В Ужгороді презентували транскордонний проект з розвитку транспортної інфраструктури
У приміщенні Генерального консульства Угорщини в Ужгороді за інформаційної підтримки Ужгородського прес-клубу відбулася прес-конференція, присвячена презентації нового проекту «RoadMasterPlan – економічна інтеграція прикордонних регіонів шляхом сприяння розвитку транспортної інфраструктури».
ВІДЕО ДНЯПроект виконується у рамках Програми Східного Партнерства Міжнародного Вишеградського Фонду Агентством місцевого розвитку та інформаційних ресурсів «Європоліс» (м. Ужгород, Україна), Асоціацією регіонального розвитку «КІУТ» (Угорщина), Асоціацією розвитку туризму у регіоні Бодрог «Бодрогтур» (Словаччина), а також Асоціацією інновацій та трансферу технологій «Горизонти» (Польща). Про це розповів менеджер проекту Євгеній Лукша (Агентство місцевого розвитку та інформаційних ресурсів «Європоліс»). За його словами кошторис проекту складає понад 60 тис.євро, сума грантових коштів – 57 тис.євро.
Консул Генерального консульства Угорщини в Ужгороді Ендре Саліпскі зазначив, що проект підтриманий Вишеградським фондом, спрямований на інтеграцію України у Європейське співтовариство. «Угорщина має великий інтерес налагоджувати співпрацю з Україною, - зауважив консул. - В Угорщині буде запущено процес побудови нових пунктів перетину кордону, а це означає, що для України відкриються нові європейські двері, шляхи. У наступному році Угорщина планує загалом створити 100 пунктів пропуску, переважно не на шенгенських кордонах. Своїми діями країна підтверджує , що хоче добросусідські зв’язки та забезпечення руху між іншими державами».
Реклама«Траспортна інфраструктура є необхідним елементом функціонування економіки, - зауважив Євгеній Лукша, - у рамках проекту ми маємо намір сприяти розвитку транспортних магістралей, які проходять з Угорщини через Ужгород. На сьогодні існують розроблені проекти і плани щодо будівництва нового моста через річку Тиса, який поєднує два прикордонні переходи Чоп (Україна) та Загонь(Угорщина). Наразі міст запроектовано з угорського боку до середини Тиси, українська сторона повинна продовжити будівництво. Основне завдання нашого проекту -- розробити попереднє техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) для будівництва нової автодороги державного значення, що з’єднає сусідні Угорщину та Україну, з визначенням пунктів перетину державного кордону та з’єднання з автомагістраллю між містами Ужгород та Мукачево».
У рамках проекту передбачено фахове обговорення цієї тематики, міжнародні семінари, конференцію, де будуть підсумовуватися пропозиції, експертна розробка ТЕО, публікація ТОЕ угорською, англійською та українською мовами. Проект розпочався кілька місяців тому, зараз фахівці розпочинають замовлення професійних робіт. Результати проектування повинні бути вже у лютому 2015 року.
РекламаОндраш Ракоці, виконавчий директор Асоціації регіонального розвитку «КІУТ» представив присутнім схеми, як на сьогодні розбудовані сітки автомагістралей по Європі і пояснив, наскільки важливим є розбудова транспортної інфраструктури на відрізку від Загоні до Ужгорода. Він зауважив, що саме їхня організація, яка об’єднує
15 економічних товариств, 3 територіальних об’єднання, 31 органи місцевого самоврядування та 21 фізичної особи, розробила документацію на відрізок автомагістралі та будівництва мосту з угорського боку. «Поки що від другої половини мосту через Тису з українського боку не вистачає розробленої документації, - каже Ондраш Ракоці. - Саме на частину до Ужгорода від Тиси ми будемо готувати документи ТЕО на обидві сторони, які можуть бути покладені на столи урядів обох країн. Словаки теж розбудовують свої дороги і якраз на цьому відрізку вони з’єднають їх з чотирьохсмуговою трасою Ужгород-Мукачево. Чому важлива негайна розбудова шляхів? Рух каміонів у цьому регіоні тільки тоді зможе бути розвантаженим та збільшиться пропускна спроможність, якщо будуть зроблені кроки по з’єднанні доріг».
За словами Ондраша Ракоці, щорічно через кордони Угорщини переходять 200 тис.каміонів. Через Загонський район ще 130 тис каміонів щорічно привозять вантажі для перевантаження через залізницю. З українського боку у Чопі 90-100 тис. каміонів привозять і відвозять вантажі. «Для того щоб бути мультимодальним (поєднувати всі можливі шляхи транспортування) треба мати ці всі шляхи, саме таке є у нас», - каже фахівець.
РекламаЯк зауважило керівництво проекту, всі роботи будуть виконувати виключно підприємствами, які мають ліцензію, підрядника буде обрано через тендер. Побудувати новий міст планують за 300 метрів від існуючого.
Діяльність партнерів у проекті спрямована на економічний розвиток прикордонних територій на зовнішніх кордонах ЄС, а саме прикордоння Угорщини та України. Оскільки транспортна інфраструктура є одним із головних чинників розвитку територій, проект ставить перед собою ключове завдання розробити техніко-економічне обґрунтування для будівництва автодороги, що з’єднає сусідні Угорщину та Україну, з визначенням пунктів її перетину кордону та з’єднання з автомагістраллю між містами Ужгород та Мукачево.