"Ужгород, Мукачево, Рахів... Кожне з міст хоче, щоб аеропорт був у них", – Кирило Хомяков
Місце для будівництва нового аеропорту в Закарпатській області поки не визначено і для цього зараз розглядається не менше трьох локацій в регіоні.
"Є певні політичні та господарські моменти в регіоні – кожне з міст хоче, щоб аеропорт був у них. Ужгород, Мукачево, Рахів пропонуються ... Але для нас і для міністерства найголовніше – це оптимальне розташування з точки зору технічних аспектів і з точки зору безпеки. Щоб аеропорт не мав тих обмежень, які зараз є у аеропорту Ужгород (захід на посадку через територію сусідньої держави і щільна забудова навколо аеропорту)", – заявив глава Державного агентства інфраструктурних проектів України Кирило Хомяков.
На уточнююче запитання, скільки локацій розглядається на даний момент, Хомяков відповів: "Більше трьох".
За його словами, зараз робоча група аналізує варіанти розміщення нового аеропорту, щоб виключити можливі проблеми у вигляді наявності магістральних газопроводів, висотних перешкод, які створюють труднощі при зльоті або посадці, а також питання з відведенням земельних ділянок. Паралельно Закарпатська облдержадміністрація готує необхідний пакет документів. Очікується, що в жовтні робоча група буде працювати вже на місці, щоб прийняти оптимальне рішення за місцем розташування аеропорту.
Також глава "Укрінфрапроекту" зазначив, що у випадку розміщення авіапідприємства в Мукачеві є свої недоліки: "У Мукачеві є свої плюси і мінуси. Там, якщо смуга буде розташовуватися так, як вона розташовувалася на діючому військовому аеродромі, то зліт / посадка може бути тільки з одного боку. Тому аналізується можливість розміщення смуги під певним кутом, щоб не мати цих обмежень. Якщо така можливість підтвердиться, то, що для цього буде потрібно – додаткова земля і т.д.".
На будівництво нового аеропорту в Закарпатській області буде потрібно орієнтовно 2,5 року, а також 3 млрд грн – на аеродром і 1 млрд грн – на термінал і об’єкти, які буде будувати приватний інвестор.
Що стосується існуючого аеропорту в Ужгороді, то він, за словами Кирила Хомякова, буде функціонувати до тих пір, поки не буде побудований новий. "А коли буде побудований новий аеропорт, рішення про подальше функціонування аеропорту Ужгород буде лежати в площині економічної доцільності з урахуванням наявності або відсутності попиту", – резюмував він.