Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Кодування супутникового ТБ: перші підсумки та попередження про подорожчання

Кодування супутникового ТБ: перші підсумки та попередження про подорожчання

Після того, як на початку 2020 року всі чотири медіагрупи закодували свої телеканали на супутнику, сотні тисяч домогосподарств змінили тип ТВ-прийому. Про це 2 вересня повідомив генеральний директор "1+1 media" Ярослав Пахольчук, розповівши про підсумки кодування.

Скільки українців відмовилися від безкоштовного ТВ-супутника

"Велика кількість абонентів перейшли в платний сегмент", – повідомив він. Відзначивши при цьому, що кількість платних ТВ-передплатників збільшилася з початку цього року на 600 тис. домогосподарств.

Читайте також:
Депутати пропонують українцям реєструвати домашніх тварин, зокрема котів і собак

У той же час він підкреслив, що не виправдалися прогнози 2018-2019 років з приводу міграції користувачів відкритого супутника. Їх число на кінець першого півріччя 2020 року експерти оцінили приблизно в 2,4 млн. Це на 1,2 млн більше, ніж очікувалося після введення кодування, підкреслив гендиректор "1+1 media". Для порівняння – в 2019 році кількість таких телеглядачів становили близько 4,4 млн.

Що ж сповільнило динаміку міграції? На це питання Ярослав Пахольчук відповів, перерахувавши кілька факторів. Перші два з них він відніс до політичної сфери.

По-перше, Верховна Рада направила президенту запит про введення мораторію на кодування супутникового телесигналу. Природно, ця подія набула широкого резонансу.

По-друге, президент Володимир Зеленський зустрівся з керівництвом всіх чотирьох медіагруп. Сторони дійшли згоди про запуск до 16 березня незакодованих версій головних українських телеканалів.

Ці події спонукали частину користувачів зайняти вичікувальну позицію, зазначив керівник "1+1 media. В результаті різко впали підключення у двох офіційних супутникових DTH-операторів, Viasat та Xtra TV. Якщо після кодування приріст сукупної абонбази у них коливався в межах 12-15 тис./міс., то після втручання парламенту і президента він упав до 2 тис./міс.

Читайте також:
Зеленського попросили розкодувати канали на період карантину

Як пандемія COVID-19 вплинула на ТБ-ринок України

"Люди тривалий час повністю були ізольовані вдома ... Люди почали інтенсивно дивитися телевізор, інтенсивно споживати VOD-контент", – поділився спостереженнями Ярослав Пахольчук про те, як карантин вплинув на телеперегляд. 

У той же час коронавірус "дуже сильно обмежив логістику інсталяторів". Люди просто відмовлялися пускати до себе додому технічних фахівців супутникових DTH-операторів через страх заразитися. За його оцінками, 300-400 тис. домогосподарств мігрували б з відкритого супутника на інші типи прийому, якби уряд запровадив карантин на місяць пізніше.

Вартість послуг ТВ-провайдерів буде рости

Ярослав Пахольчук попередив, що в найближчі кілька років будуть збільшуватися такі ключові показники, як мінімальний чек і середній дохід від одного абонента (ARPU).

У 2020 році ціна самого доступного пакету на ринку платного ТБ - близько 80 грн/міс., а ARPU - 111 грн/міс.

Читайте також:
Розкодують лише по одному каналу від кожної із чотирьох медіагруп і лише тимчасово

В 2021-му і 2022-му, спрогнозував гендиректор 1+1 media, перший показник збільшиться до 99 грн/міс. (+ 24%) і 119 грн/міс. (+ 20%) відповідно.

Середньомісячний дохід від одного користувача зросте не так стрімко, на 20% і 15% – до 133 грн/міс. і 153 грн/міс.