Літній відпочинок з користю або Як мукачівська дітвора вчить іноземні мови
Літні канікули – це чудова пора відпочинку та релаксу. На сонячне літо найбільше очікують діти, адже саме під час цієї літньої пори року діти відволікаються від звичайного шкільного навантаження, щоденної навчальної рутини і т.д. Однак саме школи, зазвичай, і стають для дітей улюбленим місцем відпочинку, адже у навчальних закладах організовуються цікаві літні табори.
Цьогоріч у Мукачеві працювали дев’ять літніх таборів, з яких 5 – з поглибленим вивченням іноземних мов. Мовні табори базувались у ЗОШ №2, СШ №4, ЗОШ №7, СШ №16 та Мукачівській гімназії. Як розповіла інтернет-виданню "PMG.ua" головний спеціаліст відділу загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти, молоді та спорту Мукачівського міськвиконкому Тетяна Куцик, загалом у цих дев’яти таборах протягом двох тижнів відпочивали 700 дітей пільгових категорій. Разом з тим, ще 478 дітей відпочивали і відвідували заняття в інших короткострокових таборах з вивченням іноземних мов.
РекламаПані Тетяна зауважила, що у більшості шкіл проводились заняття з англійської та німецької мов. А у ЗОШ №2 діти вивчали і французьку мову. За словами посадовця, керівниками цих таборів були вчителі іноземних мов міських шкільних навчальних закладів.
Та особливим цьогорічний літній мовний табір був для Мукачівської ЗОШ №7, адже навчальний заклад взяв участь у найбільшому волонтерському освітньому проекті України – "Go Camp 2017", який проходив за підтримки всеукраїнської громадської ініціативи "Go Global". Мукачівська ЗОШ №7 – одна із дванадцяти шкіл Закарпаття, які взяли участь у цьому проекті. Цього літа в рамках проекту 1000 іноземних волонтерів англійською мовою навчали 100 000 українських дітей бути лідерами.
РекламаЯк розповіла інтернет-виданню "PMG.ua" керівник табору "Go Camp" Мукачівської ЗОШ №7 Любов Шилипко, 12 червня до юних вихованців мовного табору завітала волонтерка з Англії, 18-річна Юліана Петрів-Шоу, яка є носієм англійської мови і має українське коріння. Її основним завданням була робота з дітьми. Дівчина підготувала для учнів легкі та креативні інтелектуальні ігри, а також презентацію, у якій розповіла більше про себе та мету свого приїзду у Мукачівську ЗОШ№7. Крім того, з дітьми старшої групи вона проводила півторагодинні заняття з англійської мови. Як зазначила Любов Шилипко, особливо дітям сподобались щоденні вечірні походи в Мукачівський замок "Паланок".
За її словами, діти зі сльозами на очах проводжали англійську волонтерку, адже усім вона запам’яталась цікавими іграми, інтерактивними конкурсами, походами і т.д. Безумовно, як сказав "PMG.ua" керівник мовного табору, наслідки роботи з дітьми виявились дуже позитивними. Адже навіть ті діти, які раніше не цікавились іноземними мовами, стали активно дивитись англомовні фільми, слухати англомовну музику, цікавитись європейським життям.
Та мовний табір у Мукачівській ЗОШ №7 не обмежувався навчанням англійської мови. Тут діти вивчали й німецьку мову. Адже школа знаходиться в одному з мікрорайонів міста, у якому компактно проживають представники німецької нацменшини. І школа активно співпрацює з німецькою організацією "Arbeitskreis Ukraine-Pfalz" (Україна – Пфальц). В рамках цієї співпраці до цієї школи завітала делегація з Німеччини у складі 18 осіб. Вихованці німецькомовних груп табору мали змогу поспілкуватися німецькою мовою зі своїми однолітками, дізнатися про їхні захоплення, інтереси та вподобання. Любов Шилипко зазначила, що ігри у волейбол та інтерактивні ігри на подвір’ї дуже сподобалися учням школи та німецьким гостям.
РекламаТакож під час зустрічі з німецькою делегацією обговорювалися особливості навчання в школах Німеччини та України, цікаві освітні міжшкільні проекти, які можна в майбутньому втілити в рамках цієї міжнародної співпраці.
Експерт, психолог Яна Рега у коментарі інтернет-виданню "PMG.ua" зауважила, що діти молодшого віку швидко сприймають будь-яку інформацію. Тому дитина молодшого віку може витратити набагато менше зусиль для вивчення тієї чи іншої мови, ніж старша людина. Адже дитина на це може витратити кілька тижнів, тоді як доросла людина – кілька місяців. А вихованці старших груп вже стають дорослими, шукають своє призначення у цьому світі та приклад для наслідування, на який можна орієнтуватись. Такими орієнтирами можуть бути як ровесники, так і трішки старші за них волонтери чи педагоги. Саме вони і формують їхній світогляд і подають власний приклад життя. Тому такі табори є важливими для дітей як молодшого, так і старшого віку.