Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Туристичний імідж Мукачева

Фото: Vera Golubeva
Мені, як і кожному, дуже хочеться аби про Мукачево говорили тільки хороше.
Фото: Vera Golubeva
Фото: Олег Козак
Фото: Із соцмережі
Фото: I love Mukachevo
Фото: Із соцмережі
Фото: Юрій Крилівець
Фото: Із соцмережі
Фото: Із соцмережі
Фото: I love Mukachevo
Фото: Ігор Резнік
Фото: Місто №1
Фото: Місто №1
Фото: PMG.ua
Фото: PMG.ua
Фото: Moahim
Фото: Володимир Дмитрищак
Фото: Езра Тобак
Фото: 128-а бригада
Фото: I love Mukachevo
Фото: Варош
Фото: Езра Тобак
Фото: І.Молнар
Фото: Юрій Крилівець

Мені, як і кожному жителю Мукачева, дуже хочеться аби про моє місто говорили тільки хороше. Втім, через певні події про місто дедалі більше можна прочитати в Інтернеті не зовсім гарні відгуки.

Аби побачити, як насправді виглядає туристичне місто над Латорицею, самим закарпатцям, звичайно ж, не потрібні жодні путівники. Майже кожен житель краю за Карпатами бував у місті сакур, червоного вина та старовинного замку. Кожен з нас знає про недоліки міста, але мова зараз не про них.

Події, які «рекламують» Мукачево, якщо не на весь світ, то на Україну точно, як на мене, трохи змінили уявлення туристів про місто.  Відчутним ударом по туристичному іміджу Мукачева завдали криваві події 11 липня. Тоді хіба що ледачий не зазначав, яких втрат зазнали власники готелів та туристичних садиб. У розпал туристичного сезону налякані туристи поспіхом скасували свої путівки. Далі були менш резонансні, але все-таки значимі не зовсім позитивні події: пожежа у ромському таборі, кілька кримінальних розбірок…

Як виправити ситуацію?

Ніхто краще не прорекламує місто, як самі його жителі. Мукачеву є чим здивувати. І хай сто разів заявляють, що замок «Паланок» вже «приївся» туристам, чи що «в місті лише 2-3 цікаві місця», але це не так. Мукачеву є чим зацікавити його гостей, скільки б сюди вони разів не приїжджали.

Жителі міста, це, так би мовити, основа всього. Згадайте, приміром, фестиваль «Червене вино». Ви звернули увагу, що в більшості туристи вражені саме тутешніми людьми. Звичайно, що організація фесту, асортимент продукції, забави і т.д. є дуже важливим, але туристи в першу чергу відмічають атмосферу фестивалю. І цю атмосферу забезпечують якраз місцеві мешканці. Завжди відкриті до спілкування, колоритні, веселі, добрі… Немає кращого відпочинку для туриста, ніж душевна бесіда, підкріплена чаркою ароматного вина та порцією-другою шашлику або бограчу.

Не менш важливим чинником у формуванні туристичного іміджу Мукачева є копітка і послідовна робота місцевої влади. Оскільки Мукачево позиціонує себе як туристичне місто, то, відповідно, стратегія його розвитку однозначно повинна включати в себе такий пункт. Нові фестивалі, нові атракції, якісь колоритні моменти із життя міста: все це повинна популяризувати також влада. Також вона має не забувати про стан доріг та тротуарів, якісне прибирання вулиць, стан внутрішньоквартальних районів… Із цим всім гості Мукачева стикаються в першу чергу. Зустрічають, як то кажуть, по одежці.

Не можу не згадати про заклади харчування та готелі міста. Погодьтесь, неабияке значення приїжджі чи то з Європи, чи то із інших областей України надають якості обслуговування. Закарпатська кухня, звичайно, це щось неймовірне. Але навіть найсмачніший у світі бограч, якщо його подати з позиції «тримай, їж і не обурюйся» (ну, Ви знаєте, про що мова) стане поперек горла у будь-якого відвідувача закладу.

Та ж ситуація про готелі та хостели міста. Позиція «зрубати бабло, а на сервіс начхати» спрацює тільки один раз. Елементарна охайність номерів, посмішка та слова ввічливості збільшують шанс на те, що турист повернеться сюди і в наступний його приїзд в Мукачево. В іншому випадку є велика вірогідність, що відвідувач залишить не зовсім гарний відгук про той чи інший заклад в соцмережах чи на якихось форумах. А схильність українців довіряти цим відгуках автоматично зменшують шанс на те, що оберуть саме ваш заклад.

Ще одним козирем Мукачева є його розташування. В околицях міста є десятки туристичних об’єктів, на які приїздять глянути туристи. Замок графа Шенборна чи замок «Сент-Міклош» – то рукою подати, бажаєш глянути на сакури в Ужгороді – то всього 30-40 хвилин у дорозі… Але позиція «зрубати бабло» інколи робить злий жарт із власниками мукачівських закладів. Відвідувачам значно дешевше обходиться зупинитись в околицях міста над Латорицею. Дедалі частіше на тих же форумах можна зустріти висловлювання «У Мукачево їдьте обов’язково, але на ночівлю краще зупинитись… (ну і назва якого готелю, який не в Мукачеві, а в його околиці)». Це, так би мовити, певний мінус.

Формують туристичний імідж міста й чимало інших чинників, але, як на мене, вони є похідними від вищеназваних. Це, варто зазначити, основні кити.

До цього слід додати, що ніхто так якісно не прорекламує Мукачево, як його жителі.