Людям пояснили, кому треба переоформити житло і чи діють нові правила реєстрації нерухомості
Нещодавно Міністерство юстиції оприлюднило інформацію про те, що в Україні діють нові правила реєстрації нерухомості.
Це повідомлення викликало чималі дискусії та паніку в соціальних мережах. Частина українців не розуміла, що їм тепер робити. Дехто помилково подумав, що доведеться обов’язково перереєструвати право власності на нерухомість. Але насправді це не так.
ВІДЕО ДНЯТерміново проходити перереєстрацію житла усім не потрібно. Інформацію Мін’юсту сприйняли хибно, адже там тільки порадили громадянам перевести свої паперові документи в електронний вигляд. Як це зробити і кому таки варто пройти цю процедуру — читайте далі.
Чи діють нові правила реєстрації житла
Нещодавно Мін’юст повідомив, що ще з 2013 року в Україні діє нова система держреєстрації речових прав на нерухоме майно і відтоді працює Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.
До того часу право власності реєструвало Бюро технічної інвентаризації (скорочено БТІ). А інформацію зберігали тільки на паперових носіях. Це створювало певні ризики втрати необхідних даних. Наприклад, якщо спалахне пожежа або буде пошкоджено архів.
Тому в Україні з 2013 року запрацював Держреєстр речових прав на нерухоме майно, який об’єднав архіви Бюро технічної інвентаризації і перевів дані у цифровий формат. Відповідно, систему зробили більш надійною та прозорою.
Чи треба всім перереєстровувати майно, яке було оформлене до 2013 року
Українцям пояснили, що у 2025 році власнику, право власності на нерухоме майно якого зареєстрували ще до 2013 року, нема необхідності вчиняти жодних дій для визнання державою його права власності. Тобто власник майна може хіба що за власним бажанням звернутися за держреєстрацією свого права власності.
Обов’язково перереєстровувати майно, яке було оформлено ще до 2013, не потрібно, адже ті права власності, які були зареєстровані до вказаного терміну, є чинними. Додаткового підтвердження вони не потребують. Відповідно, громадянам не доведеться заново підтверджувати чи переоформлювати право на майно.
Тобто жодних нових правил реєстрації в Україні цієї осені не запроваджували. Проте є випадки, коли запис у Державний реєстр речових прав є необхідним. Наприклад, якщо бажаєте одержати компенсацію у межах «єВідновлення» або під час продажу чи дарування майна.
Як українцям внести дані про нерухомість до Держреєстру
Власники нерухомості, яка зареєстрована через БТІ, мають можливість безкоштовно оновити дані про своє майно в Держреєстрі речових прав. Але для цього потрібно надати документ, який буде підтверджувати право власності.
Це може бути:
- договір купівлі-продажу;
- свідоцтво про право власності;
- свідоцтво про спадщину.
У випадку, якщо ці документи втрачено, що є змога підтвердити дані за архівами Бюро технічної інвентаризації.
Подавати заяву можна або до ЦНАПу у тій області, де знаходиться майно, або до нотаріуса. А от власники нерухомості у Криму, в Луганській, Харківській, Донецькій, Запорізькій, Миколаївській, Дніпропетровській, Херсонській, Сумській і Чернігівській областях можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса в Україні, бо для цих осіб діють спрощені правила.
До речі, є можливість оновити дані про нерухомість, не виходячи з дому. Це можливо зробити завдяки порталу Дія. Подання заяви займе приблизно 10 хвилин, а реєстрація триватиме до 5 робочих днів.
Щоправда є один нюанс — при створенні такої заяви паперовий витяг вам не видадуть. Проте документ у е-форматі має не меншу юридичну силу, ніж паперовий.
У помешкання українців навідаються з перевірками
Громадян нещодавно попередили про те, що у їхні квартири та будинки будуть приходити з перевірками. Щоправда не до всіх українців, а тільки до певних категорій громадян. Мова про тих осіб, які одержують соціальні виплати, а також ВПО.
Відомо, що будуть здійснювати ревізію умов проживання цих категорій осіб, щоб оцінити реальні житлові умови. Докладніше про це читайте тут.