Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Їздила тільки еліта: які машини забороняли продавати громадянам в СРСР

Їздила тільки еліта: які машини забороняли продавати громадянам в СРСР

Їздила тільки еліта: які машини забороняли продавати громадянам в СРСР

У Радянському Союзі був чималий дефіцит товарів. Зокрема, і машин. Крім того, були жорсткі обмеження на продаж деяких типів автомобілів. Простими словами, звичайні громадяни не могли купити деякі авто.

Чи не найбільше обмеження, яке діяло в той час, був продаж вантажних машин та автобусів приватним особам. Таким людям не продавали комерційний транспорт. Вважалося, що така політика була відображенням ідеологічних принципів та економічної системи СРСР. Ті громадяни, які хотіли купити комерційний транспорт, могли зробити це лише в окремих, дуже рідкісних випадках.

ВІДЕО ДНЯ

Не продавали приватним особам і пікапи та фургони на базі легкових автомобілів. Здебільшого попит на такі транспортні засоби був або серед сільських жителів, або серед робітників, які працювали на будівництві. Але для них такі авто були недоступні.

У 1970-их роках в Союзі з’явилась «Волга» ГАЗ-24-02. Машина була дуже дорогою і залишалась недоступною для більшості громадян. Придбати таке авто, яке вміщало до 7 осіб, мали можливість лише представники партійної еліти, або ж ті, у кого були потрібні зв’язки в уряді. У той час про «Воглу» мріяли багато людей, проте придбати її так і не змогли.

Реклама
Читайте також:
Яка постільна білизна була в кожному домі в СРСР: зараз таку не знайдеш

Про те, аби купити люксові авто, такі як «Чайка» і лімузин ЗІЛ, взагалі не йшлося. Придбати ці машини в СРСР за гроші було майже неможливо. Ці авто можна було лише «Заслужити». Лімузини зазвичай використовували, аби перевозити високопосадовців.

Реклама

Доступ до іномарок у Радянському Союзі також був сильно обмежений. Іноземні авто мали змогу купити хіба що бізнесмени, дипломати та деякі журналісти, які мали змогу привезти їх до СРСР. Та вже у 1980-их роках ситуація з іномарками почала дещо змінюватися. Вони ставали доступнішими для громадян Радянського Союзу, але часто такі машини опинялись лише у «своїх» людей, які на той час обіймали високі посади або ж мали потрібні зв’язки у правлячій верхівці.

Загалом в СРСР автомобільний ринок був дуже обмеженим і закритим. Чимало моделей авто в той час роками були доступними тільки для еліти, а не для звичайних громадян, і це створювало культ недосяжної машини.

Нагадаємо, раніше видання писало про ялинкові іграшки часів СРСР, які зараз можна продати за 10-20 тисяч гривень.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно