Особливості творчого розвитку дітей молодшого шкільного віку
Творчому розвитку дитини завжди приділялася значна увага у педагогічній теорії і практиці. У сучасних умовах розвитку нашого суспільства, його значних соціально-економічних трансформацій здатність людини до творчості набуває особливого звучання. Вона дійсно стає умовою орієнтації людини у швидкоплинних процесах у світі, умовою адаптації до них, до власної життєтворчості.
ВІДЕО ДНЯОсобливості творчого розвитку дітей молодшого шкільного віку полягають у необхідності поєднання закономірностей і специфіки процесу творчості з віковими особливостями дітей певного віку, зі специфікою організації навчально-виховного процесу в початковій школі та дидактичними вимогами до означеного процесу, з необхідністю забезпечення наступності у загальному розвитку дитини на рівні молодшого школяра.
Молодший шкільний вік — це важливий етап виховання творчого мислення дитини. Але у пошуках методів розвитку творчого потенціалу слід врахувати особливість психіки, своєрідність пізнавальної та емоційної сфер дітей цього віку. Особливу увагу потрібно звернути на такі моменти: організувати спостереження (акцентувати увагу молодших школярів на суттєвому, новому, оригінальному); стимулювати творчу уяву (яскраве сприйняття світу, емоційність); розвинути потребу творчості (атмосфера престижності творчого процесу — придумати казку, загадку, риму, знайти цікаве в природі); підтримати позитивні емоції ( дозволити дитині отримати почуття задоволення від власної творчої праці, особистих досягнень); виховувати вольові риси характеру (самостійність, сміливість, наполегливість, рішучість, цілеспрямованість, здатність до ризику); спрямувати будь-який вид діяльності, який має елементи творчості.
РекламаБез творчого вчителя не може бути ні нової школи, ні нового суспільства, ні незалежної України. А де ж найперша таємниця творчості вчителя?
Однозначно — в конспекті уроку, точніше, у великій праці з підготовки до нього — неповторного, як прожите життя, як неповторне свято єднання вчительської душі з душами своїх вихованців. Друга таємниця творчості педагога — його відмова йти протореною стежкою, в його звичці знаходити нестандартні вирішення будь-якої проблеми.
РекламаКого люблять діти?
Того, хто не такий, як усі. Хто щодня зустрічає усмішкою, радує новинками, хто не буденно сіра, а щира творча особистість.
Це не тільки Божий дар, цьому вчиться кожен з нас, збагачуючи скарбничку колективного досвіду.
РекламаТут і диференціація навчання, і розвиток, становлення особистості, і цілісна картина світу через інтеграцію предметів в одній темі.
Третя таємниця творчості вчителя — в його повній свободі вибору форм і методів. Без неї педагог задихнеться. Вимога єдина — знання ґрунтовні з сумнівом і доведенням, з власною думкою і елементом наукового дослідження.
Четверта таємниця — демократизація навчання в поєднанні з високою вимогливістю, турботою про здоров’я дитини.
Секрет п’ятий — це пробудження і розпізнавання в дітей природної обдарованості, яку всіма силами і уміннями педагога слід підтримати, розвинути, досягти найвищого рівня творчості.
І, насамкінець, шостою таємницею я вважаю стимул, стимул і ще раз стимул.
Творчість, як вияв новизни у створенні духовних і матеріальних цінностей, потребує свободи і підтримки.
Хотілося б побажати колегам, вчителям початкових класів, поспішайте робити добро, яке в сто раз цінніше від матеріального.
РекламаПовторитися в наших вихованцях прекрасними рисами національної культури, патріотичним духом любові до свого народу, любові до вищої якості людини — творчості!
Ірина Кінаш