"Наше завдання – запустити аеропорт", – директор ужгородського летовища
В Ужгородському прес-клубі відбулася прес-конференція Євгена Гапоненка, директора ЗОКП «Міжнародний аеропорт Ужгород». Цими днями ужгородський аеропорт відзначає 72-річчя. Важливий інфраструктурний об’єкт області має чималу історію, але наразі не приймає регулярних рейсів. Які перспективи в аеропорта, коли він запрацює на повну потужність, що для цього потрібно, розповів Євген Гапоненко.
ВІДЕО ДНЯЯк повідомив Євген Гапоненко, аеропорт очікує на європейський аудит. Відповідну заявку подало ДП «Украерорух». «Проводити сертифікацію будуть спеціалісти з Європи і це займе певний час, – каже директор ЗОКП «Міжнародний аеропорт Ужгород». – Аеропорт – це не тільки злітна смуга, це й складний комплекс навігаційного наземного обладнання і спецмашин. Все обладнання у нас ще радянських часів, воно морально і технічно застаріло і потребує заміни». За його словами, два покоління персоналу аеропорту вже втрачено, потрібно готувати нових спеціалістів-авіаторів.
«Аеропорт – це важливий стратегічний об’єкт, який працює. Якщо відновити активну роботу, то відразу піднімається інвестиційна привабливість регіону, йде пасажиропотік. Ми вже втрачаємо час, оскільки в країні почалися зміни, розвиваються аеропорти. Нам необхідно об’єднати всі зусилля. Наше завдання – запустити аеропорт, для цього необхідна політична і фінансова підтримка. Це завдання стосується всіх, є ідея, як відпрацювати цю взаємодію, щоб зробити аеропорт в Ужгороді привабливим», – зазначив Євген Гапоненко. 4 грудня о 16.00 відбудеться зустріч керівництва аеропорту, представників готельного бізнесу, туристичних фірм та інших зацікавлених організацій для вироблення спільних дій щодо роботи аеропорту в Ужгороді.
РекламаАеропорт в Ужгороді зупинив обслуговування регулярних рейсів у 2016 році. 16 червня закінчилася міждержавна угода між Словаччиною та Україною про обслуговування польотів літаків над словацькою територією.
Євген Гапоненко переконаний, що аеропорт в Ужгороді – один з найперспективніших в країні, але необхідно запустити пасажиропотік. «Аеропорт в стані покривати фіксовані витрати (заробітна плата, комунальні послуги тощо). За оцінкам директора, два рейси у день фіксовані витрати покриватимуть. «Пасажирів треба привчити літати. В Закарпатті є великий потенціал в компоновці рейсів внутрішніх та закордон. Люди постійно питають, коли будуть регулярні рейси. Для цього треба аеропорт розблокувати і вибирати найбільш вигідного перевізника, – каже Євген Гапоненко. – Щоб об’єкт почав працювати необхідно, по-перше, отримати дозвіл на виконання польотів. Як тільки буде дозвіл, зразу можна буде відкривати рейси. Перший рейс, який я бачу, це авіасполучення зі столицею, далі підуть пасажири. Перевізника має бути такий, який дасть доступні квитки, зручні літаки. Ставки треба робити на збільшення регулярності рейсів. Є перспективи відновлення міжнародних рейсів».
РекламаДля модернізації аеропорта необхідно близько 100 млн. грн., необхідно вирішити також інші проблеми. Але, на думку, Євгена Гапоненка, труднощі можна подолати, якщо об’єднати зусилля.