Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Зруйновану дорогу на Синевирському перевалі відновлюватимуть європейці

Зруйновану дорогу на Синевирському перевалі відновлюватимуть європейці

Зруйновану дорогу на Синевирському перевалі відновлюватимуть європейці
Про нинішній стан дороги та проїзду на перевальній ділянці автомобільної дороги Міжгір’я–Колочава–Буштино, (Синевирський перевал) поінформував головний інженер Служби автомобільних доріг у...

Про нинішній стан дороги та проїзду на перевальній ділянці автомобільної дороги Міжгір’я–Колочава–Буштино, (Синевирський перевал) поінформував головний інженер Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Стадник.

ВІДЕО ДНЯ

«Ця ділянка автодороги збудована ще в 60-х роках минулого сторіччя через Синевирський перевал, - розповідає Василь Володимирович. – Місцевість характерна складними інженерно-геологічними та гідрогеологічними умовами, зсувними ділянками та досить високим рівнем ґрунтових вод, що мають вихід на поверхню», - зазначили у прес-службі Закарпатської ОДА.

Головний інженер зауважує, що живлення водоносних горизонтів здійснюється за рахунок атмосферних опадів та перетоку підземних вод з корінних порід.

Реклама

«Дорога характерна крутими нахилами, серпантинами та досить насичена інженерними спорудами, що сприяють перепуску рік, потічків та стабілізації земляного полотна. Зокрема, водопропускними трубами та мостами, дренажами на схилах та в тілі земляного полотна, нагорними канавами, підпірними стінками різних типів, укріпленими кюветами, підкюветними дренажами, дорожніми огородженнями тощо», - деталізує цю ділянку автошляху фахівець.

Він також зауважує, що в процесі довготривалої експлуатації автомобільної дороги в складних гірських умовах та негативного впливу гідрогеологічних факторів з мінливими горизонтами ґрунтових вод, аж до непередбачених виходів на поверхню, через що окремі елементи дороги та інженерні споруди на ній почали руйнуватись. Як наслідок, утворилися здимання, просадки та зсуви на земляному полотні. Також посилюється тиск ґрунту, внаслідок чого руйнуються підпірні стінки, відбувається видавлювання залізобетонних лотків на нагірних канавах та кюветах. Вимагає заміни і розморожене залізобетонне огородження.

Реклама

«Перші значні зсувні процеси після будівництва дороги проявились у 80-х роках минулого століття. Наступний значний активний зсув відбувся у квітні 2012-го на самісінькому серпантині автодороги на схилі правого проїзду. Зсув захопив дорожній одяг проїзної частини та земляне полотно. Ширина зсуву становить приблизно до 60м, довжина сягає 40м, висота стінки відриву до 2м. Основною причиною зсуву укосу є перезволоження земляного полотна через підняття рівня ґрунтових вод», - констатує Василь Стадник.

Дорожній інженер каже, що місця зсуву відразу ж огородили та врегулювали рух. Крім того, встановили спостереження за динамікою зсувного процесу. До обстеження зсуву залучили відповідних фахівців та замовили проект на ремонт автомобільної дороги на місці зсуву. При цьому, зауважує головний інженер, рух автотранспорту не припинявся.

«Аби покращити рух автівок в місці зсуву, ми розширили проїзд за рахунок лівого узбіччя та кювету. Відтак, по лінії кювету встановлено 37 м труб, поверх яких влаштоване щебеневе покриття, - далі веде розмову дорожній фахівець. - Прийняті проектні рішення спрямовані на забезпечення стійкості земляного полотна та цілодобового пропуску транспортних засобів із задовільними транспортно-експлуатаційними показниками. Вартість ремонтних робіт за проектом сягнула 2,2 мільйони гривень».

Реклама

У 2013 році велися ремонтні роботи для забезпечення стійкості земляного полотна та припинення зсувних процесів шляхом влаштування поздовжнього підкюветного дренажу глибиною до 4,5 м для перехоплення ґрунтових вод з метою недопущення їх в тіло земляного полотна. Загалом вартість виконаних робіт склала 384,00 тис. грн.

Василь Стадник наголошує, що в подальшому роботи не виконувались - через недостатнє фінансування. «Наразі земляне полотно стабілізоване, рух транспорту здійснюється по влаштованому тимчасовому щебеневому покриттю», - запевняє головний інженер дорожньої служби краю.

Він також зазначив, що торік у червні після сильних злив, внаслідок перезволоження ґрунту, на автодорозі Міжгір’я–Колочава–Буштино обвалилась верхова підпірна стінка довжиною 50 погонних метрів. Це призвело до часткового обмеження руху транспорту. Вартість відновлювальних робіт та робіт із попередження обвалу підпірних стін на Синевирському перевалі склала 860,00 тис.грн.

Аби вирішити болючу проблему із зсувом та обвалом підпірних стінок, Служба автомобільних доріг в Закарпатській області звернулася в Укравтодор з конкретними пропозиціями щодо плану ремонтних робіт на Синевирському перевалі.

«Нині фахівці Укравтодору сформували перелік необхідних робіт по всій мережі доріг України та подали у Кабмін на затвердження необхідне фінансування, яке має здійснюватись за кредитні кошти європейських установ», - резюмував головний інженер Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Стадник.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно