Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner"

Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner"

Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner"
ВІДЕО ДНЯ

Експедиція Ukraїner продовжує досліджувати Закарпаття і цього разу учасники експедиції відвідали унікальну Боржавську вузькоколійку.

Як відомо, Боржавська вузькоколійна залізниця Виноградів – Хмільник – Іршава у народі ще має назву «Анця Кушницька» і це одна з діючих вузькоколійних залізниць в Україні, в межах Виноградівського, Берегівського та Іршавського районів Закарпатської області.

Реклама

Перша черга Боржавської вузькоколійки введена в експлуатацію 23 грудня 1908 року. Залізниця використовувалась передусім для перевезення деревини з гірських масивів Полонина Боржава і Великий Діл в Закарпатську низовину для подальшого транспортування та переробки.

Головна вітка пролягла вздовж річки Боржави, що й дало назву залізниці. У верхів’ях річки колія розгалужувалась на кілька віток, які вели до віддалених гірських лісорозробок. Нині в експлуатації залишається вітка Виноградів – Хмільник – Іршава, а також Берегове – Хмільник. Залізницю використовували і далі використовують не лише для перевезення вантажів (зокрема лісу), але й для пасажирських перевезень. Пасажирські потяги складаються з локомотива і декількох (1-4) вагончиків. У кожному селі, через яке проходить залізниця, споруджені невеликі станції. На сьогодні регулярні пасажирські перевезення здійснюються між містами Виноградів та Іршава.

Реклама

Як повідомляє Траян Мустяце, який є учасником експедиції Ukraїner, тільки завдяки активістам вузькоколійка ще не знищена. «Були спроби порізати вагони на металобрухт, однак активісти не дали цього зробити. Окрім того, там ще є старі польські вагони і Польща просила віддати ці вагони, однак активісти не дозволили зробити і це. Вузькоколійка ще живе, однак вона потребує невідкладної допомоги», – розповідає Траян Мустяце.

Але найбільше, що вразило членів експедиції, так це базар на коліях вузькоколійки. «Лотки з товаром люди ставлять на самих коліях. Коли їде потяг, то люди чемно забирають лотки і як лише той проїжджає, то розкладають все це знову», – розповідає Траян.

Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner" – 10
Реклама
Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner" – 11
Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner" – 12
Закарпаття, яке вражає: сільський базар на коліях унікальної вузькоколійки очима проекту "Ukraїner" – 13
Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно