Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 305 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 10 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 14 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 16 200+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 1500+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Мукачево і затори: водії-олені, специфіка вулиць та проблема кількості транспорту

Мукачево і затори: водії-олені, специфіка вулиць та проблема кількості транспорту

Мукачево і затори: водії-олені, специфіка вулиць та проблема кількості транспорту
Погані дороги, відсутність облаштованих парковок і, найголовніше, – ігнорування правил дорожнього руху можуть стати причиною «паралізації» транспортного руху в Мукачеві.

Мукачево розташоване за 770 кілометрів від столиці України – Києва. Здавалося б, що спільного може бути між ними. 

ВІДЕО ДНЯ

Але є одна особливість, що є характерною для обох міст – це наявність заторів на дорогах, – йдеться у статті "Транспортний колапс" в газеті "Панорама".

Якщо столичні водії вже давно звикли до подібної ситуації, то мукачівські автомобілісти лише звикають до того, що пересуватись по місту інколи забирає дуже багато часу.

Реклама

Що стало передумовою для цією ситуації, як запобігти колапсу та яка головна проблема всіх заторів – газета «Панорама» з’ясовувала у водіїв зі стажем та автомобільних експертів.

«Бомба» уповільненої дії

Реклама

Так історично склалось, що центральна частина Мукачева складається з вузеньких вуличок, які хоч і мають певний шарм для туристів, але є справжнім головним болем для водіїв різних транспортних засобів. В радянські часи ситуація не стояла так гостро з двох причин. По-перше, на той час автомобіль, як говорив класик, був «не розкішшю, а засобом пересування». Кількість транспортних засобів була не значною і дорожня інфраструктура справлялась з навантаженням.

Другим важливим фактором є те, що головні центральні вулиці та площі такі як Пушкіна, Федорова та Миру на той час були транспортними, а не пішохідними. Зміна їх призначення і стала тією самою "бомбою" уповільненої дії, яка зараз, з плином часу, серйозно дається взнаки.

Окремо варто відзначити й потуги міської влади щодо пошуків варіантів як врегулювати автомобільний рух в місті. Якщо окремі безглузді рішення, на кшталт зміни транспортно руху на вулиці Возз’єднання, після апеляцій громади були скасовані, то інші й досі залишаються в силі.

Реклама

Уваги також вартує відсутність в місті спеціальних паркувальних зон, де б власники авто могли залишити свій транспорт. Наразі автомобілісти виходять з цієї ситуації по-своєму – розміщуючи свої авто вздовж вулиць.

Водії-олені 

Дороги – це звичайно важливий фактор, але не основний. Набагато важливішим є ставлення самих водіїв до інших учасників дорожнього руху. Моментами складається відчуття, що наші водії їздять не в Європі, а в африканській Аддіс-Абебі, столиці Ефіопії, яка славиться своїми величезними перехрестями
без світлофорів та розмітки.

Мукачево і затори: водії-олені, специфіка вулиць та проблема кількості транспорту – 01

Хаотичний рух, паркування не в заборонених місцях – це дрібна частина порушень, які здійснюють власники чотирьохколісних транспортних засобів. 

Найгірше, що на ці порушення практично ніхто не зважає. Працівники дорожньої автомобільної нспекції стверджують, що мають просто зв’язані руки, адже їх кількість замала, щоб регулювати рух по всьому місту. На допомогу даівцям мали б прийти працівники комунальної поліції, яку нещодавно утворили в місті. Під час прийняття рішення міської ради про створення цього органу, міський голова Мукачева Золтан Ленд’єл зазначив, що на них буде покладено важливе завдання – штрафувати порушників ПДР. Натомість, наразі чим запам’яталась муніципальна поліція – це боротьба з бабусями, які торгують на стихійних ринках в окремих мікрорайонах міста.

За словами Олександра Зозулича, водія зі стажем, порушники правил дорожнього руху – головна біль всіх автомобілістів.

Реклама

«Нещодавно спостерігав за ситуацією, коли водій транспортного засобу з іноземними номера-
ми запаркувався на вулиці Возз’єднання. Водій поставив машину таким чином, що заблокував дорогу для інших автомобілістів, і спокійно пішов собі», - розповідає пан Олександр.

«З великими потугами колона авто все ж об’їхала авто порушника. І що ви думаєте, за годину я зустрічаю це авто в іншій частині міста також під знаком і в схожій ситуації. Про яку культуру
поведінки за кермом в такому випадку може йти мова?».

Що стосується вулиці Возз’єднання, то нарікань на неї з боку водіїв та пішоходів чи не найбільше. Вузька вулиця, яка за своїм призначенням мала б слугувати «швидкою переправою» в іншу частину
міста, в час пік перетворюється у вулицю з трьома полосами. Водії залишають свої авто обабіч дороги таким чином, що для автомобілів залишається мінімум місця для проїзду.

Проблема кількості транспорту

Не варто забувати й про чи не найважливіший фактор для якісної роботи транспортної інфраструктури – це кількість авто. Офіційна статистика стверджує, що за кількістю транспортних засобів українці відстають, як від сусідньої Росії, так і від Європи. Економічна криза в країні, яка спостерігається останні два роки, призвела до падіння обсягів продажу нових авто на 60% у порівнянні з аналогічним по-
казником минулого року.

За словами автомобільного експерта Олега Полажинця, за рік в краї купують близько 1000-1500 нових автомобілів.

«При цьому в Закарпатті є своя специфіка – це авто на іноземних номерах, які в окремих районах області забрали на себе 50% ринку. Статистику по ринку як нових, так і вживаних автомобілів наразі дуже важко вести, адже за останніми законодавчими нововведеннями вже не потрібно перереєстровувати авто».

Реклама

За кермом пан Олег з 1999 року і з того часу він зробив для себе один головний висновок – проблема наших доріг у водіях автомобілів, які порушують правила і стають під знаки, та в чиновниках, які час від часу роблять помилки, перекриваючи окремі транспортні артерії міста.

Наразі не існує єдиної універсальної і правильної «вакцини» від хвороби під назвою затори. Європейська практика також різниться.

Мукачево і затори: водії-олені, специфіка вулиць та проблема кількості транспорту – 02

Для прикладу, в окремих бельгійських містах запровадили практику безкоштовного громадського транспорту, яка повністю поборола проблему заторів. В інших – визначили дні, по яких автомобілісти з певною серією номерних знаків вправі виїжджати на вулиці. Звичайно, ця практика для Мукачева наразі в диковинку, але якщо містяни дійсно хочуть жити як в Європі, їм доведеться або погодитись на
нові правила поведінки, або ж очікувати на справжній транспортний колапс.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно