Економіка   • 16 листопада 2018 року, 14:021786

Для закарпатських доріг виділили рекордні півмільярда гривень

Для закарпатських доріг Уряд виділив рекордні півмільярда гривень

Новий підхід уряду до проблеми дається взнаки. 2018 рік можна назвати історичним для закарпатських доріг. Адже в цьому році їх нарешті доводять до ладу. Уряд виділив майже півмільряда гривень аби автошляхи в нашому регіоні були справді європейськими.

Від кордону – до сіл

Цього року на ремонт доріг було виділено в рази більше, ніж раніше. Завдяки цьому вдалося відновити до кордону, до туристичних приманок, до міст та сіл. Зокрема, вже відремонтовано 5 км дороги від КПП «Вилок» до КПП «Дяково», 5 км дороги з Іршави до Виноградова, 3 км дороги державного значення «Київ-Чоп», 6 км траси за маршрутом «Велика Добронь – Мукачево – Берегово – КПП «Лужанка» та 10 км дороги від КПП «Соломоново» – Яноші – з під’їздом до КПП «Косино». У найближчих планах – ремонт найкоротшої траси від Мукачева до Чопа.

Значне фінансування

«Цього року роботи будуть найбільш масштабними за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг». Це заява керівника уряду Володимира Гройсмана, яку він озвучив ще весною. І він стримав слова. У в цьому році на ремонт доріг уряд виділив 46 млрд. грн.  У наступному – більше. В проекті бюджету на 2019 рік, який вже багатьом відомий, на ремонт та відновлення доріг передбачено виділення 55 млрд. грн., з них 17 млрд грн. – на місцеві дороги. У цьому ж році влада на місцях отримала 11,5 млрд грн. на ремонт місцевих доріг. До того ж, Кабмін планує на 1 млрд грн. збільшити фінансування програм забезпечення безпеки дорожнього руху (за рахунок Державного дорожнього фонду).

Децентралізація та Дорожній фонд

В уряді зрозуміли, що призвело до такого плачевного стану доріг в Україні та на Закарпатті в тому числі.  На час, коли Володимир Гройсман очолив уряд, спеціалісти підрахували: що станом на 2016 рік  із 170 тисяч км доріг – понад 90% були визнані такими, що не відповідають всім необхідним нормам. Причини цьому на поверхні – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг, низька якість роботи та суцільна корупція. До того ж, протягом 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція доріг в країні майже не проводилися.

На цьому фоні взялися до праці. З квітня по червень 2016 розблокували рахунки «Укравтодору», провели ключові тендери. І вже в тому році вдалося відновити 900 км доріг, в 2017-му – вже понад 2 100 км, в 2018-му – до 4 тис. км. «Ми у 2017 році відремонтували доріг більше, ніж у  рекордному 2011 році, коли Україна готувалася до Євро 2012. У цьому році обсяги робіт будуть збільшені удвічі, порівняно з минулим роком», – повідомив голова уряду.

Читайте також:  На Ужгородщині ремонтують дорогу «Сюрте – Паладь Комарівці»

Такі зміни стали можливі завдяки впровадженню реформи фінансової децентралізації та створення Дорожнього фонду, через яке кошти для ремонтів доріг на місцевого значення передаються на місця

Новий підхід до ремонту

Раніше фінанси виділялись в «ручному режимі». Саме тому деякі дороги не ремонтувались роками, а то і десятиліттями. Тепер вся відповідальність – на місцевій владі, яка має звітувати перед своєю громадою, що, як і за кільки відремонтували.

Кошти на ремонти для цього – відтепер є. Прозорість використання грошей, зокрема при укладені договорів з підрядниками, забезпечується винятково системою ProZorro. Головне, щоб роботи виконувались якісно. 

До речі, вже зараз влада області звітує, що цього року відремонтували дороги в Берегівському, Виноградівському, Тячівському районі, а також в гірських Воловеччині та Міжгірщині, де не було доріг ще за часи СРСР. Будують за допомогою коштів з Дорожнього фонду і шлях до найвищої точки України – Говерли.

Але проблема не тільки у ремонтах або його відсутності, а у якості.  Відтепер вона – пріоритет. І суворо контролюється. Якщо експертиза встановить, що ремонт виконано неякісно – за це будуть платити не платники податків, а безпосередньо фірма, яка ремонтувала дорогу.

До речі, «Укравтодор» зробив жорсткішими вимоги до підрядників. Останні можуть виконувати свою роботу лише за дотримання гарантії у майбутньому. На середній ремонт вона складає 5 років, на капітальний – не менше 10.

«За 5 років ми маємо з’єднати якісними дорогами усі обласні центри України», – заявив Володимир Гройсман. І планомірне виконання Урядом цієї амбіційної мети ми вже можемо бачити. Все це дозволить не тільки мати хороші дороги, без яких в України нема майбутнього, а й допоможе інтегруватися з європейськими транспортними мережами. Що дозволить налагодити зв’язок нашої держави з ЄС.

Нагадаємо, на Воловеччині відремонтували дорогу до крайнього села Закарпатської області.

Джерело: PMG.ua
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Новини партнерів