В Ужгороді розпочалася приписна кампанія та укладання декларацій між пацієнтом та лікарем
Із 1 січня 2018 року принцип "гроші ходять за пацієнтом" запрацював для первинної ланки медичних працівників. Це означає, що після оголошення Міністерством охорони здоров’я так званої приписної кампанії українці мають знайти собі сімейного лікаря або терапевта чи педіатра для своєї дитини і підписати з ним декларацію, – інформує Ужгородська міськрада.
ВІДЕО ДНЯВ Ужгороді вже розпочалася приписна кампанія та укладання декларацій про надання первинної медичної допомоги між пацієнтом та сімейним лікарем: амбулаторії сімейної медицини у місті створені ще 4 роки тому, тож, на відміну від багатьох міст України, ужгородці вже можуть обрати лікаря та підписати з ним декларацію. Відтак лікар стає агентом сім’ї в системі охорони здоров’я і отримує державне фінансування за кожного пацієнта, який уклав декларацію.
Укласти декларації із сімейним лікарем потрібно до 30 червня 2018 року.
РекламаМережа закладів первинної медичної допомоги в Ужгороді
Для надання первинної медичної допомоги ужгородцям у місті працюють 8 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини в кожному мікрорайоні міста:
РекламаАмбулаторія №1 (вул. Другетів, 7) - завідувач Бокшан Марія Степанівна. Номер телефону реєстратури - 61 59 39;
Амбулаторія № 2 (вул. Гранітна,8а) - завідувач Здрінко Галина Василівна. Номер телефону реєстратури - 66 86 23;
Амбулаторія №3 (вул. Паризької Комуни, 2) - завідувач Шпонтак Мар’яна Іванівна. Номер телефону реєстратури - 66 09 19;
Амбулаторія № 4 (вул. Іштвана Сечені, 50) - завідувач Удод Тетяна Миколаївна. Номер телефону реєстратури - 2 87 64;
Амбулаторія №5 (вул. Челюскінців,10) - завідувач Кісельова Ніна Володимирівна. Номер телефону реєстратури - 66 46 24;
Амбулаторія №6 (вул. Василя Боженка,4) - завідувач Пшенична Тетяна Вадимівна. Номер телефону реєстратури - 3 71 51;
Амбулаторія №7 (вул. Перемоги,161) - завідувач Анталовська Еліна Георгіївна. Номер телефону реєстратури - 65 08 33;
Амбулаторія №8 (вул. Грибоєдова,20в) - завідувач Сабадош Вікторія Михайлівна. Номер телефону реєстратури - 64 22 52.
Усі амбулаторії оснащені медичним обладнанням та комп’ютерною технікою, у кожній працюють фахові сімейні лікарі, які надають кваліфіковану медичну допомогу дорослим та маленьким ужгородцям.
П’ять амбулаторій капітально відремонтовані, у них створено комфортні умови як для пацієнтів, так і для лікарів, оновлення ще трьох амбулаторій Ужгородська міська рада запланувала в цьому році.
РекламаІнформація про сімейних лікарів міста найближчим часом буде розміщена на сайті Ужгородської міської ради та в ЗМІ.
Переваги реформування первинної медичної допомоги для пацієнтів
Кожен може обрати свого лікаря незалежно від місця проживання та реєстрації.
Сімейний лікар (педіатр, терапевт) вирішуватиме 80% медичних звернень пацієнта одразу в амбулаторії (базові обстеження, аналізи, лікування гострих та хронічних станів).
Персоналізація відповідальності за здоров’я пацієнта: лікар відповідає за профілактику, визначає ризики, проводить вакцинацію, видає медичні довідки та лікарняні листи, виписує рецепти для хронічних хворих та за програмами реімбурсації (відшкодування вартості окремих видів ліків).
Сімейний лікар за потреби направляє пацієнта на консультацію та лікування до спеціалізованого та високоспеціалізованого закладу (при цьому держава покриває всі витрати на обстеження та лікування).
Інформація про стан здоров’я пацієнта зберігатиметься в електронній системі. При зміні лікаря вся інформація про пацієнта буде доступною іншому фахівцю.
РекламаНадання медичної допомоги для пацієнтів стане більш кваліфікованим та ефективним.
У разі переїзду чи незадовільного сприйняття якості медичних послуг людина зможе укласти договір з іншим лікарем. Попередня угода за таких умов автоматично скасовуватиметься. За потреби українці можуть звертатися до фахівців там, де їм це буде зручно, - необхідності відвідувати лікаря за місцем реєстрації чи проживання не буде.
Переваги для лікарів
Із 2018 року лікарі первинної ланки отримуватимуть фінансування за новою моделлю – щорічну фіксовану виплату за обслуговування кожного пацієнта, з яким цим лікарем укладено договір.
Лікар мотивований займатися профілактикою захворювань та попередженням ризиків невідкладних станів (чим менше звернень, тим менше роботи, а кошти надаються за пацієнта, незалежно від кількості його звернень).
Мотивація професійного зростання – чим більше лікар надасть якісних медичних послуг, тим більше він матиме пацієнтів та, відповідно, фінансування.
Сімейний лікар отримає обладнане робоче місце та медичне обладнання для надання якісних медичних послуг.