Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • "Попри те, що ДАІшники беруть хабарі, самі порушують ПДР та їздять п’яними, жоден із них не позбувся роботи", – Дорожній контроль Закарпаття

"Попри те, що ДАІшники беруть хабарі, самі порушують ПДР та їздять п’яними, жоден із них не позбувся роботи", – Дорожній контроль Закарпаття

"Попри те, що ДАІшники беруть хабарі, самі порушують ПДР та їздять п’яними, жоден із них не позбувся роботи", – Дорожній контроль Закарпаття

Громадська організація "Дорожній контроль Закарпаття" діє на території краю з 2010 року. Очолює її колишній військовий із Берегова, котрий, до слова, лише нещодавно повернувся з зони АТО, – Ігор Борисов. Саме він був ініціатором створення організації, яка вважала на потрібне зупинити свавілля працівників ДАІ та й загалом покращити культуру на дорогах області. За цей час яких тільки пригод не переживали активісти "ДК Закарпаття": вони ловили ДАІшників та можновладців-порушників, їм палили за це автомобілі. Між тим, останнім часом про "Дорожній контроль Закарпаття" майже нічого не було чути, тож видання вирішило поцікавитися, якою зараз є ситуація на дорогах та які надії громадські активісти покладають на нових патрульних, котрі до кінця цього року мають вийти на вулиці закарпатських міст.

ВІДЕО ДНЯ

На нашу зустріч Ігор Борисов приїхав не сам, а в компанії активістів з Ужгорода, Мукачева та Хуста. Сергій Чінчевий, Роман Шмід та Віталій Стисло теж мають свої історії непорозумінь з працівниками автоінспекції. Власне, так, шукаючи правди і можливості відстояти свою правоту, вони свого часу і прийшли в організацію "Дорожній контроль Закарпаття". Чоловіки пояснюють: їхню роботу ніхто й ніколи не фінансував, на рейди вони витрачають виключно власні кошти, тому, у зв’язку зі складними часами і певними фінансовими складнощами, зараз вони вже не так активно, як колись, виїжджають патрулювати дороги області. Для цього ж бо потрібно витратити велику кількість грошей на паливо і змарнувати купу часу.

Так, саме змарнувати, бо за всі роки роботи "Дорожнього контролю Закарпаття", не зважаючи на купу доказів того, що наші ДАІшники беруть хабарі, самі порушують правила дорожнього руху, їздять п’яними тощо, жоден із них не позбувся роботи. Не зі своєї волі з посади пішов, мабуть, лише начальник ужгородської ДАІ Олексій Співак, та й те лише після гучного скандалу з георгіївською стрічкою, яку він минулоріч начепив на урочистостях з нагоди Дня Перемоги. Однак і його не звільнили, а лише перевели на іншу посаду. Усіх же інших не торкнулися ані люстрації, ані публічні скандали.

Реклама

"Ми думали, що ситуацію змінить революція, однак пройшло вже майже два роки, а вся система працює так само, якщо не гірше, – ділиться враженнями голова ГО Ігор Борисов. – Працівники ДАІ поставлені в такі умови, за яких не брати хабарі вони просто не можуть. Вони заплатили за посаду, платять за переатестації, за свої кошти змушені утримувати службові автомобілі, заправляти їх і ремонтувати, самі купують собі форму, ще й передають "наверх" обов’язкові "планові" відробітки. Чесні люди в таких умовах працювати просто не можуть, тому ми упевнені й не раз це доводили, що геть усі закарпатські ДАІшники беруть хабарі. Чисто по-людськи ми їх розуміємо, але є закон, і вони повинні його дотримуватися".

Мені стало цікаво, чи вірять активісти "Дорожнього контролю" у те, що систему може змінити нова патрульна поліція, яка вже до кінця цього року має замінити ДАІ. "Ми дуже на це сподіваємося, але чомусь мало віриться у те, що новим патрульним вдасться змінити систему. Ви ж розумієте, що нова поліція запрацює поки лише в Ужгороді, Мукачеві та на трасі "Київ-Чоп" у межах від Мукачева до Чопа. І більшість патрулів будуть пішохідними. Тобто, на дорогах поява нової поліції мало що змінить. А тим більше, якщо все керівництво, що покриває теперішню систему, залишиться старим. Також нам мало віриться у те, що за 2 місяці нових поліцейських навчать усьому, що їм знадобиться у роботі. Бо там маса процедурних нюансів, які вони можуть не взяти до уваги під час навчання, а потім будуть мати через їхнє недотримання багато проблем.

Реклама

Як би там не було, наша громадська організація буде допомагати новим патрульним, бо це вже хоча б щось, хоча би перший крок до зміни системи, з якою ми боремося от уже 5 років. Тому ми вам обіцяємо: якщо нове керівництво поліції виявить бажання з нами познайомитися, провести зустріч, ми обов’язково погодимося", – кажуть активісти.

Загалом же те, що вони бачать нині на дорогах, характеризують лише одним словом: бардак. "Ситуація на наших дорогах страшна. Складається враження, що працівники ДАІ, знаючи про своє незворотне звільнення, намагаються напхати собі у кишені чим побільше. Водії ж, не бачачи реальної роботи ДАІшників, і зовсім перестали слідувати правилам дорожнього руху. Найкатастрофічніша ситуація – із паркуванням. Особливо це добре видно в Ужгороді, у центрі Мукачева, Тячева. Запаркувати свою машину не в самому центрі, а трохи далі й пройтися до потрібного місця пішки ніхто й не думає. Всі пхаються просто в центр, паркуються абияк, роблять затори, заважають руху інших автомобілів. Та що там казати, коли навіть під стінами відділень ДАІ по всій області машини припарковані з порушеннями! Ми постійно фотографуємо такі випадки, викладаємо їх у ЗМІ, але реакції від самих ДАІшників, від начальства немає. А потім, показавши водіям такий приклад, вони нарікають на те, що у нас низька культура на дорогах. При цьому ми погоджуємося з тим, що культура у нас не те, що низька, її просто немає", – зізнаються активісти "Дорожнього контролю".

Ці чоловіки кажуть, що хоча на нічні рейди виїжджають вже не так часто, як раніше, обов’язково реагують, коли бачать, що на дорозі ДАІшники зупинили якийсь автомобіль. Вони завжди зупиняються, підходять, представляються та просять у того, з ким спілкується ДАІ, дозвіл вести відеозйомку. При цьому намагаються не ставати ні на чию сторону, не розібравшись у ситуації. Хто частіше буває неправий – інспектор чи водій – активісти сказати не можуть, кажуть, що приблизно наполовину. Причому коли неправий водій, то "Дорожній контроль" йому не потрібен, порушник прямо каже: "Їдьте собі, розберемося без вас". Таке частіше за все активісти чують від водіїв фур, у яких бувають проблеми із документами, надмірною вагою вантажу тощо.

Реклама

"Мова про нас розійшлася по всій області. Не знаю звідки водії беруть наші телефони, але досить часто нам дзвонять і кажуть, що їх зупинили інспектори, чинять неправомірно, просять хабарі тощо. І ми вже по телефону навіть розбираємося у ситуації, говоримо з інспектором, виясняємо, хто правий. Якщо водій, то роз’ясняємо інспектору, чому він неправий, якщо же інспектор вказує нам, що водій таки порушив, то чесно кажемо порушнику: "Якщо винний, заплати штраф, а нами не прикривайся".

Тут активісти "Дорожнього контролю" порушили ще одне болюче для них питання – відстоювання своїх прав у судах. Вони кажуть: якщо раніше довести свою правоту було досить легко, тепер держава робить усе, аби простим громадянам було невигідно судитися. "Цьогоріч різко зріс розмір судового збору. Якщо раніше потрібно було заплатити 17-30 гривень, аби подати позов до суду, то тепер цей збір часто є навіть більшим за саму суму штрафу. Тільки одиниці вже чисто з принципу підуть на те, аби витрати свої гроші, нерви і час, аби таки довести, що інспектор ДАІ був не правий. Це на собі зараз відчув один з наших хлопців – хустянин Віталій Стисло, на котрого були оформлені кілька протоколів, які він через суд скасував і зараз намагається притягти до відповідальності інспекторів. Але більшість цього робити не буде, особливо в гірських районах. Там люди не знають своїх прав і не бажають псувати відносини з правоохоронцями. Їм простіше дати хабар, ніж сперечатися", – кажуть активісти.

Нині вони вичікують, що ж все таки зміниться на Закарпатті після приходу нової поліції. Відзняті під час рейдів відеоролики викладають на свій канал у мережі "YouTube", фотографіями діляться з інформаційними сайтами. Активісти пояснюють, що їм не потрібен "піар", тим більше він недоречний зараз, коли у країні йде війна. Свою роботу вони виконують не для того, щоб стати відомими чи скандальними, а для того, щоб відновити бодай якусь справедливість на дорогах краю.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно