Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Новий транспорт старого міста

Новий транспорт старого міста
Однією з головних і найобговорюваніших тем останніх місяців у Мукачеві є запровадження оновленого громадського транспорту. Минулого тижня жителям міста над Латорицею продемонстрували, які саме автобуси курсуватимуть вулицями Мукачева.

Однією з головних і найобговорюваніших тем останніх місяців у Мукачеві є запровадження оновленого громадського транспорту. Звісно, на комфортабельні автобуси з різноманітними європейськими новаціями мукачівцям доведеться довго чекати. Утім, минулого тижня жителям міста над Латорицею продемонстрували, які саме автобуси курсуватимуть вулицями Мукачева.

ВІДЕО ДНЯ

Переваги нового транспорту

Загалом, Мукачево закупило 20 нових автобусів, загальна вартість яких складає 44 мільйони 200 тисяч гривень. Як розповів керівник КП “Громадський транспорт Мукачева” Олександр Бідзіля, транспортні засоби марки “ISUZU” відповідають екологічним стандартам Євро-5, є низькопідлоговими міськими автобусами малого класу, обладнані апаратним комплексом автоматизованої системи оплати за проїзд (е-квиток), пандусом, відеонаглядом, системою GPS,  кондиціонерами та цифровим табло.

Реклама
Новий транспорт старого міста – 01

Нові автобуси обладнані пандусами для людей з обмеженими можливостями

Реклама

За його словами 20 нових автобусів – це недостатня кількість, адже загалом у місті має працювати як мінімум 43-45 автобусів.

“Завдяки системі Prozorro ми заощадили майже 1 млн гривень. Кожен новий автобус з усіма зручностями  та європейськими стандартами нам обійшовся у 2 млн 210 тисяч гривень. Тоді як у базовій комплектації без системи е-квитка, відеокамер та кондиціонерів один такий транспортний засіб коштує 1 млн 950 тисяч гривень”, – сказав Олександр Бідзіля.

Керівник комунального підприємства зазначив, що мукачівці та гості міста одразу відчують переваги нових “маршруток”: “Головна перевага нового громадського транспорту – це зовсім інший рівень комфорту. По-перше, усі автобуси чітко дотримуватимуться графіків та схем руху. Тобто, пересічна людина завдяки інформаційним табло знатиме, коли їй чекати на той чи інший рейс. По-друге, нарешті і люди з обмеженими можливостями можуть користуватись міськими автобусами, адже самі транспортні засоби є низькопідлоговими із регульованою пневмопідвіскою і обладнаним пандусом. По-третє у кожному автобусі буде встановлена автоматизована система оплати за проїзд, що додасть зручності в користуванні громадським транспортом”.

Реклама

Дебют електронного квитка

За словами Олександра Бідзілі, систему е-квитка запровадять на всіх маршрутах. А, отже, Мукачево одним із перших в Україні повністю перейде на електронну систему розрахунків у громадському транспорті. Ця система дозволить стежити за пасажиропотоком в режимі онлайн, аналізувати, які рейси є популярними та затребуваними в місті і відповідно реагувати на ситуацію, адаптовуючи інтервали руху під потреби населення. Також відображатиметься те, скільки пільговиків користується громадським транспортом.

Новий транспорт старого міста – 02

Термінал-компостер у мукачівському автобусі

Очільник “Громадського транспорту Мукачева” у коментарі “Панорамі” розповів, що вже готується промо-кампанія системи електронного квитка: “Ми почнемо інформувати мукачівців щодо змін у громадському транспорті вже за місяць до старту руху автобусів. Ми будемо створювати інформаційні ролики для ознайомлення з новою, незвичною для України системою, яка вже давно використовується у сусідніх країнах Європи. Також на початковому етапі на зупинках працюватимуть або спеціально навчені люди, або волонтери, які допомагатимуть мукачівцям правильно придбати квитки у терміналах, поповнити проїздну картку, користуватися валідатором (електронним компостером) в автобусах”.

Мукачівці та гості міста розраховуватимуться за проїзд кількома способами. Перший – це придбання квитків у терміналах. На головних зупинках та людних місцях будуть встановлені “квиткові термінали”. Другий спосіб – це картка мукачівця, яку так само можна буде поповнити в терміналі на потрібну кількість поїздок. Ці поїздки можна буде використовувати протягом необмеженого часу. Цю ж картку видаватимуть пільговикам. Для цього представникам пільгових категорій населення доведеться звернутись в міське управління соцзахисту. Третій спосіб – це банківська картка. Однак згодом планується розширення можливостей оплати послуг громадського транспорту.

У комунальному підприємстві стверджують: вартість проїзду не зміниться  і залишиться на позначці 4 гривень. Адже, на думку Олександра Бідзілі, з тарифом у розмірі 4 гривні підприємство може забезпечити якісний рівень перевезень і бути прибутковим.

Реклама
Новий транспорт старого міста – 03

Олександр Бідзіля – керівник ММКП "Громадський транспорт Мукачева"

Коли початок?

Новий громадський транспорт Мукачева орієнтовно запрацює у кінці серпня. Адже у місті має відбутися конкурс на пасажирські перевезення, у якому можуть взяти участь і приватні перевізники. А орієнтовно за місяць після проведення і затвердження результатів конкурсу і запрацює нова система міського громадського транспорту.

Щодо майбутніх маршрутів, то керівник комунального підприємства зазначив, що найпопулярніші маршрути міста, очевидно, будуть збережені. А головне завдання міського громадського транспорту – це забезпечення транспортного сполучення між центральною частиною та найбільшими спальними мікрорайонами міста. Головна новинка полягатиме ще й у тому, що “маршрутки” працюватимуть до 21-22 години.

Майбутнє водіїв

Голова КП “Громадський транспорт Мукачева” також звернув увагу на те, що вже приймають документи від потенційних водіїв на роботу. Кермувальники нинішніх “маршруток” так само можуть без проблем працевлаштуватись у новому підприємстві. Усі кандидати проходитимуть стажування. А головними критеріями є людяність, професйність, неконфліктність.

Реклама

А як там, у Європі?

Щоб побачити, як працює громадський транспорт європейських міст, на яких орієнтується Мукачево, не варто їхати у далекі населені пункти Західної Європи. Сучасна система міського громадського транспорту діє і у словацькому місті Кошице, яке розташоване за понад сто кілометрів від українського кордону.

Як розповіла редакторка україномовної редакції словацького радіо Людмила Гар’янська, міський громадський  транспорт в Кошицях є на дуже високому рівні.  Його мережа  покриває усі куточки міста. Так само є  квитки різного типу в залежності від часу використання (одноразові, годинні, денні, тижневі) і від особи пасажира (звичайні, студентські та пенсійні квитки). За проїзд  можна розраховуватись не лише банківською карткою чи електронним квитком, але й за допомогою мобільного телефону.

Новий транспорт старого міста – 04

Салон міського автобусу у словацьких Кошицях

Кошицькі автобуси їздять чітко за графіком, майже хвилина в хвилину. Спеціальний транспорт з адаптивними пандусами курсує по 2-3 рази на годину.

Також всередині салону як кошицького, так у нового мукачівського автобусів, є термінал-компостер, який зчитує інформацію як зі звичайного квитка, так і з додаткових пристроїв. А на зупинці, окрім терміналу, є інформаційне табло та схема руху усього міського транспорту.

Реклама

За схожим принципом діє громадський транспорт і в угорській Ніредьгазі. Вулицями цього міста курсують 77 автобусів за понад 40-ма напрямками. І так само є адаптивні пандуси та система електронного квитка.

Новий транспорт старого міста – 05

Громадський транспорт в угорській Ніредьгазі

Думка експерта

Автомобільний експерт Олег Полажинець у коментарі “Панорамі” зазначив, що оновлення громадського транспорту є позитивним явищем розвитку міста. Однак від тих, хто відповідає за роботу нової системи, залежить і те, як швидко звикнуть містяни до сучасних комфортних “маршруток” та новацій, які з’являться у місті. Також важливим у роботі нових перевізників є те, за якою системою компенсуватиметься проїзд “пільговиків”.

Фахівець з транспорту звернув увагу на те, що місто над Латорицею і справді потребує сучасних автобусів, а не стареньких “ПАЗиків”.  І для цього потрібно орієнтуватись на досвід сусідніх європейських міст, у яких успішно діє система міського громадського транспорту.

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно