Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Які ризики для місцевих бюджетів від скасування пайової участі

Які ризики для місцевих бюджетів від скасування пайової участі

Поданий урядом законопроект №8124 від 15.03.2018 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» пропонує виключити із Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду» ряд положень, в яких йдеться про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Пайова участь полягає у перерахуванні замовником до місцевого бюджету коштів з метою створення і розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту. Як повідомляє Закарпатське РВ АМУ, граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати: 10 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для нежитлових будівель і споруд; 4 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для житлових будинків.

«Скасування пайової участі призведе до дефіциту місцевих бюджетів та недофінансування інвестиційних потреб територіальних громад, – вважає експерт Асоціації міст України з питань місцевого економічного розвитку, кандидат економічних наук Діна Серебрянська. За її інформацією, «при сплаті забудовником пайової участі до місцевого бюджету в максимальному розмірі – 4% від кошторисної вартості будівництва, вартість одного квадратного метра не зросте на 4%. Пояснюється це тим, що для розрахунку пайового внеску беруть до уваги кошторисну вартість будівництва, а не ринкову, яка є значно вищою. Тобто немає прямої залежності між збільшенням розміру сплати пайової участі та підвищенням вартості житла. Слід також зазначити, що при скасуванні пайової участі відсутні будь-які гарантії того, що забудовники знизять ціну на житло навіть на ці 2,3%, не кажучи вже про 4%».

Про ризики для місцевих бюджетів, які несе скасування пайової участі, в тому числі для місцевих бюджетів Закарпатської області, розповіла консультант з бюджетних питань Закарпатського РВ АМУ Юлія Траньович. «Пайові внески є ваговим фінансовим ресурсом органів місцевого самоврядування. Важливою позитивною рисою цих надходжень є те, що вони зараховуються до бюджету розвитку, який є частиною спеціального фонду бюджету, тому їх використання чітко регламентоване Бюджетним кодексом України. Кошти, отримані як пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, спрямовуються на соціально-економічний розвиток, капітальний ремонт і реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери та житлово-комунального господарства тощо».

За результатами 2017 р., обсяг пайових внесків до місцевих бюджетів становив 1,9 млрд грн. А їх питома вага у загальному обсязі неподаткових надходжень місцевих бюджетів у 2017 р. становила 7,3%.