день народження.
Варто зауважити, що ця компанія спеціалізується на ecommerce-рішеннях для корпоративних клієнтів по всьому світу. Astound Commerce реалізує повний цикл послуг: від планування, дизайну, розробки та підтримки рішення до його просування й операційної аналітики, щоб забезпечити кращий досвід онлайн покупок багатьох провідних світових брендів. Результат роботи компанії – рішення – це можливість здійснити покупку товару всесвітньовідомих брендів з комп’ютера або мобільного телефона чи планшета.
Нині компанія Astound Commerce займає провідні позиції у сегменті ecommerce-рішень. Тому взаємодія з покупцями на сайті грає одну з найважливіших ролей у роботі із замовниками. Серед клієнтів є компанії Versace, Crocs, Jimmy Choo, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, L’Oreal та багато інших брендів, для яких команда Astound Commerce успішно реалізувала понад 1000 проектів.
“Переважна більшість клієнтів Astound Commerce - компанії, які працюють на ринку США, де на державному рівні затверджені принципи створення сайтів для людей з особливими можливостями. Наші фахівці розробляють онлайн-магазини, де людина з проблемами зору, слуху або моторики може без проблем здійснити покупку товару за лічені хвилини”, - розповідає Дарина Горніцька, генеральний директор компанії.
Відрадно, що Astound Commerce активно розвивається в Україні. І компанія постійно організовує програми по різним напрямкам для молодих фахівців з подальшою пропозицією співпраці з компанією.Нещодавно в Ужгороді закінчився FrontendBootCamp і над проектами компанії вже починають працювати молоді фахівці, які пройшли цю програму. Також тепер активно проходить набір учасників на QABootCamp , долучитися до якого мають можливість усі бажаючі.
Думка експерта
ІТ-експерт, засновник компанії “Eleks Software”, народний депутат України Олексій Скрипник у коментарі інтернет-виданню “PMG.ua” зазначив, що в української ІТ-індустрії є великий потенціал: “По-перше, позитивною ознакою розвитку цієї індустрії є те, що держава не заважає працювати ІТ-спеціалістам. По-друге, здебільшого вітчизняні ІТ-компанії зорієнтовані на закордонний ринок. Наведу лише один приклад: понад 90% продуктів, які створюють українські ІТ-спеціалісти, – це замовлення іноземних компаній. В основному серед імпортерів наших послуг – США та Канада, а також країни Європейського Союзу”.
Враховуючи ці фактори, фахівець сказав, що на його думку, в української ІТ-індустрії є велике майбутнє, адже щороку її показники зростатимуть на 20%. “Якщо така тенденція збережеться, то протягом п’яти років показники ІТ-індустрії України зростуть удвічі”, - стверджує Олексій Скрипник.
Цікаво, що згідно з даними Gartner, Україна входить в топ-30 аутсорсингових локацій світу. А поняття “Зроблено в Україні” чи “Made in Ukraine” відповідає найвищому рівню реалізації рішень.