Закарпатського школяра визнали одним із найкращих винахідників України
Днями в приміщенні Міністерства освіти і науки України проходив фінал конкурсу з моделювання "розумних" пристроїв"STEAM House". Учні шукали відповіді на питання, як ощадливо використовувати питну воду та сонячну енергію, допомогти людям із вадами зору та зменшити ризики зсувів землі, а також пропонували рішення щодо створенню "smart" пристроїв (запрограмовані на виконання однієї або кількох функцій електронні автоматизовані пристрої з елементами штучного інтелекту, що можуть бути частиною "розумного" будинку, господарства, виробництва або інтернет речей).
Організатори поділили конкурс на дві категорії: для дітей віком 12-14 років (молодша група) та для дітей віком 15-17 років (старша група). Загалом надійшло близько 100 заявок з описом Smart-проектів від учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Після розгляду пропозицій журі відібрало для фіналу 10 проектів із різних регіонів України. Дуже відрадно, що до фіналу потрапив і учень 6-го класу Довжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського району Юрій Роман із проектом "Smart Class".
РекламаШколяр розповів про свій проект. "Ми хочемо зробити наше перебування в школі комфортним, і створити для класних приміщень розумних помічників (смартґаджети), які допоможуть це реалізувати, – зазначив Юра. – До вашої уваги "SMART CLASS" або "Smart Gadgets for Classroom", яки складається із 4 пристроїв (ґаджетів):
– клімат-контроль класного приміщення;
Реклама– автоматичне регулювання освітлення;
– автополив квітів;
– моніторинг навколишнього середовища – метеостанція.
РекламаЦі ґаджети будуються на основі мікроконтролера Arduino, різних датчиків, сенсорів, двигунів і т.д. За допомогою Ethernet Shield всі Smart Gadgets передають дані на веб-сервер для загального моніторингу, і ми маємо можливість стежити та керувати ними через мережу Інтернет".
А тепер детальніше. Ґаджет "Клімат-контроль" на основі даних датчика температури і вологи буде вмикати і вимикати обігрів/охолодження класу та ультразвуковий зволожувач повітря. Для цього я використав реле.
Смартґаджет "АвтоТінь" повинен закривати або відкривати штори (жалюзі) залежно від даних, отриманих із датчика освітлення. Для квітів я зробив ґаджет "Автополив", який буде стежити за рівнем вологи в ґрунті та, на основі отриманих даних, вмикати насос.
"Метеостанція" – це ґаджет, який на основі фактичних даних із датчиків показує температуру навколишнього середовища, вологість, атмосферний тиск іззовні класу. Цей помічник допоже нам визначати, чи потрібно одягти куртку, узяти парасольку чи щось інше.
"І основне: із друзями ми хочемо створити ґаджети для інших класів, щоб уся наша школа стала Смарт!", – зазначив юний винахідник.
Юра посів почесне 7-ме місце і як приз отримав Action-камеру ThiEYE T5. Ще більшою несподіванкою став подарунок для школи від фірми MTI (MTI Division of IT Distribution) – інтерактивна дошка MOLYBoard.
РекламаОрганізаторами конкурсу виступили ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" спільно з ТОВ "ІТ-Інтегратор", ТОВ "Видавничий дім "Освіта".