Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 305 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 10 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 14 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 16 200+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 1500+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Велокультура Мукачева: обіцянки чиновників та робота активістів

Велокультура Мукачева: обіцянки чиновників та робота активістів

Велокультура Мукачева: обіцянки чиновників та робота активістів

Європейський стиль та спосіб життя – це не лише якісний та гідний рівень життя людей, а й вміння самих громадян оберігати природу та заощаджувати власні кошти. Для мешканців європейських столиць, таких як Копенгаген, Стокгольм чи Амстердам, велосипед став надійним другом і найпопулярнішим видом транспорту, яким користуються не лише звичайні люди, але й відомі політики цих країн.

ВІДЕО ДНЯ

Українці, дивлячись на успіхи своїх європейських співмешканців, не збираються відставати. Хоч прірва між свідомістю скандинавів та українців по велокультурі досить велика, вело- активісти щодня стараються цю прірву скоротити, – йдеться у статті газети «Панорама» від 12 травня.

Мукачево позиціонує себе як привабливе місто для відпочинку як для мешканців, так і для гостей. Велоінфраструктура – один із атрибутів стрімкого розвитку міста. На превеликий жаль, інфраструктура для велосипедистів у місті над Латорицею перебуває у досить плачевному стані, однак певні зрушення все ж таки є.

Реклама

Як розповів «Панорамі» голова «Асоціації велосипедистів Мукачева» Євген Новак, у березні цього року у Києві був виграний грант на суму 45 тисяч гривень. Ці кошти підуть на створення велодоріжок. За словами велоактивіста, в першу чергу будуть зроблені велодоріжки, які з’єднуватимуть віддалені райони міста з його центральною частиною, куди люди найактивніше добираються на роботу. Грантовий проект втілюватиметься протягом 5-ти років.

Другим після мешканців міста у пріоритеті для велоактивістів є туристи, які на двоколісниках зможуть добиратись до головних візитівок Мукачева. Третіми за пріоритетністю є мешканці навколишніх сіл, які час від часу теж добираються до міста на велосипедах. Хоча це для них небезпечно, оскільки вони змушені їхати до міста по небезпечних дорогах та трасах, де трафік автомобілів значно більший.

Реклама

Вже цього тижня члени «Асоціації велосипедистів Мукачева» зустрілись з представниками міської влади. Під час зустрічі обговорювали певні напрацювання щодо розробки велодоріжок.
Однак не лише розробкою майбутніх велодоріжок обмежується робота активних любителів велосипедів. «Асоціація велосипедистів Мукачева» створила мапу велопарковок міста. Завдяки старанням активістів та звичайних користувачів інтернету були знайдені 111 велопарковок. Та пошуки нових велопарковок продовжуються. Що цікаво, навіть популярні заклади міста почали встановлювати стильні велопарковки. А центральна частина міста насичена зупинками для велосипедів.

Але не лише у велоактивістів є бажання просувати катання на велосипедах в маси. Міська влада теж охоче бере участь у втіленні різноманітних велопроектів. Продовжуючи тему велопарковок, варто зауважити, що у міськвиконкомі відбулась нарада щодо створення нових зупинок для двоколісного транспорту в місті. Міськими посадовцями було запропоновано на обговорення варіант форми та три місця для облаштування велопарковок.

Враховуючи такі фактори як практичність, зручність, естетичність, безпеку, ціну та простоту виготовлення, було обговорено і обрано варіант велопарковки дугоподібної форми з труби у вигляді літери «П».

Реклама

Щодо місць встановлення, то для початку запропоновано встановити першу велопарковку з 7 секцій для 14 велосипедів у парку «Перемога» біля дитячого ігрового майданчику. Саме там є практична необхідність паркування велосипедів для батьків, які прийшли відпочивати в парк зі своїми дітьми.

Другим місцем обрано встановлення біля фонтану в мікрорайоні Росвигово вздовж доріжок, які не використовуються пішоходами.

Третім місцем для встановлення саме велоаптечки запропоновано на площі Федорова, навпроти міського відділку поліції. Дане місце є найбільш захищеним в плані безпеки як для велосипедів, так і самих ключів чи насоса самої велоаптечки.

Також в рамках проекту «ЄТМ-Карпатська мережа» заплановано встановлення 6 велопарковок у Мукачеві. Так, активістами було запропоновано ще декілька, а саме:

– на замку Паланок;

– в районі «зеленого» ринку;

– в районі міської поліклініки;

Реклама

– в парковій зоні мікрорайону Підгоряни;

– поряд з міським центром зайнятості.

Крім того, у планах міських посадовців і створення велодоріжки, яка з’єднає набережні міста з обох боків річки Латориця від монастиря до мікрорайону «Паланок».

Та розвиток велоінфраструктури неможливий без велокультури серед мукачівців. Перші кроки щодо пропаганди велокультури вже робляться. Так, у парку «Перемога» вже двічі проводилась велошкола для дітей. Навчає юних велосипедистів правильній їзді на велосипеді відомий велогонщик, майстер спорту міжнародного класу Артем Топчанюк, який є неодноразовим призером міжнародних змагань з велоспорту. Він є спортсменом однієї з іспанських команд.

9-го травня відбувся вже другий урок, який разом з Артемом Топчанюком провів відомий одеський велосипедист Максим Лопатюк. Під час велоуроків діти навчались тому, як правильно поставити стопу на педаль, як долати конусоподібні перешкоди, як зупинятись, як не падати. Крім того, до велошколи завітали двоє дітей, які взагалі не вміли кататись на велосипеді. Тому Максим Лопатюк займався з тими дітьми, які лише удосконалили навики їзди на двоколісному транспорті, а Артем Топчанюк – з групою, яка вперше ставала на педалі.

Учасниця велошколи Настя Тетерюк розповіла, що велоуроки її дуже зацікавили, оскільки вона вперше сіла на велосипед і хоче навчитись безпечно кататись на двоколіснику. «Наш тренер постійно каже, що треба одягати шоломи. І на це він звертає особливу увагу. А на уроках мені ще дуже подобається правильно зупинятись. Наш наставник все настільки цікаво і зрозуміло пояснює, що, думаю, скоро краще кататимусь, ніж мої батьки», – зауважила дівчинка.

Артем Топчанюк зауважив, що велоінфраструктура в багатьох українських містах, зокрема, у Мукачеві, у плачевному стані. «Нема не лише якісних велодоріжок, але й самої пропаганди велокультури. Тому, щоб наближатись до європейської велоінфраструктури, необхідно робити чимало кроків для цього. Велошкола – це перший, але важливий крок. Ви просто подивіться на очі дітей та батьків. Вони горять бажанням навчитись якнайкраще їздити на велосипеді. Кожен маленький крок – це сильний поштовх, який наближає нас до бажаного результату», – стверджує велогонщик.

Реклама

Цікаво, що усі учні велошколи обов’язково мають носити з собою шоломи. Як розповів «Панорамі» начальник відділу молоді та спорту Мукачівського міськвиконкому Володимир Уліганинець, під час перебування у Кошицях в рамках Днів України, він побачив, що мешканці другого за населенням міста Словаччини носять шоломи. Лише поодинокі випадки, коли мешканець цього міста їздив без захисного убору. Крім того, Кошиці мають доволі розвинуту велоінфраструктуру.

На завершення дітям були вручені пам’ятні брошурки з правилами безпечної їзди на велосипеді.

Але для пропаганди велокультури необхідні і масові заходи. Так, «Асоціація велосипедистів Мукачева» активно проводить велоекскурсії. Зокрема, нещодавно проводилась велоекскурсія місцями пожежних гідрантів міста.

Щорічно проводиться у місті «Європейський тиждень мобільності», в рамках якого проводяться різноманітні заходи: зокрема, веломайстерні, велозаїзди, зустрічі, обговорення і т.д.
Вже стало доброю традицією проводити масовий велозаїзд на День Незалежності, організований велорухом «Munkacs Ride». Кілька сотень учасників постійно беруть участь у цьому заїзді. Крім того, велорух двічі організовував велоквести історичними місцями Мукачева. Велорух й надалі продовжує розвивати міську велокультуру власними заходами.
Але усі як велоактивісти, так і звичайні велосипедисти стверджують: для потужного поштовху також потрібне і проведення великого шосейного змагання на території міста за участі відомих європейських гонщиків.

На фоні Європи велоінфраструктура міста Мукачева, яке розташоване поруч з кордонами ЄС, знаходиться не на належному рівні. Однак бажання як влади міста, так і велоактивістів змінити цю ситуацію все-таки є. І хоч не все так гладко, як здається на перший погляд, така кількість заходів, планів та намірів лише стверджує про одне: Мукачево –
веломісто №1 на Закарпатті.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно