Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • У Мукачеві підвели підсумки методичної роботи за 2009-2010 навчальний рік

У Мукачеві підвели підсумки методичної роботи за 2009-2010 навчальний рік

У Мукачеві підвели підсумки методичної роботи за 2009-2010 навчальний рік
У 2009 - 2010 навчальному році зміст методичної роботи у навчальних закладах визначався на основі опрацювання науково-методичної проблеми "Спрямування роботи педагогічних колективів на пошук,...

У 2009 - 2010 навчальному році зміст методичної роботи у навчальних закладах визначався на основі опрацювання науково-методичної проблеми "Спрямування роботи педагогічних колективів на пошук, розробку та впровадження інноваційних технологій навчання і виховання".

ВІДЕО ДНЯ

Керівництво і координацію методичною роботою з педагогічними кадрами міста здійснювала рада методичного кабінету, до якої увійшли керівники навчальних установ, методисти методичного кабінету та кращі педагогічні працівники.

Методичною радою для апробації у навчально-виховному процесі було затверджено методичні посібники: "Інтерактивний метод навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку" (вчитель початкових класів Талабішка О.М. – ЗОШ № 11), "Формування навиків читання у молодших школярів" (вчитель початкових класів Вербич Т.Ю. – школа-інтернат, Тишко І.П. – завідувач методичним кабінетом), "Психологічний клімат та навчальний простір на уроках географії під час формування в учнів критичного мислення" (вчитель географії Гравс О.І. – ЗОШ № 11); календарно-тематичне планування міжшкільних факультативів; розглянуто результати моніторингу якості знань учнів з математики, біології, ОБЖ, географії, ОЗВ, фізичної культури; виступу учнів на Всеукраїнських учнівських олімпіадах, МАН та ін. Протягом року проведено тематичні перевірки з питань використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальних закладах міста, стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з німецької мови, фізичної культури, угорської мови; в дошкільних навчальних закладах – з питань організації Дня здоров'я в умовах ДНЗ та стану просвітницької роботи з батьками, підсумки яких було заслухано на розширених засіданнях колегії управління освіти та засіданнях методичної ради. Розроблено та надіслано в навчальні заклади міста "Методичні рекомендації керівникам закладів освіти щодо проведення атестації педагогічних працівників" (методист методичного кабінету управління освіти Горват Н.І.), "Організація та проведення педрад" (заступник начальника управління освіти Маховська К.Є.), "Методичні рекомендації практичним психологам та педагогам щодо профілактики зняття стресового стану учнів під час ЗНО і перед іспитами" (психолог методичного кабінету управління освіти Михайлович Г.Г.), "Формування професійних вмінь і навичок вчителів інформатики" (методист методичного кабінету управління освіти Рубець М.І.) та "Організація та проведення Днів та тижнів здоров'я у дошкільному закладі" (методист методичного кабінету управління освіти Пархоменко О.Г.).

Реклама

В цьому навчальному році продовжено роботу опорних шкіл за профілями:

ЗОШ № 1 – суспільно-гуманітарний ,СЗОШ № 4 – філологічний ЗОШ № 6 – математичний, спортивний ЗОШ № 13 - технологічний ЗОШ № 11, 20 – природничо-математичний Ліцей – економічний Гімназія – художньо-естетичний. Було організовано роботу шкіл перспективного досвіду з питань: - ЗОШ № 1 - підвищення результативності і якості знань школярів шляхом впровадження нових технологій навчання - ЗОШ № 2 - впровадження нетрадиційних форм проведення уроків французької мови з метою активізації мовленнєвої діяльності учнів - ЗОШ № 3 - особливості викладання угорської мови та літератури за новими програмами та підручниками для 12-річної школи - СЗОШ № 4 - виховання школярів на традиціях родинного виховання - ЗОШ № 8 - ранній естетичний розвиток дітей - ЗОШ № 11 - створення організаційно-педагогічних умов для забезпечення профільного навчання у школі; психологічна підтримка вчителя - ЗОШ № 13 - військово–патріотичне виховання, цивільна оборона - ЗОШ № 16 - організація роботи дитячого громадського руху "Школи безпеки" - ЗОШ № 20 - використання інтерактивних комплексів на уроках біології, хімії, математики - Ліцей - правова освіта школярів - Гімназія - перспективний педагогічний досвід як джерело інноваційної діяльності - ДНЗ № 5, 34 - музично-естетичний розвиток дошкільнят - ДНЗ № 8, 20 - фізкультурно-оздоровча робота з дітьми - ДНЗ № 16 - організація активних форм роботи з педкадрами

Реклама

Ефективно працювали творчі групи вчителів біології, інформатики, української мови та літератури, практичних психологів, методистів ДНЗ; результативно діяли динамічні групи вчителів математики по проблемі "Впровадження інноваційних технологій з використанням сучасних електронних засобів навчального призначення"; методистів ДНЗ "Вивчення та впровадження нової базової програми "Я у Світі"; вчителів правознавства "Ефективне використання методичного апарату підручника "Правознавство. Практичний курс"; вчителів початкових класів "Ігрові технології: шляхи забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального розвитку молодших школярів"; вчителів зарубіжної літератури "Метод проекту на уроках літератури"; вчителів художньо-естетичного циклу "Вивчення курсу "Художня культура", підсумком роботи яких стали розробки різнорівневих тестових, олімпіадних завдань, контрольних текстів, методичних рекомендацій та ін.

Постійно працювали семінари-практикуми: директорів, завідувачів дошкільними навчальними закладами, заступників директорів з навчально-виховної роботи та виховної роботи, практичних психологів; проводилися інструктивно-методичні наради, консультації для педагогічних працівників, керівників методичних об'єднань.

Дієвою була робота 36 міських методичних об'єднань вчителів- предметників та керівників шкіл. Результативною формою роботи з молодими вихователями дошкільних навчальних закладів стала діяльність клубу "Становлення", яка сприяла професійно-педагогічному росту молодих освітян, підвищенню їх фахового рівня. Для всіх категорій молодих спеціалістів у вересні проведено соціально-психологічний тренінг професійного росту психологічною службою методичного кабінету.

Реклама

Методистами методичного кабінету вивчено досвід роботи вчителів: географії (Гравс О.І. – ЗОШ № 11), хімії (Уліганинець О.І. – ЗОШ № 16), української мови та літератури (Уліганець О.М. – ЗОШ № 11 ), математики (Попп О.В. – ЗОШ № 13), початкові класи (Репинець О.І.– ЗОШ № 11), зарубіжної літератури (Химинець А.А. – ЗОШ № 20), практичного психолога (Яцик Т.Г. – школа-інтернат), вихователя (Бережна В.Г. – ДНЗ № 23), методиста Соколової Н.О. (ДНЗ № 5). Демонстрація досвіду цих вчителів здійснювалась під час відкритих уроків та занять, презентацій з використанням мультимедійних засобів.

На базі шкіл та дошкільних закладів проведено комплексні семінари заступників директорів по навчально-виховній та виховній роботі; вчителів художньо-естетичного циклу та педагогів-організаторів, вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ, вчителів зарубіжної літератури і російської мови та літератури, біології та ОБЖ.

В цьому навчальному році проведено 65 міських семінарів, обласні семінари для методистів методичних кабінетів "Методичні стратегії розвитку критичного мислення на уроках зарубіжної літератури у світлі допрофільної освіти" (ЗОШ № 20) та вчителів шкіл з угорською мовою навчання "Інтеграція на уроках музичного мистецтва у початкових класах шкіл з мовами навчання національних меншин" (ЗОШ № 3).

Організовано роботу міжшкільних факультативів з хімії, біології, української мови, української мови для шкіл з угорською мовою навчання, правознавства, економіки, історії, географії, математики, фізики, іноземної мови, обслуговуючої праці та інформатики.

Проведено "майстер-клас" на базі ЗОШ № 16 з іноземної мови; ЗОШ № 10 - практичних психологів, ДНЗ № 41 - вихователів та ДНЗ № 5 - музичних керівників.

Ефективними формами роботи з педагогічними працівниками в цьому навчальному році були творчі звіти вчителів, ділові ігри, презентації, конкурси педагогічної майстерності. Створено Веб- сайт управління освіти та методичного кабінету, на якому висвітлювались здобутки, досягнення, події освітянського життя навчальних закладів міста.

Традиційно проводяться конкурси педагогічної майстерності: міські – "Шукаємо молоді педагогічні таланти", "Вихователь ДНЗ", "Вихователь ГПД" та Всеукраїнський "Учитель року – 2010". Проведення цих конкурсів сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти і усвідомити значимість професії вчителя у суспільстві, стимулює педагогічний пошук колег, підвищує фаховий рівень.

Реклама

Всього у конкурсах прийняло участь 35 педагогів загальноосвітніх шкіл, дошкільних навчальних закладів та позашкільних установ. Під час проведення конкурсів педагогічної майстерності вчителями широко використовувались можливості комп'ютерних технологій. На конкурсних уроках, заняттях та презентаціях власного досвіду застосовувались мультимедійні засоби.

В цьому році успішно виступили вчителі загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 11, які стали переможцями у 3 номінаціях, спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 4 та гімназії у 2 номінаціях.

За рішенням фахових журі переможцем П етапу ХIV Всеукраїнського конкурсу "Учитель року – 2010" у номінації "Географія" визнано вчителя ЗОШ № 11 Гравс Ольгу Іллівну, яка здобула перемогу і у IІІ (заключному) етапі конкурсу. Лауреатами Удут Ірину Миколаївну у номінації "Математика" – вчитель гімназії, Стецьо Ольгу Михайліну у номінації "Хімія" – вчитель ЗОШ № 6. Всі учасники конкурсів педагогічної майстерності нагороджені грамотами та преміями.

Проведено міські конкурси-огляди на кращий дошкільний навчальний заклад та кабінет музики навчальних закладів міста.

Традиційно у навчальних закладах міста відзначаються Шевченківські, Пушкінські дні, Міжнародний день рідної мови, День слов'янської писемності і культури, День української писемності та мови, декада правових знань, акція «Живи, книго!», на яких наші учні є не тільки активними учасниками, а й переможцями. Цього року у рамках щорічної Всеукраїнської акції "Живи, книго!" переможцями обласного етапу стали: Салієнко Н.В. - І місце (СЗОШ № 4), Ляпко Т.Ф. – ІІ місце (школа-інтернат).

В цьому навчальному році активізувалось закордонне співробітництво.

В загальноосвітніх школах І-Ш ступенів № 1, 3, 4, 7, ДНЗ № 17 налагоджені прикордонні зв'язки з Угорщиною, Німеччиною, Австрією, Росією, здійснюється обмін делегацій учнів та педагогічних працівників; у цих навчальних закладах планується створення євроклубів.

Реклама

Значну роль у навчально-виховному процесі відіграє шкільна бібліотека. Робота, яка проводилась протягом року бібліотекарями шкіл, свідчить про творчий підхід до бібліотечної справи, досконале володіння сучасними формами і методами роботи.

Сьогодні робота з підвищення ефективності шкільних бібліотек вимагає від бібліотекаря пошуку, аналізу та впровадження досконалих технології, інформатизації та комп'ютеризації бібліотеки. Нажаль, не у всіх загальноосвітніх навчальних закладах створені бібліотечно-інформаційні медіа центри, але в НВК "Гармонії", ЗОШ № 3, 7, 10, 16, гімназії в бібліотеках є комп'ютери, тому поряд з паперовим фондом створюється і електронний фонд.

Входження України у світовий освітній простір зумовлює необхідність перегляду вимог до системи психологічного і соціального забезпечення освіти, а саме: підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері психології соціальної роботи, спрямованих на збереження й укріплення здоров'я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку, посилення виховного компоненту освіти.

Забезпечуючи психологічну складову організації освітнього середовища, працівники психологічної служби освіти забезпечують умови, які сприяють розвитку індивідуальності кожної дитини, збереженню її здоров'я, формуванню готовності до самостійного життя в суспільстві після завершення навчання.

У 2009-2010 н. р. виконуючи свої функціональні обов'язки, практичні психологи визначили пріоритетом у своїй діяльності - діагностику готовності до школи, як основу успішної адаптації до навчання до середньої ланки, профдіагностику, пов'язану у профілізацією закладів освіти.

Фахівцями служби проведено моніторингове дослідження серед учнів 7 кл, щодо проблеми жорстокого поводження з дітьми, вивчено професійні вподобання учнів 9-их класів їх готовність до профільного навчання, проведено анкетування учнів 9-10 кл. щодо інформованості та обізнаності учнів із загальних питань про ВІЛ-СНІД, в загальноосвітніх навчальних закладах міста проведено тиждень психології, продовжує діяти тренінг професійного росту для молодих спеціалістів, вивчався психологічний клімат у ліцеї ,створено базу психодіагностичного інструментарію, рекомендованого до використання психологами у дошкільних навчальних закладах. Соціальні психологи школи-інтернату та дитячого будинку "Дивосвіт" обстежили житлово-побутові умови 124 сімей, які перебувають у кризовій ситуації та здійснюють соціальний супровід даних сімей.

До фахівців служби звернулося - 147 чол., здебільшого по питаннях агресивної поведінки, соціального статусу у класі, профорієнтації.

Реклама

Психологічна служба спрямовує свою діяльність на підтримку вразливих категорій – діти-сироти, діти, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, співпрацює з обласною педагогічно-медико-психологічно-комісією.

Психологи навчальних закладів приймають активну участь у семінарах директорів, заступників керівників освітніх закладів та педагогів-предметників, чергують на телефоні "Довіри". Для всіх категорій педагогічних працівників закладів освіти створені умови для їх безперервного навчання з урахуванням термінів атестації.

У 2009-2010 навчальному році всього проатестовано 276 педагогічних працівників. З них: на вищу кваліфікаційну категорію – 99; на звання "старший вчитель" - 45, на звання "вчитель-методист" – 20, на звання "вихователь-методист" - 16.

У 2010 році пройшли курси підвищення кваліфікації 222 педагогічних працівників із 270 запланованих. Відповідно до потреб часу збільшилась кількість видів і форм післядипломного навчання. Паралельно з традиційними курсами підвищення кваліфікації педагогічні працівники мають змогу вдосконалювати професійні якості без відриву від основного місця роботи. В цьому навчальному році на базі ліцею та ЗОШ № 3 пройшли курсову перепідготовку вихователі, музичні керівники дошкільних навчальних закладів, вчителі початкових класів, вихователі групи продовженого дня та вчителі художньої культури, що дало можливість зекономити кошти. Для тих працівників, які з поважних причин не мають змоги навчатися на стаціонарних курсах, були організовані очно-заочні. Окремі керівники навчальних закладів та методисти методкабінету пройшли курси за дистанційною формою навчання на базі Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти.

Протягом 2009-2010 навчального року 21 педагогічний працівник пройшов навчання за програмою Intel® "Навчання для майбутнього".

Ключовою особою у розв'язанні нагальних навчально-виховних завдань школи був і залишається вчитель. Ціннісними установками його мають бути пріоритетність формування особистості учня, його розвиток, готовність до інноваційної діяльності, здатність до швидкої адаптації в сучасному мінливому соціумі. Тому зміст методичної роботи визначається завданнями, які стоять перед загальноосвітніми навчальними закладами на кожному етапі їх розвитку, а також станом навчально-виховної роботи і рівнем кваліфікації педагогічних кадрів кожного конкретного освітнього закладу та рівнем компетентності організаторів методичної роботи.

Її завданням є:

Реклама

- дослідження з різних питань навчальної та виховної роботи;

- координація розробки навчальних планів і програм;

- обговорення проблем інформатизації освіти, підвищення якості професійної підготовки вчителів на основі широкого використання засобів інформаційно-обчислювальної техніки;

- аналіз і корекція підготовки учнів за результатами поточної успішності, заліків, іспитів, контрольних відвідувань занять;

- виявлення, узагальнення і розповсюдження позитивного досвіду навчальної, виховної і методичної роботи окремих викладачів і методичних об'єднань в цілому;

- вивчення і впровадження у навчальний процес передового досвіду роботи інших закладів освіти.

Ірина Тишко, завідувач методичним кабінетом управління освіти

Джерело: Міська газета "Мукачівська Ратуша"

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter

Скопійовано
Наш сайт використовує файли cookie
Для чого це нам потрібно