У Залужжі цілий тиждень говорили про фізику
Усіма можливими способами потрібно запалювати в діях палке прагнення до знань, до навчання!
ВІДЕО ДНЯЯн Амос Коменський
Ці слова видатного педагога не перестають бути актуальними і в наш бурхливий час відкриттів, досягнень науки та прогресу. Адже нові життєві умови, у які поставлені усі ми, висувають свої вимоги до формування відомості школярів та учнівської молоді: всі повинні бути не лише обізнаними й умілими, але й мислячими, ініціативними, самостійними. І першочергове завдання педагога – виховувати інтерес до вивчення свого предмету, бо «учень, який вчиться без бажання – це птах без крил» (Сааді). Тому вчитель дбає про створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів, для виховання інтересу до навчання, помічає та визначає, якими способами учні відкривають для себе безмежний та дивовижний світ науки. Педагогічною практикою доведено, що велику роль у цьому плані відіграє позакласна та позашкільна освіта. Саме позакласна робота дає широкі можливості для формування інтересів і мотивів творчості. У позаурочний час учні мають змогу зайнятися улюбленою справою, висловити свої оригінальні думки та ідеї, задовольнити власні прагнення і стимулювати себе до подальшої творчості.
РекламаПрактика свідчить, що досить популярним заходом позакласної роботи стало проведення тематичних тижнів. Саме тому нещодавно у Залужанській ЗОШ І-ІІІ ступенів проходив тиждень фізики під загальним гаслом «Наука починається зі здивування» (Арістотель).
Традиційно тиждень розпочався загальношкільною лінійкою, на якій вчитель фізики Ольга Іванівна Фекете оголосила план та правила проведення заходів.
РекламаКожен день був насичений, наповнений різноманітними за змістом та формою заняттями. Світилися оченята від захоплення та тамувався подих від здивування в учнів 5-6 класів на годині експерименту «Цікавий дослідник», де учні 11-А класу демонстрували і коментували цікаві фізичні досліди. У різнобарв’ї фарб виразили своє бачення фізики учні 7-х класів, представивши виставку малюнків «Світ фізики - фарбами». А з творцями фізичної науки та астрономії ознайомилися на занятті, проведеному у формі історичного калейдоскопу. Учні 8 9 класів показали свої знання та вміння з фізики у конкурсі «Кращий фізик року». Цікаво та захоплююче пройшов також і конкурс «Фізика і будівництво» із учнями 10-ого класу. Змістовні відповіді на запитання давали дев’тикласники на брейн-ринзі «Магнітне поле чудес». На високому рівні пройшла конференція в 11-Б на тему «Ми – у світі звуку».
Було видно, що всі учасники НВП ретельно готувалися до загальношкільного дійства, серйозно віднеслися до поставлених перед ними завдань, проявили власні знання, творчість і смикалку. Тому з хвилюванням і нетерпінням очікували оголошення підсумків тижня і нагородження переможців та відзначення активних учасників. Авторитетне журі у складі директора школи Матьола Н.В, заступника директора з НВР Лендєл Г.І., заступник директора з ВР Галько Н.М. нікого не залишило поза увагою. Подяки отримали учні учнівські колективи 7-А, 7-Б, 8 класів. А почесними грамотами було нагороджено команда учнів 9 класу у номінації «Кращі фізики року», Матьола І., учень 9 класу, кращий учасник брейн-рингу «Магнітне поле чудес»; Фозикош О., учень 9 класу, кращий учасник брейн-рингу «Магнітне поле чудес»; Юртин О., учениця 10 класу, у номінації «Кращий капітан команди» конкурсу «Фізика і будівництво»; Данканич В.,учень 10 класу, за активну участь у конкурсі «Фізика і будівництво»; Сайко К., учениця 11-А класу, у номінації, «Кращий фізик-експериментатор»; Піняшко Д., учениця 11-А класу, у номінації «Кращий фізик-експериментатор»; Чопей М., учень 11-Б класу, у номінації «Кращий науковець» конференції «Ми – у світі звуку».
Слід відмітити, що усі заходи, проведені у рамках тижня були не схожі один на одного. Проте об’єднувало їх бажання вчителя через отримані нові враження довести учням, що фізику потрібно вчити не лише для того, щоб розуміти нові досягнення науки і техніки, а й для того, щоб пізнати світ, щоб правильно мислити, знаходити компроміси, вирізняти головне, критично ставитися до будь-яких аргументів, висувати гіпотези й перевіряти їх на практиці, а головне – самовдосконалюватися, жити яскраво, інтенсивно, цікаво. Хочеться вірити що це шкільне свято, тривалістю в тиждень, запам’ятається учням надовго.