Мукачівські перевізники розкрили секрет ціноутворення на пасажирські перевезення
На сайті Мукачівської міськради, як грім серед ясного неба, з’явилась інформація, яка зачіпає гаманці чи не кожного мукачівця, який користується громадським транспортом: проїзд у міських маршрутках тепер коштує 4 гривні.
ВІДЕО ДНЯІсторія з підвищенням ціни на проїзд у громадському транспорті розпочалась ще у лютому цього року, коли Мукачівський міськвиконком прийняв рішення про підвищення тарифу до 3-х гривень, – йдеться у публікації газети "Панорама" від 23 квітня. Тоді ніхто не очікував, що цінова історія отримає своє продовження. Не виключено, що на цьому ситуація не зупиниться, оскільки міський голова Золтан Ленд’єл у розмові з кореспондентом газети висловив сумнів, що тариф розміром в 4 гривні втримається до кінця цього року.
Під час розмови мер Мукачева назвав причини такого стрімкого зростання тарифу. «По-перше, суттєво зросли ціни на паливно-мастильні матеріали. Курс долара, падіння економіки, теперішнє підвищення тарифів на комунальні послуги – ось що вплинуло на перевізників, які звернулись до нас з такою пропозицією», – зазначив З.Ленд’єл. Міський голова підкреслив, що підвищення ціни – це пропозиція перевізників.
РекламаПеревізники, у свою чергу, розкрили «Панорамі» деякі секрети роботи у своїй галузі. Зокрема, вони назвали розмір витрат в середньому на одного пасажира – 6,22 гривень. «Але якщо встановити таку ціну, то маршрутки були би пустими», – розповів один з перевізників. Він зазначив, що витрати на паливно-мастильні матеріали, а також на запчастини зросли втричі. І для того, щоб бізнес залишався «на плаву», неможливо працювати із старими тарифами.
У деяких великих містах Західної України теж точаться дискусії з приводу того, чи варто знову підвищувати ціну на проїзд у громадському транспорті. Навіть ледь не дійшло до бійки між міськими депутатами, як це сталось у Львові. У містах Західної України користування маршрутками коштує дешевше, ніж у Мукачеві. Так, у Львові, Луцьку, Рівному, Чернівцях, Ужгороді проїзд коштує 3 грн, у Івано-Франківську та Кам’янці-Подільському – 3,50 грн (з можливим підвищенням до 4 грн), у Володимирі-Волинському – 2,50 грн.
РекламаПеревізники пояснили таке «лідерство» Мукачева у зазначених показниках двома причинами. По-перше, у нашому місті пасажиропотік значно менший, ніж у великих містах, як і середня довжина маршруту. До прикладу, у Києві водій за зміну збирає майже 6-7 тисяч гривень. У той час його мукачівський колега ледь набирає тисячу гривень. «З цього випливає й інша причина – пільговики. На кожному маршруті серед пасажирів їх 50-60%. Вони безкоштовно і часто користуються послугами громадського транспорту. А влада міста, у свою чергу, за кожного пільговика дає лише 65 копійок», - розповів «Панорамі» один з міських перевізників.
За його словами, вплив підвищеного тарифу вже можна буде відчути влітку, коли мешканці міста пересядуть на велосипеди або ходитимуть пішки. Таку тенденцію вже підтвердив один з водіїв маршруток, який зазначив, що після підняття ціни пасажиропотік зменшився, однак через складні погодні умови – не на багато.
А як же відреагували на подорожчання проїзду мешканці міста? Мукачівка пані Валентина зазначила, що негативно ставиться до підвищення ціни, оскільки вона не відчула ні зростання доходів громадян, ні елементарного покращення сервісу у маршрутках. «Зарплати залишаються на рівні минулого року, власники і водії маршруток не вдосконалюють обслуговування, а проблеми залишаються», - мовила мешканка міста.
РекламаПенсіонерка пані Ганна не відчула поки жодних змін, оскільки є пільговиком. Однак, через скрутне економічне становище в країні, вона побоюється того, що і пільги будуть скасовані.
Завершити і підсумувати усе це можна словами опитаного перевізника, який не вірить у розвиток своєї справи: «Якби не договір з міською владою, я би вже перестав працювати у транспортній галузі…».
Іван Гарагонич, газета "Панорама"