Ввозити автомобілі на рік нам ніхто не дозволить, а транзит на 5-10 днів можуть заборонити, – експерти про авто з Європи
Задавнена проблема ввезення дешевих іномарок з Європи в Україну повільно рухається вперед. Ще у липні цього року Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів».
ВІДЕО ДНЯЗгідно з цим документом, до 31 грудня 2018 року діятимуть нові акцизи. Так, для розмитнення автомобіля з двигуном 1л треба буде сплатити 63 євро замість 1761 євро, з двигуном 2л – 534 євро замість 4882 євро. А для найбільш популярних автомобілів з двигуном 1,5 л – замість 3 тисячі євро сплатити треба буде 90 євро. Але дешеву іномарку можна придбати і ввезти лише один раз на рік, і не для продажу, а для власного користування. Крім того, за кордоном треба обирати авто не старше шести років. Воно повинне бути із двигуном стандарту Євро-5 і вище. Інакше дешево розмитнити його за новим законом не вдасться. Також, обираючи авто, варто поцікавитись, де його збирали. Адже пільгове розмитнення не поширюється на транспорт, виготовлений у Російській Федерації, – йдеться у статті газети "Панорама" від 13 жовтня.
Як зазначив у коментарі газеті «Панорама» активіст громадської організації «Завтра» Павло Білецький, після введення нового закону було ввезено близько 4 тисяч автомобілів не старше 2010-го року.
РекламаЯк прогнозує активіст, якщо і надалі спостерігатиметься така тенденція, то ціни на усі автомобілі як нові, так і вживані впадуть на 30%. Варто зауважити, що надходження до бюджету склали майже 270 млн гривень.
Експерт авто галузі Олег Полажинець зауважив, що Закон, підписаний Главою держави, «психологічно» вплинув на продажу автомобілів на Закарпатті: «Безумовно, відтік покупців від автосалонів є, але поки що рано робити висновки, наскільки це вплине на український авторинок. Крім того, багато з потенційних покупців слідкують за курсом, вичікують та чекають на акції. На мою думку, на ринок більше впливає курс та очікування, ніж цей закон. Оскільки багато хто розраховував, що таке розмитнення може стати джерелом доходу, тобто видом бізнесу. Але там є ряд обмежень, які фактично унеможливлюють «автобізнес» на пільгових авто. До того ж наш вторинний ринок часто пропонує більш вигідну цінову пропозицію на певні авто, особливо бюджетного сегменту та з малими двигунами».
РекламаЗагалом, за інформацією Олега Полажинця, цього вересня був зафіксований рекордний показник продажу нових автомобілів за останні 2 роки: 5,7 тисяч нових авто, що на 38% більше, ніж минулоріч. Щодо останніх подій навколо розмитнення автомобілів, то зараз активісти пропонують два різні шляхи вирішення цієї ситуації.
За словами Павла Білецького, перший шлях полягає у тому, що активісти вимагають узаконити ввезення дешевих іномарок терміном на рік, як це роблять нерезиденти (іноземці). Тобто, зрівняти права нерезидентів і резидентів на транзит. «Але, на мою думку, і думку експертів та нардепів, які орієнтуються у цій темі, ввозити автомобілі на рік нам ніхто не дозволить. Бо, по-перше, вони заполонять Україну і автодилери, які представлені у парламенті, збанкрутують. Це утопія. Але найгірше, що активісти, які поїхали до Києва, також вимагають скасувати транзит, у який помістили такі автомобілі, аби їх легалізувати на Україні на 5 і відповідно на 10 днів. Ввезти автомобіль з метою транзиту (на 5-10 днів) більше не можна буде взагалі. Пропонується дозволити лише переміщення транспортного засобу (наприклад, на лаветі, евакуаторі тощо) в режимі транзиту, без можливості ним користуватися, при тому зі сплатою застави, рівної сумі всіх митних платежів. Механізму повернення цієї застави, до речі, немає. Ввезти автомобіль транзитом зможуть лише нерезиденти України, які і так мають право на тимчасове ввезення до одного року», – зауважив активіст ГО «ЗАВТРА».
РекламаТакож пропонується і більш реалістичний шлях: плата за тимчасове ввезення автомобілів громадянам-резидентам у розмірі 0,5% або 3% від усіх митних платежів (в залежності від віку автомобіля та його вартості), які потрібно було б сплатити при імпорті таких автомобілів. Вартість розмитнення свого автомобіля можна перевіряти у будь-якому митному калькуляторі онлайн, але у більшості випадків ця сума немала: кілька сотень євро у рік.
Варто зауважити, що протягом минулого тижня народні депутати України та голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль активно порушували тему податкової розстрочки. Так, у Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політики відбулася друга зустріч представників «пересічників», голови Комітету Ніни Южаніної, а також кількох нардепів. Тема зустрічі, яку ініціював голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль, – внесення змін до Митного кодексу України і вирішення питання «пересічки».
Очільник Закарпаття Геннадій Москаль повідомив, що попередньо сторони дійшли згоди щодо надання власникам «іноземних» автомобілів податкової розстрочки.
Тобто громадянин України, купуючи в Євросоюзі автомобіль, зможе вільно користуватися ним без “пересічки” кожні 5 днів за умови поступової виплати вартості розмитнення. Буде визначатись і її сума. Пропонується платити в рік 0,5% митної ставки. Машини дешевого класу – 0,2% ставки, а дорогого класу – 0,7%, тобто, кількасот євро в рік. На думку посадовця, саме розмитнення автомобілів і вирішить питання «пересічки». Рішення цієї проблеми голова ОДА сформулював у пропозиції, яку направив голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніні Южаніній.
Активісти ГО «ЗАВТРА», за словами Павла Білецького, пропонують так звану амністію (застосування зменшеного акцизу по «Закону про стимулювання ринку вживаних автомобілів в Україні») до всіх транзитних авто без обмежень вікових, але лише до кінця 2017 року: «Тому, що згаданий закон вплинув хіба на 2-3% пересічників, у нас такі автомобілі майже всі старші 2010 року. А кінцева мета має бути одна. Вона ж є взаємовигідною умовою, за якої «пересічникам» підуть на зустріч: держава отримує кошти у бюджет, а власники іномарок – вільне користування своїм майном після сплати відповідних сум.
Єдине, що ці суми треба зробити приземленими до соціального статусу тих власників транзитних авто».